Webwinkel
Ik ben een kleine webshop aan het bouwen. Nu heb ik een overzicht gemaakt in excel voor de tabellen.
De gekleurde vakken geven de onderlinge relaties weer.
Ter verduidelijking:
Een kenmerk is soort vergelijkingsding tussen verschillende producten zoals het wattage van een versterker.
Waarbij kenmerk de naam van het kenmerk aangeeft(zoals wattage) en kenmerkwaarde de gekozen waarde hiervan (zoals 1000watt bij 8Ohm)
Opties zijn dingen die de klant zelf kan kiezen zoals gewenste kleur.
Waarbij de optiegroep dan soort optie (zoals kleur) aangeeft en de opties de keuzes (zoals rood, groen, geel etc)
Ik zou graag jullie mening willen hebben.
Foto's koppelen de naam van het fotobestand aan een onderschrift/alttekst.
Merk koppeld een product met een merk en het daarbij behorende website.
Staffelgroep is een bepaalde groep met staffelkorting de waarde komen uit het tabel met staffelonderdelen. (zoals 10% korting bij afname van 10 stuks)
De prijs spreekt voor zich een product kan 2 prijzen hebben namelijk een huurprijs en een verkoopsprijs met ook in dat tabel de dautm van toevoeging in het assortiment.
Tot slot de prodomschrijving, hierin kan ik de naam van het product. de korte en lange tekst kwijt.
dit is de link van het excell bestand:
http://www.jcsl.nl/overleg/webshopartikelen.xls
Gewijzigd op 03/04/2011 11:35:45 door J C
Dit is echt slecht te lezen? Ook de relaties zijn niet te volgen.
Hoezo zijn gelaties niet te volgen? ze hebben toch dezelfde kleur? Ik ga eens kijken naar dat ERD programma.
Toevoeging op 03/04/2011 13:21:31:
Nou ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen:
edit ik heb bij sommige fk's nu ook opties toegevoegd.
edit 2 topic mag dicht, heb besloten zonder fk's te gaan werken. in dat geval slaat de bestanden ook nergens meer op. De reden hiervan is dat ik het niet werkend krijg en ik de uitleg te moeilijk vind en steeds foutmeldingen krijg als ik een rij wil toevoegen. Ik heb de database wel in onnodb gemaakt dus misschien dat ik het later nog toevoeg.
links verwijderd
Gewijzigd op 03/04/2011 16:49:33 door J C