Welke afbeelding?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »
Wouter J

Wouter J

03/02/2012 15:35:46
Quote Anchor link
Ik heb even snel een logootje gemaakt, alleen zit nu heel erg te twijfelen welke afbeeldingstype ik moet nemen. Ikzelf zeg altijd PNG-24, maar met minimale verschillen kan ik ook PNG-8 of GIF gebruiken en dat zorgt wel voor een stuk kleinere bestandsgrootte. Ik kom er niet uit.

PNG-24
+ Mooiste afbeelding
- grootste file (13,6 KB)
Afbeelding

PNG-8
+ Kleinste file (5,8 KB)
- niet mooi in kleur overloop
- randje om het logo door transparantie
Afbeelding

GIF
+ mooie tussenmaat (10 KB)
- randje om het logo door transparantie
Afbeelding
Gewijzigd op 03/02/2012 15:40:04 door Wouter J

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 13:54:27

Reshad F

Reshad F

03/02/2012 15:53:30
Quote Anchor link
ik zou voor de gif gaan, alhoewel png24 is opzich al niet groot en ik weet niet hoe groot je logo komt? maar als je logo groter wordt dan is png-8 en GIF niet meer waar je naar zoekt, ik denk dat bij een normale gebruiker niet eens gemerkt wordt met laadtijden van afbeeldingen etc

dus mijn advies png-24

p.s. offtopic,

ik heb wat opgeschreven voor het normaliseren op dat andere topic wat ik geopend had over normaliseren ik weet niet of het goed is

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/02/2012 15:55:38
Quote Anchor link
Ik vind dat het nadeel van de PNG-24 op weegt tegen de nadelen van de anderen. Die enkele kB's extra voor zoiets belangrijks als een logo maken niet uit. Zeker niet in het hedendaagse internet.

Pieter Jansen

Pieter Jansen

03/02/2012 16:12:32
Quote Anchor link
Gewoon PNG pakken. We leven in 2012, glasvezel wordt landelijk uitgerold, snelheid doet er niet echt toe. Afbeeldingen zijn belangrijk, als je transparantie hanteert, gewoon png pakken.

Enige wat je moet onthouden is dat je PNG niet overal voor moet gebruiken. Vaak kan het namelijk ook gewoon met CSS. Logo`s en icoontjes etc hebben transparantie nodig, de rest vrijwel nooit. Als je daar een balans in vindt scheelt het ook alweer.

Wouter J

Wouter J

03/02/2012 23:15:45
Quote Anchor link
De logo grootte is de grootte die je hier op het forum ziet of kleiner. Jullie mening is voornamelijk png-24 (want merijn bedoelt png-24 met png denk ik), maar ikzelf ben toch wel meer voor de png-8. Lekker klein bestandje en op deze grootte zie ik het verschil niet...

Maar ik zal er nog eens een nachtje over slapen en wat misschien wat meer reacties afwachten.
Gewijzigd op 03/02/2012 23:16:15 door Wouter J

Niels K

Niels K

04/02/2012 00:02:42
Quote Anchor link
Hoi Wouter,

Ik zou zelf voor PNG (-24) gaan. Ik vind kwaliteit het belangrijkste.

Niels
Gewijzigd op 04/02/2012 00:03:05 door Niels K

Pieter Jansen

Pieter Jansen

04/02/2012 00:43:24
Quote Anchor link
Ja ik bedoelde inderdaad PNG24. Dat is ook de "standaard" voor zover die aanwezig is. Voor afbeeldingen waar je niet onder transparantie uitkunt zou ik per definitie png 24 pakken. Dat scheelt later weer uitzoekwerk. De rest jpg. Alles volle kwaliteit of in ieder geval 80%.

Ik zou er ook niet te veel mee zitten, alles gaat sneller, meer bandbreedte, meer downloaden, grotere caches, meer opslagruimtes. Daar waar vroeger elke bit en byte nog telden, telt dat nu allang niet meer zo. Dat geeft je niet direct een recht of motivatie om bagger code of gigantisch grote afbeeldingen te gaan gebruiken maar je hoeft er per definitie geen rekening meer mee te houden.

Jurgen B

Jurgen B

04/02/2012 00:45:09
Quote Anchor link
Ik zou eveneens voor PNG24 gaan. Op dit formaat, en het doel van de afbeelding (logo) is de 'grootte' niet relevant. In ieder geval niet als het om die 13,6kb gaat in dit geval ;)

Frank WD

Frank WD

04/02/2012 03:23:50
Quote Anchor link
Ik zou ook PNG-24 nemen. Deze oogt de kleuren veel mooier.
Bij de rest lijkt net of het grijze van de PHPbench iets fader mee heeft.

Toevoeging op 04/02/2012 03:23:51:

Ik zou ook PNG-24 nemen. Deze oogt de kleuren veel mooier.
Bij de rest lijkt net of het grijze van de PHPbench iets fader mee heeft.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.