Wel óf geen framework?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

NR php

NR php

01/12/2016 19:35:22
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Inmiddels heb ik ruime ervaring met PHP, en ook het object georiënteerd programmeren in PHP.
Nu ben ik van plan om een webshop te ontwikkelen, dit heb ik al vaker gedaan.
Alleen nu vraag ik mij af wat ik beter kan doen:

- alle code zelf schrijven
- een framework als Laravel gebruiken

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover.
En hoe denken jullie over Laravel qua security?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 02:01:42

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/12/2016 19:49:12
Quote Anchor link
Voor grote applicaties waarbij je een goede opzet van de code wilt hebben, dan zou ik zeker aan een framework beginnen. Ik heb zelf geen ervaring met Laravel, maar gezien het veel gebruikt wordt zou ik weg verwachten dat de beveiliging erin prima is. Op wat voor beveiliging doel je dan zoal?

Verder is Symfony2 ook een uitstekend framework om te gebruiken. Tweakers gebruikt deze ook voor hun site.

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

01/12/2016 20:22:17
Quote Anchor link
Laravel is prima beveiligd tegen o.a. XSS, CSRF en SQL-injection.

NR php

NR php

01/12/2016 23:24:54
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties.
En hoe zit het met het standaard loginsysteem dat Laravel heeft (php artsian make:auth) qua beveiliging?
Is dat te gebruiken of is het beter om dat wel zelf te schrijven? Natuurlijk valt er voor mij altijd nog wat te leren op gebied van inlogsystemen.

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

02/12/2016 08:13:58
Quote Anchor link
Laravel gebruikt onder de motorkap de bcrypt()-functie, je wachtwoorden zullen dus veilig in de database worden opgeslagen.

Om eerlijk te zijn vind ik de standaard loginsysteem van Laravel wel handig, maar je kan minder dingen eraan veranderen zoals dat de loginpagina op route /login is.