website ontwerpen/maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

16/02/2012 17:31:29
Quote Anchor link
hallo, ik wil graag beginnen met een echte website te maken die ook echt online moet komen voor mezelf als visitekaartje o.i.d noem maar op!

alleen heb ik tot nu geen qua design/layout heb een beetje lopen puzzelen met allemaal dingetjes maar kan maar niks bedenken, ik dacht aan een lay out wat simpel maar strak is iemand die kan helpen met ideen?

PHP hulp

PHP hulp

04/12/2024 10:36:38

Wouter J

Wouter J

16/02/2012 17:58:18
Quote Anchor link
Laten we eerst bij het begin beginnen en niet meteen te vroeg van de stapel lopen immers, een goed begin is het halve werk. Ik probeer hier van dit topic een soort stappenplan te maken, zodat andere mensen er ook wat aan hebben.

Stap 1
Zet je computer uit en sluit je op in een kamer met daarin een tafel, stoel, lamp (je moet wel wat kunnen zien), A4'tje en een pen.
Schrijf nu op dat papiertje wat je van plan bent. Schrijf de websitenaam op en wat je doel is met de site in een paar zinnen. Schrijf ook op in een paar zinnen wat er op je site moet komen. Denk totaal nog niet na over hoe het design eruit moet zien.

Pak nu een marker en markeer nu alle woorden die betrekking hebben op verschillende pagina's. Als voorbeeld:
Quote:
Ik wil een site maken waarop ik mijn projecten kan laten zien. Hiermee bedoel ik de site's die ik heb gemaakt, maar ook mijn CMS en andere systemen. Ook wil ik wat over mezelf vertellen en laten zien wat ik voor kennis heb. De eventuele klanten moeten mijn natuurlijk altijd kunnen mailen.
Klanten moeten kunnen inloggen op mijn site om te kijken hoe de status is van hun projecten.

Die afgrijselijke groene kleur stelt de marker voor

En zie hier de pagina's van je site, het doel en wat er op moet staan:
1) Homepagina (zit er altijd in)
2) Projecten
3) Over mij
4) Contact
5) Klanten Inlog

Probeer dit nu eens voor je eigen site te maken, dan krijg je een beeld van wat je wilt en heb je alles mooi op papier en niet in je hoofd zweven, dat wordt op den duur chaotisch.
Gewijzigd op 16/02/2012 17:59:04 door Wouter J

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/02/2012 18:07:33
Quote Anchor link
Wouter goeie stap 1! Kan niet wachten op de rest.

Toevoeging op 16/02/2012 18:07:45:

Trouwens bedankt voor je pm :)

Reshad F

Reshad F

16/02/2012 18:22:51
Quote Anchor link
ik weet al wat ik wil hebben, alleeen de layout is het grote probleemm .. heb tot nu toe al een stuk gemaakt etc met php van de website zelf. wil er alleen een uitbreiding bij gooien weet alleen niet hoe of wat ik pm je even een link zodat je het kan zien ;)

Toevoeging op 16/02/2012 18:29:00:

pm gestuurd ;)

Jeroen VD

Jeroen VD

16/02/2012 18:37:26
Quote Anchor link
even heel erg offtopic: reshadd, zou je alsjeblieft hier en in alle andere topics juiste interpunctie (punten, kommas etc) willen gebruiken? dat leest veel beter.

Reshad F

Reshad F

16/02/2012 18:38:58
Quote Anchor link
ill try! ^^

Kris Peeters

Kris Peeters

16/02/2012 18:50:26
Quote Anchor link
Verder

Als je van nul begint, is dit het ideale moment om op een aantal dingen te letten.
Op proper werken.

Zorg dat je consequent bent in een aantal dingen. Je hebt vaak verschillende systemen, op zich maakt het niet te veel uit wat je kiest, maar kies iets en blijf er bij.

- indenteren
Wat mij betreft: telkens twee spaties verschil.
Niet soms twee spaties, een andere keer een tab
Niet soms een accolade openen op de zelfde lijn en soms op de volgende

Een mogelijke leidraad: http://drupal.org/coding-standards

- php logica bovenaan, html (en echo'en) onderaan
eens je <!DOCTYPE ... naar de gebruiker stuurt, is er geen enkele reden meer om nog een if() lager in je code te hebben.

Eventueel ternary operators, dus in de vorm ( ? : )
Dit is ideaal om in strings te gebruiken.
bv. wanneer je options hebt waarvan er 1 geselecteerd moet zijn op basis van een variabele ...

De meeste van die dingen zijn onzichtbaar voor de gebruiker (behalve dan het indenteren van de html), maar het maakt echt een wereld van verschil.
Het maakt het veel meer overzichtelijk voor jezelf, maar bij voorbeeld ook voor ons, indien je hulp nodig hebt.

Reshad F

Reshad F

16/02/2012 19:00:38
Quote Anchor link
thanks! die link is inderdaad erg handig zal het even goed doornemen dankjewel! alhoewel als ik echt aan het scripten ben hou ik het goed overzichtelijk en schrijf overal comments bij zodat een andere gebruiker die mijn script ziet gelijk weet wat waar over gaat maar zal alsnog zeker de link doornemen ;) de website wordt niet helemaal van de grond af aan gebouwd er is al wel het e.e.a. aan gedaan, ik begon eraan voor een opdracht op school en wil het nu uitbreiden voor mezelf, bijvoorbeeld:" iets over mezelf erin zetten, logo's die ik maak op de website plaatsen etc etc. alleen is er niks qua design in gestopt tot nu toe en dat is dus het enige deel wat vanaf het begin moet komen.

een hier snel van wat ik heb link

Wouter J

Wouter J

16/02/2012 19:03:36
Quote Anchor link
Quote:
Wat mij betreft: telkens twee spaties verschil.

Ik zou voor 4 spaties verschil gaan, in de JS wereld is dat vaak het handigst.

Gebruik ook goede foutafhandeling. Zorg dat dingen gelogd worden en zorg dat gebruikers alleen maar te zien krijgen wat ze horen te zien.

@Reshadd, het is verstandig om toch voor je design vanaf stap 1 te beginnen. Ook al heb je je PHP script al klaar, het is altijd verstandig om alles netjes te ordenen en voor het designen is stap 1 heel mooi om telkens op terug te vallen.

Jeroen VD

Jeroen VD

16/02/2012 19:06:33
Quote Anchor link
en te zorgen als je een foute inlog krijgt, dat die bezoeker doorgestuurd wordt naar een pagina die ook gestyled is ;)

Reshad F

Reshad F

16/02/2012 19:08:53
Quote Anchor link
daar ben ik met je inderdaad mee eens! ik zal even mijn fantasie zijn werk laten doen en kijken wat er uit komt, al weet ik niet of er op dit moment iets uitkomt aangezien ik word geteisterd door een virus op mijn evenwichts organen :P ( en ja het is net of je jezelf lamgezopen hebt) maar ik zal proberen eruit te halen wat er in zit!

dank voor de reacties tot nu toe! ;)

Toevoeging op 16/02/2012 19:10:27:

Jeroen vd op 16/02/2012 19:06:33:
en te zorgen als je een foute inlog krijgt, dat die bezoeker doorgestuurd wordt naar een pagina die ook gestyled is ;)

haha ja dat weet ik, was ik mee bezig ;)

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/02/2012 19:15:02
Quote Anchor link
Offtopic:Wouter zou ik misschien mogen weten wanneer stap 2 komt? Of ben je hier een tutorial voor aan het schrijven?
Alvast bedankt.

Wouter J

Wouter J

16/02/2012 19:24:33
Quote Anchor link
@Bas, ik denk er aan om dit in tutorial vorm te schrijven. Misschien wat makkelijker. Misschien dat ik hier wel wat stappen plaatst, het is maar net wanneer ik tijd heb :D

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/02/2012 19:27:52
Quote Anchor link
Haha ja oké is goed maakt niet uit hoor :) Heb de tijd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.