Website promoten?
ik heb nu bv
www.website.nl/home/
www.website.nl/ramen/
Is het verstandig om per pagina ook andere meta tags te doen?
Ja, google gebruik nog nauwelijks meta tags. En als de meta tags het zelfde zijn gebruik google ze al helemaal niet.
website promoten bestaat uit veel onderdelen. natuurlijk moet je de juiste keywords hebben die voor jouw site van belang zijn. daarnaast moeten de zoekmachines hem goed kunnen lezen door een site map. maar je ontkomt er niet aan om ook aan link building en dus link marketing te gaan doen. hier zijn veel verschillende manieren voor en dat heeft ook veel met tijd te maken. hoeveel tijd wil je besteden aan het opbouwen van backlinks en weegt dat op tegen het laten doen van backlink marketing daar een partij die dat dagelijks doet. via de site www.linkpagina.net gaat het heel snel en tegen een goede prjs. dus waag het daar eens. kan een hoop tijs schelen en die kan je dan weer in het beheer van je site steken.
joplin behoor jij tot de categorie schoenenspammers of tot de categorie SPAM?
Tobias Witmer op 27/11/2010 16:12:55:
Iemand tijd en zin om hier een overzichtelijke tutorial van te maken? Ik denk dat dit iets is waar iedere websitemaker tegen aan (hoort te) lopen
Natuurlijk wil google dat: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35291
Klikken op de text "Search Engine Optimization Starter Guide!" bovenaan en je hebt een mooie tutorial.
Koen B op 29/12/2010 15:53:55:
Natuurlijk wil google dat: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35291
Klikken op de text "Search Engine Optimization Starter Guide!" bovenaan en je hebt een mooie tutorial.
Tobias Witmer op 27/11/2010 16:12:55:
Iemand tijd en zin om hier een overzichtelijke tutorial van te maken? Ik denk dat dit iets is waar iedere websitemaker tegen aan (hoort te) lopen
Ik zal als ik een keer tijd heb een vertaling maken en hier posten bij de tuts
Tobias Witmer op 29/12/2010 16:22:24:
Ik zal als ik een keer tijd heb een vertaling maken en hier posten bij de tuts
Natuurlijk wil google dat ook wel: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hlrm=en&answer=35291
Deze ziet er alleen anders uit dus dit zal een oudere/andere versie zijn. Maja, genoeg nuttige informatie.
:Edit:
Ik zie net dat de URL's hetzelfde zijn. Onderaan is een select veldje waarin de taal op Nederlands gezet kan worden. Dan krijg je een Nederlandse tutorial.
Gewijzigd op 30/12/2010 10:51:32 door Koen B
http://www.sitemasters.be/tutorials/8/1/586/nieuw/SEO:_De_basis
Misschien wel handig om door te lezen.
Gewijzigd op 30/12/2010 11:36:57 door Wouter J
Mitchel V op 27/11/2010 15:37:19:
Ok bedankt voor zo ver.
Nu krijg ik heel veel op mn schoot geworpen, maar waar moet ik beginnen?
Ik heb BV de website WEGHALEN dat is de website van mn vader.
Ik wil graag dat hij goed gevonden kan worden, maar nu.
Ik heb de volgende key words toegevoegd:
Hoe en waar moet ik beginnen met SEO?
Edit:
ik heb niet zelf de website gemaakt, wat hij is bagger in elkaar gezet!
maar ik gebruik het puur om te kijken hoe ik mijn websites in elkaar moet zetten zodat ze ook goed te vinden zijn.
Nu krijg ik heel veel op mn schoot geworpen, maar waar moet ik beginnen?
Ik heb BV de website WEGHALEN dat is de website van mn vader.
Ik wil graag dat hij goed gevonden kan worden, maar nu.
Ik heb de volgende key words toegevoegd:
Hoe en waar moet ik beginnen met SEO?
Edit:
ik heb niet zelf de website gemaakt, wat hij is bagger in elkaar gezet!
maar ik gebruik het puur om te kijken hoe ik mijn websites in elkaar moet zetten zodat ze ook goed te vinden zijn.
kan een mod even de link weg halen?
Als ik zoek naar de naam komt deze pagina best hoog....
Mitchel V op 10/02/2011 16:45:37:
Als ik zoek naar de naam komt deze pagina best hoog....
Ja... da's nou een mooi voorbeeldje van "Website promoten" :)
Gewijzigd op 10/02/2011 16:54:55 door Wouter J
Wouter J op 29/12/2010 15:42:09:
joplin behoor jij tot de categorie schoenenspammers of tot de categorie SPAM?
Schijnbaar wel, inderdaad.
Nog wat nuttigere tips..
zoek websites die iets aan de info op de website hebben en stel link-exchange voor (jij linkt naar hun, zij naar jou) Maar doe dit dan natuurlijk niet voor je de bedrijven die je wilt 'verslaan'
Spreek over je websites, laat mensen ernaar googlen (niet altijd de link vermelden dus!) Als veel mensen opeens allemaal naar keywords gaan zoeken waar jij voorkomt en ze eindigen hun zoek-reis bij jou.. dan denkt google dat je interesant bent en dus score je hoger.
Nog een tip uit de praktijk,
Mijn zus heeft een eigen webshop en ik gaf haar wel eens commentaar over hoe ze niet de goede keywords voor haar webshop gebruikte (het is een online dierenwinkel, maar 'online dierenwinkel' kwam niet eens voor! Toch kreeg ze best aardig wat mensen en dat kwam omdat mensen niet naar 'online dierenwinkel' gingen zoeken.. maar naar 'hondenvoer van merk X'
Haar homepagina was nogal begraven in google.. haar product-pagina's deden het een stuk beter.
Dit kwam vooral omdat dát hetgene waar ze op gezocht wilde worden. Want dan landen mensen meteen op de pagina waar ze moeten weten, kunnen ze meteen bestellen en dat is weer meer omzet.
Ik zou de link naar haar website wel willen geven, maar volgens mij valt dat onder reclame maken?
- Meta tags, op elke pagina andere of aanvullende meta tags die over een komen met de pagina.
- url rewriting de urls worden netjes gemaakt /nieuws/1
- <h1> belangrijke dingen <h2> minder belangrijk dan 1 maar wel belangrijk <h3> zelfde, <h4>t/m <h6> minder...
- sitemap zodat de bot een goed overzicht ziet
- robots.txt vertellen wat de bot wel en niet mag
- Pagina titels veranderen (pagina - jewebste.nl) op elke pagina anders.
- link partners met goed gerankte websites
Wat zou ik nu nog meer kunnen doen om een website hoog te brengen op BV google..
als ik zoek "Kunststof kozijnen" zie ik de website die ik heb gemaakt nog niet in de eerste 11 paginas..
Gewijzigd op 06/03/2011 01:51:47 door Mitchel V
Om te kijken wat de google bot op jou pagina vind zou je eens op de Google Webmaster Central kunnen kijken.
Mitchel V op 06/03/2011 01:49:38:
als ik zoek "Kunststof kozijnen" zie ik de website die ik heb gemaakt nog niet in de eerste 11 paginas..
Nou is 'kunststof kozijnen' ook een redelijk onderscheidende combinatie als zoekterm....
En de plaatsnaam en provincie kan ook schelen.
mijn uitleg daarover)
Wat ook werkt is microformats gebruiken.
Voorbeeldje over PHPhulp (als PHPhulp een organisatie is :P):
Voor plaatsnaam en provincie heb je de geo.meta tags. Die moet je daarvoor gebruiken. (zie ook Wat ook werkt is microformats gebruiken.
Voorbeeldje over PHPhulp (als PHPhulp een organisatie is :P):
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5