Weight Tag Cloud
Enrico van der List
05/05/2015 14:54:44Hoi hoi,
Ik ben voor de website bezig met een tag cloud. Ik heb een lijst met plaatsten waar ik ben geweest. en sommige plaatsen ben ik vaker geweest op een andere datum, maar ik wil het aantal x dat ik die plaats bezocht heb optellen (want sommige plaatsen staan in een andere regel)en in een cloud verwerken en er een uiteindelijk een tag toevoegen die dan allemaal in de database komen te staan.
Dit is m'n output:
Code (php)PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
Nu wil ik natuurlijk dat de tag met het grootste aantal het grootst is. Ik heb al een tijdje zitten denken hoe ik dit wil doen.
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om me voor te stellen hoe ik dit zou moeten doen.
Bedankt...
Ik ben voor de website bezig met een tag cloud. Ik heb een lijst met plaatsten waar ik ben geweest. en sommige plaatsen ben ik vaker geweest op een andere datum, maar ik wil het aantal x dat ik die plaats bezocht heb optellen (want sommige plaatsen staan in een andere regel)en in een cloud verwerken en er een uiteindelijk een tag toevoegen die dan allemaal in de database komen te staan.
Dit is m'n output:
Code (php)PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
Nu wil ik natuurlijk dat de tag met het grootste aantal het grootst is. Ik heb al een tijdje zitten denken hoe ik dit wil doen.
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om me voor te stellen hoe ik dit zou moeten doen.
Bedankt...
Gewijzigd op 05/05/2015 14:56:50 door Enrico van der List
PHP hulp
05/11/2024 16:31:04Pipo Clown
05/05/2015 15:55:27Misschien begrijp ik het verkeerd maar volgens mij kun je beginnen met:
Enrico van der List
05/05/2015 16:02:44Pipo Clown op 05/05/2015 15:55:27:
Maar mijn idee van de tabel komt als volgende uit te zien maakt dat dan uit?
id plaats datum prestatie onderdeel
breda 5 mei 10.00 kogel
breda 4 mei 11.00 kogel
roterdam 3 mei 10.50 kogel
pakt hij dan alsnog breda 2x en rotterdam 1x?
Dit is vrij basic SQL, gebruik group by: