Weergave fout Iphone
Ik zit momenteel met een klein probleempje.
Ik heb een layout in elkaar gezet en deze gescript.
Scripten is geheel foutloos, en weergave is ook goed behalve op de Iphone/ipod touch
De footer wordt op deze apparaten niet netjes gecentreerd, wie o wie kan mij helpen?
De layout is hier te vinden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite!
Met vriendelijke groeten,
Sander
Als je serieus antwoord wil krijgen zul je eerst de relevante code moeten plaatsen. Hoe verwacht je dat iemand "van afstand" kan zien wat er niet goed is? We hebben helaas geen glazen bol.
Waarom wordt hier nou altijd zo snel gezegd dat er geen code bij staat? Lees eerst het topic eens goed door. En mocht je dan code overhebben wees dan eens wat vriendelijker. 'Heb mijn glazen bol niet mee', 'je zult toch echt wat code laten zien', 'waar is je code'. Vraag gewoon eens normaal of hij misschien wat code wilt laten zien.
Niet iedereen hier zit vaak op forums.
@TS, dat komt omdat er niks meer te centeren valt. Zodra het beeldscherm groter wordt als de footer wordt alles gewoon tegen elkaar aangezet. Om dan de content iets van de wand af te duwen kun je gebruik maken van een kleine padding.
En nog een tip, maak van width: 100%; min-width: 100%;. Dit zorgt ervoor dat hij op normale schermen uitgevuld wordt, maar zodra het scherm kleiner wordt de zijkanten nog wel steeds een mooie achtergrond behouden.
Gewijzigd op 11/07/2011 19:36:38 door Wouter J
@allart, align is geen propertie in CSS.
Dit is raar aangezien hij het bij de rest van de content wel gewoon netjes doet, alleen bij de footer doet de site op de iphone moeilijk
Dan nog is align geen property in CSS2 en 3 ook niet voor zover ik weet. Kan wel zijn dat je browser het interpreteert maar als het geen standaard eigenschap is heb je grote kans dat het niet cross-browser is. Text-align is wel een geldig CSS2 property.
Dat heeft niets te maken met mijn probleem?
Als je dit ook voor je footer wilt moet je wat wijzigingen doen. Ik heb even wat getest en je moet hiervoor aan #footer min-width: 1100px; meegeven. Dit betekend dat hij zichzelf eerst helemaal gaat uitvullen, maar zodra de width kleiner wordt dan 1100px blijft de footer 1100px.
De #foot staat gecentreerd in #footer en ook weer met een kleinere width. Dit zorgt er dus voor dat alles mooi gecentreerd blijft.
Wouter J op 11/07/2011 19:32:53:
@Ozzie, HTML en CSS is gewoon in de broncode te lezen...
Waarom wordt hier nou altijd zo snel gezegd dat er geen code bij staat? Lees eerst het topic eens goed door. En mocht je dan code overhebben wees dan eens wat vriendelijker. 'Heb mijn glazen bol niet mee', 'je zult toch echt wat code laten zien', 'waar is je code'. Vraag gewoon eens normaal of hij misschien wat code wilt laten zien.
Offtopic:
Prima dat jij dat vindt hoor. Maar volgens mij was mijn reactie allesbehalve onaardig. De reden waarom ik gereageerd heb was om zijn post even te "bumpen". Hij had z'n post al rond 16:00 uur gedaan en om 19:20 uur namelijk nog steeds geen enkele reactie. Daarbij vind ik dat je best even de relevante css code mag posten, zeker die van het footer element. Dat is toch het minste wat je even kunt doen lijkt mij?
Anyhow, back on topic.
hier. Als je de code ook gewoon via de broncode kan bekijken is het ook nog niet nodig.
En die tijd, ach je zou toch maar 3 uur geen antwoord krijgen. Het is hier een forum, iedereen 'werkt' hier vrijwillig en niet iedereen heeft 24/7 de tijd...
@Ozzie, mijn mening is dat veel en lange code een topic rommelig maakt. Bijv. En die tijd, ach je zou toch maar 3 uur geen antwoord krijgen. Het is hier een forum, iedereen 'werkt' hier vrijwillig en niet iedereen heeft 24/7 de tijd...
Je zou dan al meteen zien wat er fout gaat.
"En die tijd, ach je zou toch maar 3 uur geen antwoord krijgen. Het is hier een forum, iedereen 'werkt' hier vrijwillig en niet iedereen heeft 24/7 de tijd..."
Geen idee waar deze opmerking op moet slaan.
Maar goed zoals ik al zei, op topic.
Onwijs bedankt, het ziet er naar uit dat het is opgelost,
Bedankt
Gewijzigd op 12/07/2011 12:24:15 door Sander A