Webwinkel / groote selecteren=prijs veranderen
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 volgende »
bij decimal:
als je dit invult bij waarde (10,0) betekend dit: 9999999999. Misschien is het handiger om er ook nog getallen achter de komma te zetten, vul dit in (10,2) betekend 10 getallen voor, en 2 getallen achter de komma.
bij maat: hier staat als waarde (1), word zo een maat weergegeven van je artikel? , er kan maar 1 letter of cijfer komen te staan. Het lijkt me niet dat je op de pagina neer zet: maat 1-2-3-4-5. (Ik kan er ook naast zitten)
Aangezien je nog aan het leren bent kan ik op die manier scriptjes maken die meteen goed geconfigureerd zijn. Ook kan er niks gebeuren met je database, want die is zowat leeg. Wat je het beste kan doen is naar me email sturen: [email protected]
Ook kan je ff je hele database exporteren bij lycos. Dan heb je een backup.
http://www.tuningstylingpoint.com/tabelmaat.JPG
Bij deze heb je geen waardes ingevoerd:
path(moet prijs zijn) waarde: (10,2)
id (5) of (10)
maat (10)
Bij deze heb je geen waardes ingevoerd:
path(moet prijs zijn) waarde: (10,2)
id (5) of (10)
maat (10)
prijs decimal ( 10,2 ) standaarwaarde 0.00
id int (10) niks ingevuld bij standaarwaarde
Maat char (10) niks ingevuld bij standaardwaarde
Gewijzigd op 16/11/2005 21:18:00 door Mark van Hattun
hoe wil je dat de webwinkel eruit ziet?
(niet om de layout, maar hoe het werkt)
Gewijzigd op 16/11/2005 21:19:00 door S -
ik heb het proberne uit te leggen op
http://www.tuningstylingpoint.com/webshopvelgen.html
Dus ik plaats dara handmatig, of er moet makkelijke haalbaare manier voor mij zijn om dat automatisch te laten doen.
Men selecteert dus de groote; de prijs veranderd en de link naar het artikel in de webshop veranderd.
Bijvoorbeeld deze link: http://test.tuningstylingpoint.com/catalogusdetail.php?PHPSESSID=6abe5f989e8522866a60ccdef100215c&prod=6B1EDF8C02
En zo maak ik ook online alle producten, met de verschillende maten, zodat de link dan naar de goede maat gaat.
Snap je het?
Of heb jij een veel handigere/mooiere/slimmere oplossing?
Het kan zo gemaakt worden dat je alleen gegevens in de database hoeft te plaatsen, en dat het dan op die manier word bijgewerkt.
http://www.tuningstylingpoint.com/webshopvelgen.html
En dan een link naar de webshop, om af te rekenen enzovoort?
IS dat veel extra werk? want anders ben ik bang dat ik het niet meer snap... of ji moet weer willen helpen!
Op net zo'n manier, als op En dan een link naar de webshop, om af te rekenen enzovoort?
IS dat veel extra werk? want anders ben ik bang dat ik het niet meer snap... of ji moet weer willen helpen!
Ik kan je erbij helpen. Bekijk zoveel mogelijk voorbeelden van al bestaande webwinkels, dan kan je kijken wat je er allemaal in wilt maken.
Ik heb een webwinkel van deze site gehaald. Maar deze had minpunten, die heb ik aangepast, zoals de dropdown die jij ook nodig hebt.
Die snap ik ook wel, ja kleine foutje zou ik niet zien misschien. Maar ik heb er ook een aantal dingen in veranderd. Wat misschien voor jullie niks is, maar voor mij was het wel zo een teken dta ik dat wel snap.
Gewijzigd op 16/11/2005 21:41:00 door Mark van Hattun
Wat doet de webwinkel allemaal?
gegevens controleren
mail naar ontvanger
mail naar besteller,
mogelijkheid tot printen van kasse gegevens
aantallen zijn te veranderen
kassa telt prijzen bij elkaar op
ip registratie
Bij mij word alles in een database opgeslagen. Dit is handig voor bestellingen Die bewaar je dan en kan je later terug kijken wat iemand besteld heeft. De persoon
moet daarvoor wel inloggen, zijn gegevens worden opgeslagen.
Problemen van email is volgens mij dat die soms niet worden afgeleverd. Maar dat weet ik niet zeker.
Bij mij werkt de winkelwagen of kassa op cookies. Zodat als iemand op de pagina terug komt, de bestelling nog in de winkelwagen zit.
De rest heb ik hetzelfde.
(men hoeft maar 1x gegevens in te vullen, die worden opgeslagen en kunnen ook gewijzigd worden door de klant zelf).
Kortom, het is moeilijk om dat stukje script er tussen te maken.
Ik heb hier wel een kant en klare webwinkel liggen die met zown dropdown werkt. Alleen heb je er niks aan als je het niet begrijpt. Ik zal morgen de eerste scripts sturen die gegevens uit de database halen en dan weergeven in de pagina.
(database is dus ook ruimte besparend, dan iedere keer nieuwe pagina's aan te maken met de data daar in+ het is ook nog overzichtelijker+fijner mee te werken+ met database kan je administratie maken+gegevens gebruiken voor uitbreiding van de webwinkel)
Of vind je dat neit nodig?
Dan akn ik even vergelijken?
http://www.pro-flash.com/Controller/get_orders_template.php
Bekijk deze pagina met firefox en niet Internet Explorer. Want hij zal het niet doen in IE. (of niet goed)
(graag een reactie):P
Ok, ik wacht op je winkel.
Even over dat adres, dat kan ik zo 1,2,3 niet vinden van de database.Ik zal eens het vragen aan Lycos.
P.S. Denk je dat ik over een week al producten kan verkopen?
Gewijzigd op 16/11/2005 23:52:00 door Mark van Hattun
Vanuit je PHP scripts heb je de volgende parameters nodig:
Database Type: mysql
Database Hostnaam: localhost (je kunt je database niet verbinden buiten de website)
Database Gebruikersnaam: jedomein_com
Database Naam: jedomein_com_1 (jedomein_com_X, als je over meer dan 1 database beschikt)
IS dit wat je nodig hebt?