Weet iemand wat code is voor spatie niet toelaten in eregi?
Het is onzinnig om een (achter)naam met een spatie te laten beginnen. Als je de naam ergens gebruikt zet je er zelf even een spatie tussen en klaar.
Gewijzigd op 08/08/2012 12:48:35 door - SanThe -
Nu is het zo dat als men een achternaam invult "[naam vewijderd]" hij de foutmelding blijft geven, dus ik dacht zet ik er een veld bij met voorvoegsel, maar dan zonder validatie (omdat het geen verplicht veld is, niet iedereen heeft een voorvoegsel), of is het zo in te stellen dat er na de eerste twee tekens wel een spatie mag komen in het veld achternaam..?
Wat is volgens jou de beste methode, aanpassen pattern achternaam (zo ja, hoe) of een apart veld voor voorvoegsel inbouwen?
Mischien zit ik wel helemaal fout, maar zou het leuk vinden als men een achternaam zoals [naam verwijderd] wel kan invoeren, ook al is het met een apart veld voorvoegsel (geen validatie en verplichting, dus daarin spaties wel toegestaan).
Gewijzigd op 10/08/2012 17:29:48 door Bas IJzelendoorn
Ga er eens niet van uit dat iedereen hier maar een kant en klaar script neer tikt voor jou. Kijk ook HIER EENS
Er staat genoeg comments bij om er een of ander uit te halen.
Persoonlijk vind ik het super dat Santhe je een script heeft getik, maar verwacht niet van santha dat die ook presies alles gaat maken zoals jij het wilt hebben.
Beetje zelf uitzoeken wil ook helpen.
Gewijzigd op 10/08/2012 17:30:29 door Bas IJzelendoorn
Ik verwacht niets, wel degelijk probeer ik zelf dingen uit, maar als het niet lukt mag ik toch vragen?
Gewijzigd op 08/08/2012 18:11:59 door Spider Finder
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$myString = "hoi alles goed";
if (preg_match("/\\s/", $myString)) {
// er zijn spaties
echo 'er werden spaties aangetroffen';
}
else
{
echo "geen spatie aangetroffen";
}
?>
$myString = "hoi alles goed";
if (preg_match("/\\s/", $myString)) {
// er zijn spaties
echo 'er werden spaties aangetroffen';
}
else
{
echo "geen spatie aangetroffen";
}
?>
je kan niet zeggen dat het niet meer werkt want ik heb het zelf toch echt getest.. en zoals ik de rest van de topic gelezen heb vind ik dat santhe je echt heel goed geholpen heeft. het is danwel een phphulp dat wil niet zeggen dat je kant en klare scripts krijgt. je wordt alleen geholpen met hetgeen wat fout gaat ( dus jij hebt een script en als je fouten hebt wat je niet kan oplossen of niet snapt dan helpt men je ) om nou kant en klare scripts te krijgen en alsnog te zeggen dat het niet werkt.. dan vind ik dat je je even moet verdiepen in php. je kan dan wel een leek zijn maar dan moet je ook bij het begin beginnen de code die jij vraagt is niet geschikt voor een leek om te snappen. en als je dit wilt hebben voor een bedrijf o.i.d. dan moet je een vacature aanmaken waarbij iemand een script voor je maakt en jij betaalt. wil je het om php te leren dan zou ik beginnen bij het begin. www.phptuts.nl
Ben een beetje klaar met die reactie van mensen die het allemaal beter weten, dus sluit aub deze topic en zet hem op slot, thanks!
Quote:
er staat toch duidelijk dat ik de code zoek om een spatie in een zoekveld niet toe te staan, dus te valideren en niet een melding te geven dat er een spatie in een invulveld staat,
Beetje dubbelzinnig wat je nu zegt..
Je wil Geen spaties toestaan. Ok, daar kan ik wat mee.
aan het begin en eind kan het heel simpel met trim().
rtrim() haald spaties weg aan het eind, en ltrim() aan het begin.
Dus begin tot eind is eenvoudig.
Mocht je de handleiding van php nog niet hebben gevonden: trim
Maar wacht.. er is ook nog iets dat spaties tussen letters kunnen staan..
Daar moesten we even wat harder over nadenken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
// hier staan nu spaties in $string
$string = ' hier mo ge n geen spaties ';
if (preg_match("/\\s/", $string)) {
$sPattern = '/\s*/m';
$sReplace = '';
echo preg_replace( $sPattern, $sReplace, $string );
}
?>
// hier staan nu spaties in $string
$string = ' hier mo ge n geen spaties ';
if (preg_match("/\\s/", $string)) {
$sPattern = '/\s*/m';
$sReplace = '';
echo preg_replace( $sPattern, $sReplace, $string );
}
?>
die echo mag eruit als je zelf eruit bent of je nu wil VALIDEREN of melden of wat anders exotisch...
Gewijzigd op 08/08/2012 21:51:48 door Bart V B