Weet niet meer hoe ik een bepaalde query moet schrijven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

George van Baasbank

George van Baasbank

03/03/2014 11:32:40
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben even "de weg kwijt". Ik heb onderstaande query, die op zich goed werkt. Het gaat alleen fout als een van de waardes 0 (nul) is. Het betreffende item wordt dan niet getoond waardoor mijn grafiek (want daar gebruik ik deze query voor) de mist in gaat.
Wie kan mij even weer de goede weg op helpen zodat ik als uitkomst van de query drie records krijg ook al is een van de waardes 0.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SELECT
   CASE
      WHEN pp.status = 1 THEN 'Nieuw'
      WHEN pp.status = 2 THEN 'Geselecteerd'
      WHEN pp.status = 3 THEN 'Niet-geselecteerd'
   END AS status,
   COUNT(pp.id) AS aantal
FROM
   pod__profiel AS pp
GROUP BY
   pp.status

George

Toevoeging op 03/03/2014 11:59:51:

Dankzij mijn archief heb ik een oplossing gevonden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
   COUNT(IF(status = 1, 'Ja', NULL)) AS nieuw,
   COUNT(IF(status = 2, 'Ja', NULL)) AS geselecteerd,
   COUNT(IF(status = 3, 'Ja', NULL)) AS nietgeselecteerd
FROM
   pod__profiel AS pp

Topic kan gesloten worden.
Gewijzigd op 03/03/2014 15:14:26 door Wouter J

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.