Wegschrijven naar DB gaat niet, Stapgewijs hulp ? van blz 1 -> 12
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 6 7 8 9 10 11 12 volgende »
Op de ... vul je de variabele in die het id van het huidige bericht aangeeft, $row['id'] waarschijnlijk. Verder kun je op delete.php deze waarde uitlezen met $_GET['id'] en het juiste bericht verwijderen...
Ik zal de linken dus verwijderen maar ik zou graag het laten verwerken door een pagina, ..Kan even niet volgen :(
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
while($row = mysql_fetch_assoc($res))
{
echo $row['afspraak'].' met '.$row['naam'].' <a href="delete.php?id='.$row['id'].'">Verwijderen</a>';
}
?>
while($row = mysql_fetch_assoc($res))
{
echo $row['afspraak'].' met '.$row['naam'].' <a href="delete.php?id='.$row['id'].'">Verwijderen</a>';
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
en wat zet ik dan juist in de deletefile ?
$row = $_GET['afspraak'];
$row = $_GET['naam'];
$row = $_GET['id'];
// sql met delete..
//echo het resultaat
//Stuur terug naar de showafspraak.php
...
En kan ik dan soms voor de link afb gebruiken ? want ik he het nog niet gedaan dus de ahref rond de img ? :) even testen
1 ding tegelijk? Zorg nou eerst maar eens dat het verwijderen met een normale link werkt. Dan kun je daar later altijd nog een afbeelding voor in de plaats zetten...
>Maar klopt die $row = .. ?
wouter schreef op 21.12.2007 16:06:
Lijkt me niet. Je overschrijft de variabele $row 3x, dus dat gaat niet werken.>Maar klopt die $row = .. ?
Bedenk eens hoe de url eruit ziet waarmee je de delete pagina aanroept en welke variabelen daarin staan. Ga vervolgens met die variabele(n) aan de slag om het bericht te verwijderen.
Sorry dit loopt wat boven mijn verstand over dit. De link word zo,
http://wouter.php-design.be/Grootsysteem/delete.php?id=1
Dus ik denk dat je met de GET moet kijken hoe de url is niet ?
en hoe roep je juist de URL op met php ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
Dus met $_GET['id'] kun je het id uit de url uitlezen...
dus als ik enkel het id verwijderd verwijderd hij dan ook de rest van de afspraken ?
Van proberen is nog nooit iemand slechter geworden...
Edit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$sql = $sql = 'DELETE id FROM afspraken ';
if(isset($_GET['id']) && !empty($_GET['id']))
{
mysql_query($sql);
}
?>
$sql = $sql = 'DELETE id FROM afspraken ';
if(isset($_GET['id']) && !empty($_GET['id']))
{
mysql_query($sql);
}
?>
zo dan ,?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
Quote:
OMG, waar heb jij de afgelopen 5 posts met je hoofd gezeten? Volgens mij moet het toch wel duidelijk zijn dat het id uit de url komt. Waarom zou je er anders ?id=1 achter hebben staan?hoe ik het id ophaal
ps. Doe voor de grap op delete.php eens:
wouter schreef op 21.12.2007 16:18:
maar geduld
Ja inderdaad Blanche, je mag wel eens wat meer geduld hebben ;-)
En die soms word af en toe altijd, :)
Hij helpt me wel Jan ;) de enigste die wel wil helpen over dit topic ;p waarvoor ook mijn dank.
ik zal dus enkel die echo doen zien wat het geeft !
ik heb een vista-kruisje gebruikt voor het deleten :p dat kan ik dan toch nog wel zelf :)
Ok ik zal eens kijken :)
Jan Koehoorn schreef op 21.12.2007 16:23:
Oh zou dat het zijn? Nou dan kruip ik maar weer even in mn holletje... :-)Ja inderdaad Blanche, je mag wel eens wat meer geduld hebben ;-)
blanche nog eentje !
Offtopic: Ik denk dat Blanche met dit topic nog wel meer posts gaat krijgen dan dat Jan nu heeft... Al 8 pagina's volgeschreven, petje af!
pgfrank : ik was dus in het begin bezig met sql ;p maar ik zag je niet :p
wouter schreef op 21.12.2007 16:31:
Eh wouter, ken je het begrip 'sarcasme'? Die opmerkingen van Jan en mij waren 'sarcastisch'.blanche nog eentje !
ps. @Frank: hmm, zojuist door de 5000 grens heen. Ben inderdaad goed op weg :-/