Weergave resultaten van een zoekfunctie.
Martino Joseph
29/06/2010 22:16:02In een string moet ik een substring zoeken. Ik heb dit gedaan met preg_replace . Op die manier kan ik het gezochte woord accentueren (<b><u><i>)
Nu zou ik voor en achter mijn zoekterm ($zoek, $vervang) het aantal woorden willen beperken , net zoals Google zijn zoekresultaten weergeeft
Kan mij iemand aub een stukje wijzer maken hoe ik verder kan ?
De code :
Nu zou ik voor en achter mijn zoekterm ($zoek, $vervang) het aantal woorden willen beperken , net zoals Google zijn zoekresultaten weergeeft
Kan mij iemand aub een stukje wijzer maken hoe ik verder kan ?
De code :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$string = 'Dit is normaal een heel grote tekst waarin ik een substring moet zoeken en de zoekresultaten graag zou weergeven gelijkaardig zoals Google het doet';
$zoek = '/grote/';
$vervang = ' <i><u><b>grote</u></b></i> ';
echo $string;
echo '<br><br>';
echo preg_replace ($zoek, $vervang, $string)
?>
$string = 'Dit is normaal een heel grote tekst waarin ik een substring moet zoeken en de zoekresultaten graag zou weergeven gelijkaardig zoals Google het doet';
$zoek = '/grote/';
$vervang = ' <i><u><b>grote</u></b></i> ';
echo $string;
echo '<br><br>';
echo preg_replace ($zoek, $vervang, $string)
?>
PHP hulp
08/11/2024 15:52:13Jan Koehoorn
29/06/2010 22:36:06Pim -
29/06/2010 22:37:33Martino Joseph
29/06/2010 23:01:45Dank voor je vlugge reactie !
Ik zie dat een string op die manier op het einde wordt afgekort.
Kan ik deze functie implementeren in preg_replace zodat het afkorten van de string gebeurd na mijn zoekterm ?
En wat met het inkorten van de string vóór mijn zoekterm ?
Groeten
Een beginner ...
Ik zie dat een string op die manier op het einde wordt afgekort.
Kan ik deze functie implementeren in preg_replace zodat het afkorten van de string gebeurd na mijn zoekterm ?
En wat met het inkorten van de string vóór mijn zoekterm ?
Groeten
Een beginner ...
Martino Joseph
02/07/2010 23:02:36Hello
Ik ben hier vruchteloos aan het zoeken hoe ik de functie kan integreren in preg_replace ! Weet iemand raad ?
Ik ben hier vruchteloos aan het zoeken hoe ik de functie kan integreren in preg_replace ! Weet iemand raad ?