Weergave probleem
www.test.marxo.nl
mijn probleem is als volgt
In firefox (2.0.x) word hij juist weergegeven maar als ik de pagina in IE 6.x probeer te openen dan klopt hij niet want dan is mijn navigatie weg?
Ik denk dat ik ergens in mijn .css bestand een foutje heb zitten iets wat Firefox blijkbaar wel snapt maar IE niet juist kan lezen heeft iemand een idee of tip?
Alvast bedankt en iedereen vast een HAPPY NEW YEAR!!
Gr,
Marco
Je hebt nog een spelfout in de CSS voor je #nav; er staat bottem in plaats van bottom.
Ik heb geen idee waarom ik absolute heb gebruikt? de z-index heb ik even voor moeten googlen maar na toevoegen was er geen verschil de typ fout had ook geen enkel effect.
Dus wat heb ik gedaan zo ijverig als ik ben heb ik de site op nieuw gemaakt nergens Absolute gebruikt iets andere indeling en het resultaat mag er zijn voor een beginner al zeg ik het zelf ;)
Maar ondanks het nieuwe ontwerp (uiterlijk is nauwlijks veranderd) heb ik ook hier weer een conflict in zitten waar ik totaal niet uit kom??
Dit maal uit het probleem zich in het volgende: weer ziet in firefox alles er zo uit als het zou moeten maar nu in IE 6.x heb zit ik met een lijn van 2px ipv 1px in mijn navigatie menu, het zou niet erg zij als alle lijnen dan 2px waren maar er is 1 lijn (2e van boven) waar ik totaal geen invloed op lijk te hebben?
Zou het kunnen komen door dit deel van het css bestand?
/* hack to fix IE/Win's broken rendering of block-level anchors in lists */
#navBar li {border-bottom: 1px solid #FFFFDF;}
/* fix for browsers that don't need the hack */
html>body #navBar li {border-bottom: none;}
Als ik het weg haal of van 1px -> 0px maak worden de lijnen wel enkel maar word het block ook veel groter en licht slechts de helft op als je er met je muis over heen gaat (alsof er een soort padding is)
Is er mischien iemand bekend met dit probleem?
Voorbeeld is weer te vinden onder www.test.marxo.nl
Even voor de duidelijkheid ik heb een basis css bestand uit dreamweaver gebruikt en die aangepast!