Welk boek voor een beginner ?
Ik ben nieuw hier, dus ik groet jullie allemaal.
Vol overgave stort ik mij in de wereld van php en mysql.
Ik ben een complete beginner, nou alee, ik heb wel wat ervaring met html, maar php en mysql is voor mij een nogo joe :-))
Dus ik heb een boek aangeschaft en wel het php, mysql voor dummies boek.
Wat een vervelend boek is dat heej....ik kan er even helemaal nix mee !
Nu zoek ik een boek die php voor mij aanneemelijk en duidelijk maakt bv door kleine scripts uit te leggen die je ook kunt downloaden om zelf te proberen.
Ik gebruik het programma Joomla en waar ik naar toe wil is dat ik zelf een component wil schrijven...(yeah)
Wie heeft een goede tip voor mij.
Avalon
Die had ik al gevonden :-) :-)
Wie kent het boek van Arjan Burger, dat leek me vrij aardig.
Met welk boek zijn jullie begonnen, en vertel me ook of je er wat aan had.
Avalon
http://phphulp.nl/php/tutorials/3/474/). En toen moest ik een project op school doen. Toen kwam mijn doel. "Ik ga een forum schrijven". Tuurlijk was het een enorm brak ding. Maar het werkte als je wist hoe er mee om te gaan.Zo ben ik steeds een beetje doorgegroeied en ga binnenkort beginnen aan een nieuw forum. Deze word (hopelijk) beter
Ik heb het met name geleerd door praktijk dingen. Ik heb de database beginselen op school geleerd (ongeveer net zo uitgebreid als Voor een beginner zijn er ontzettend veel goede boeken. Ikzelf heb een begin gemaakt met PHP 5 zonder stress. Daarna heb ik het complete handboek aangeschaft en voor de rest leer je bij door het gewoon veel te doen. Het is als je het beginners boek uit hebt, dat je dan een aantal tutorials gaat doen. Verder kan ik niet anders dan als tip geven dat je niet gewoon scripts van andere =n moet gaan kopiëren, maar probeer de hele werking ervan te snappen. Daar leer je ook heel veel van.
Ik sta behoorlijk aan het begin, en het kost me (uiteraard) zeejen van tijd.