weergeeft code niet van de database
Ik heb een stukje code die niet helemaal werkt zoals ik dit graag wil hebben.
Ik ben nou niet een ster in php en vraag daarom ook om jullie hulp hierbij.
De code:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
$code = rand(1000000000,9999999999);
mysql_query("INSERT INTO `temp`(`login`,`code`,`area`,`IP`,`time`) values('".$data->login."','$code','lostpass','".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."',NOW())");
$id = mysql_insert_id();
$dbres = mysql_query("SELECT * FROM `temp` WHERE `code`='$code',`login`='".$data->login."' AND `area`='lostpass'");
$coding = mysql_fetch_object($dbres);
mysql_query("INSERT INTO `temp`(`login`,`code`,`area`,`IP`,`time`) values('".$data->login."','$code','lostpass','".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."',NOW())");
$id = mysql_insert_id();
$dbres = mysql_query("SELECT * FROM `temp` WHERE `code`='$code',`login`='".$data->login."' AND `area`='lostpass'");
$coding = mysql_fetch_object($dbres);
Mijn bedoeling is om die $coding op te roepen maar dit werkt niet helemaal.
Dit heb ik:
login.php?x=lostpass&id=$id&code=$coding->code
Ziet iemand waar ik fout ga want ik snap er effe niks meer van.
Gr. Erik
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$string = "SELECT dit, dat FROM zuszo";
echo $string;
if (mysql_query($string)){
echo "Gelukt.."
} else {
echo "Querie mislukt vanwege:".mysql_error();
}
?>
$string = "SELECT dit, dat FROM zuszo";
echo $string;
if (mysql_query($string)){
echo "Gelukt.."
} else {
echo "Querie mislukt vanwege:".mysql_error();
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
en gebruik geen backtips...
Maar $coding->code bestaat niet, $_GET['code'] bestaat wel. Je geeft de waarde van $coding->code mee aan de URL, niet de feitelijke variabele.
1. Code maken.
2. Code en nog wat zooi in de database zetten.
3. Inserte id pakken.
4. De net geinserte zooi weer uit de database halen.
5. Die data ophalen.
Waar zijn 4 en 5 voor nodig? In regel 2 zet je de data in de database, dus die data heb je al... Je kunt dus direct $code gebruiken in plaats van $coding->code. En sowieso geen mysql_fetch_object() gebruiken, een mysql-row heeft namelijk niks te maken met een object, wel met een array, mysql_fetch_assoc() dus.
De bedoeling is dat hij dus die $code eruit haalt hij stopt hem erin als hij niet bestaat.
er staat een variable $code = rand(1000000,9999999999); en die stopt hij dan in de query.
Mijn bedoeling is om de code die hij dan in de query stopt eruit te halen zodat hij weer klopt.
Als ik $code dan weer oproep maakt hij natuurlijk weer een nieuwe code omdat ik daar om vraag.
Mijn bedoeling is dus de $code die hij erin gestopt heeft er weer juist uit te halen.
omdat hij anders niet klopt met het gene wat ik er zojuist in gestopt hebt.
Gr. Erik
Of je maakt een tijdelijke var aan waar je de $code in op slaat.
Of ik snap het niet.
De code is inset en echo