Welk boek heb ik nodig?
Ik heb een vraag: ik kan redelijk PHP programmeren en wil wat beter kunnen programmeren en wil wat gaan doen met OOS/OOP. Nu zijn er enorm veel boeken.
Kan iemand mij een boek aanbevelen waarin php en ook OOS/OOP goed behandeld word (liefst met veel voorbeelden)
Alvast bedankt!
PHP 5 Power Programming (PDF!)
Edit:Dat OOS klopt volgens mij niet helemaal.OOS zelf bedacht voor Object-oriented scripting?
Edit:
en Upgrading to PHP 5 bevat ook een goede basis
en Professional PHP5 alleen daarin merk je wel erg duidelijk dat het door Java programmeurs is geschreven.
Ik ga deze denk ik kopen: http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/php-5-power-programming/1001004002314454/index.html
Dit is de gedrukte variant van de pdf. Leest wat fijner denk ik.
Als jullie nog meer suggesties hebben hoor ik ze graag!
Ik wil ook graag aan de slag gaan met een framework. Ben nu aan het kijken naar Kohana, snap het nog niet helemaal maar ziet er veelbelovend uit!
Bedankt!
Grtz.
Edit: PHP Power Programming is al wel van 2004 dus 5 jaar oud. Hoe erg is dit? Of kan ik dan beter wachten tot er een boek van PHP6 uit komt en nu eerst met PDO beginnen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
mysql_* verdwijnt niet ondanks eerder plannen maar het kan geen kwaad mysqli die je ook gewoon met functies kan gebruiken of pdo te gaan gebruiken.
@Webmakerij: Hm dat is jammer. Hoe kan ik 't dan leren? En welke is beter, pdo of mysqli? Je ziet laatste tijd wel heel vaak pdo en dat ook dat ik dat 't liefste wil.
@Omega Red: Sorry voor 't kapen van je topic, maar misschien heb je er zelf ook nog wat aan.
Edit: En wil nog een boek waar normaliseren+joins beter in worden uitgelegt dan die tutorials hier waar je nog niet uit komt als je meer dan 1 join moet gebruiken.
@Omega hier onder: Oke thanks :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
beantwoord! Ik zou ook wel wat meer willen weten over pdo.
Maare heeft iemand nog een goede tutorial voor het Kohana framework? Ik kan wel de hele wiki doorlezen maar dan ben ik nog wel ff bezig. Vind het altijd fijner om dat soort dingen lopenderwijze te leren.
Ik had ook naar Zend Framework gekeken maar dat was toch iets te complex. Laat ik maar eerst klein beginnen met kohana.
Alvast bedankt!
Niels schreef op 05.11.2009 11:03:
Die PDO tut ga ik zeker eens door nemen :-) En dan ga ik "PHP 5 voor gevorderden" wel kopen om OOP te leren.
wikibooks heb je ook nog
Turmin schreef op 05.11.2009 11:53:
Die PDO tut ga ik zeker eens door nemen :-) En dan ga ik "PHP 5 voor gevorderden" wel kopen om OOP te leren.
Dat is zeker weten een goede aankoop! :)
Turmin schreef op 05.11.2009 11:53:
Mijn idee, ik heb hem al besteld:P
ik heb namelijk nog geen ervaring. ik heb een php boek gekocht wat voor soort programma moet ik downloaden om mijn opdracht te voeren;.???
rahiel schreef op 12.01.2010 13:39:
PHP Beginnershandleidinghallo wie kan me vertellen hoe aan php kan beginnen,
ik heb namelijk nog geen ervaring. ik heb een php boek gekocht wat voor soort programma moet ik downloaden om mijn opdracht te voeren;.???
rahiel schreef op 12.01.2010 13:39:
hallo wie kan me vertellen hoe aan php kan beginnen,
Welk boek heb je dan gekocht?
Er staan in de meeste boeken wel een hoofdstuk over wat je nodig hebt, het is meestal zelfs hoofdstuk één :-).