Webwinkel / groote selecteren=prijs veranderen
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 volgende »
mysql_select_db(domeinnaam_net_1,$db);
Localhost moet je laten staan
domeinnaam_net moet je BEIDE KEREN (ook die met _1 erachter) veranderen in je domeinnaam. zonder www en de . voor je .net,.com etc. verander je dus in een _. en uiteraard verander je wachtwoord in het wachtwoord ;) (standaard is dit het wachtwoord waarmee je inlogt bij lycos webcenter)
Voorbeeld:
je domein = www.database.org
$db = mysql_connect("localhost","database_org","mijnpass") or die ( "Het maken van de verbinding met de database is mislukt");
mysql_select_db(database_org_1,$db);
Steven heeft alle gegevens nu ook het wachtwoord.
Maar volgens mij is het dus;
$db = mysql_connect("localhost","tuningstyingpoint_com","mijnpass") or die ( "Het maken van de verbinding met de database is mislukt");
mysql_select_db(tuningstylingpoint_com_2,$db);
Mooi, dat moeten we dus gebruiken voor verbinding te maken met de database. Ik post zo wel een script.
Mark:
Dank je voor je goede uitleg.
$db = mysql_connect("localhost","tuningstyingpoint_com","mijnpass") or die ( "Het maken van de verbinding met de database is mislukt");
Bij jou moet die 1 die er bij mij stond idd een 2 zijn, omdat je een 2e database had aangemaakt. Zo moeten de gegevens dan kloppen. :D
Steven, ik heb ej opdrachten uitgevoerd.
http://www.tuningstylingpoint.com/webwinkel_connect.php
en
http://www.tuningstylingpoint.com/catalogus.php (als het goed is roept hij hier de database op_
Alleen een vraagje?
Ik heb bij catalogus de aanroep voor de databse in het head gedeelte gezte. Omdat je in je mailtje had gezet.. EN DIT moet in de body.
als het niet goed is, dan hoor ik het wel!
Alleen bij beide pagina;s krijg ik een error.
Parse error: parse error, unexpected '<' in /data/members/paid/t/u/tuningstylingpoint.com/htdocs/www/webwinkel_connect.php on line 12
Gewijzigd op 17/11/2005 16:05:00 door Mark van Hattun
Ik kijk er even naar :$ :P
Waarschijnlijk vergeten PHP af te sluiten...
Mark, je moet wel je wachtwoord invullen bij webwinkel_connect.php. Of heb je die niet?
En kijk goed waar ik alles geplaatst heb.
Plaatst nu je wachtwoord, en dan proberen we opnieuw:P
Maar wat is nou de error, zou je dit even kunnen veanderen, want ik wete niet wat jij als commentaar ziet?
Alvast bedankt!
Commentaar in het script word vaak geel afgebeeld. Je kan het gebruiken voor geheugensteuntje. (word niet in het script gebruikt, mag je ook weg halen)
Dit staat in webwinkel_connect. Tussen de aanhalingstekens moet je je wachtwoord neerzetten van je database.
(download het bestand even, ik heb um veranderd)
Gewijzigd op 17/11/2005 17:09:00 door S -
downloaden van de server?
OK?
Ja, en dan wachtwoord erin;) en weer uploaden.
Nu wel gedaan
Verander ik wel ff
Alles is goed geconfigureerd.
Wat wil je nu als eerste doen?
Hoe wil je je artikelen verdelen?
Want zodra we de scripts af hebben hoef je alleen alles in een database te zetten.
Ik stuur je wel even de link van mijn webwinkel.
Nou het wordt wel een tamelijk grote webshop.
Maar eerst moet er een categorie velgen komen, daarna, moet je de keuze hebben uit verschillende merken, en als je die weer aanklikt komen de producten.
Overigens, er komen behalve velgen ook andere artikelen maar dat is zorg voor later.
CREATE TABLE `artikelen` (
`id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
`artikel` char(10),
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=0 ;
Hier voer je alle verschillende artikelen in.
CREATE TABLE `merk` (
`merk` CHAR( 25 ) NOT NULL ,
`id` INT( 10 ) NULL ,
`artikel` VARCHAR( 10 ) NOT NULL
) TYPE = MYISAM ;
Hier de verschillende merken die bij verschillende artikelen horen.
Dus die tabellen meot ik weer in de database zetten?