Wegschrijven naar *.txt file
Hoi,
Ik ben net bezig met php en werk uitsluitend met scripjes zonder een database.
Ik laat de informatie altijd wegschrijven naar *.txt file. Nu heb ik een schoutbox en hij schrijft het nieuwe bericht altijd onderaan de textfile. Zo zie je het laatst geposte bericht dus ook altijd onderaan. Ik zou graag willen dat hij het bovenaan wegschrijft. Nu ben ik er achter dat het in deze regel zit: $file = fopen($data, "a+"); als ik de "a" aanpas door een "r" schrijft hij wel bovenaan weg maar dan overschrijft hij ook het aantal tekens dat het nieuwe bericht is. Hoe kan ik voorkomen dat hij geen tekens die er al stonden overschrijft?
Alvast bedankt voor je reactie,
Erik
Ik ben net bezig met php en werk uitsluitend met scripjes zonder een database.
Ik laat de informatie altijd wegschrijven naar *.txt file. Nu heb ik een schoutbox en hij schrijft het nieuwe bericht altijd onderaan de textfile. Zo zie je het laatst geposte bericht dus ook altijd onderaan. Ik zou graag willen dat hij het bovenaan wegschrijft. Nu ben ik er achter dat het in deze regel zit: $file = fopen($data, "a+"); als ik de "a" aanpas door een "r" schrijft hij wel bovenaan weg maar dan overschrijft hij ook het aantal tekens dat het nieuwe bericht is. Hoe kan ik voorkomen dat hij geen tekens die er al stonden overschrijft?
Alvast bedankt voor je reactie,
Erik
PHP hulp
26/11/2024 02:47:35Rick
19/04/2004 20:31:00Ronald Teune
21/04/2004 17:37:00Wat ik een keer heb gedaan, maar dan in asp, is de tekst wel gewoon achter elkaar wegschrijven, maar bij het inlezen omkeren. Misschien is dat wat.
Of je leest het bestand gewoon in, en schrijft $nieuw + $bestand weg.
Of je leest het bestand gewoon in, en schrijft $nieuw + $bestand weg.