welke background
hallo voor een website die ik momenteel maak heb ik een background nodig, heb van alles al geprobeerd maar geen resultaat tot nu toe. hebben jullie misschien ideeen over een mooie background? het gaat om deze website..
heb ook al geprobeerd met hout erachter en met een solid kleurtje, solid kleurtje met relief, een gradient noemmaar op
@hertog heb jij misschien een idee welke foto met gras? ja ik dacht zelf ook aan gras van bovenaf en dan alsof het op het gras ligt.. maar ik kan maar geen mooie foto ervoor vinden. Die misschien?
Nu weet ik dat het geen review is, maar ik kan het ook niet laten om niks te zeggen (sorry ;) ) Het is overigens niet negatief bedoeld, maar puur om je te helpen.
Eerlijk gezegd vindt ik hem niet echt mooi. Hij is een beetje simpel met 4 witte vakjes 2x het logo en 4 buttons.
Als je de website UE gaat benaderen is het raar dat je begint met inschrijven voor e-mail adres terwijl mensen nog geen titel, naam, verhaal, plaatje hebben gezien. Mensen kijken altijd in een Z manier naar een website. Ze beginnen linksboven gaan naar rechts (dit is ook de verleiding vaak om rechts naar boven op het kruisje te klikken). Gaan dan naar beneden weer van links naar rechts en zo door. Het is dus belangrijk om je indeling duidelijk te hebben.
Een header afbeelding in de content, navigatie terwijl er geen titel of naam is geweest maar alleen de vraag of ik me wil inschrijven voor de nieuwsbrijf. 2e navigatie onder het logo. Huh? rechts hoofdnavigatie, links subnavigatie? ik moet best wel met me muis heen en weer over het scherm. Vervolgens eerst titel, dan foto, dan logo. Logo zou ik met titel omdraaien, want een logo straalt bij een bezoeker iets bekends en/of vertrouwds uit. En rechts onder aan de pagina kan ik pas doorklikken (in een hoekje weggedrukt).
Buiten de kleuren, witte vlakken e.d. Heb ik het idee dat je de volgorde van je website niet echt gestructureerd hebt. Lay-out is soms minder belangrijk dan de structuur van je website. Ga nog eens na:
1. wat zijn de eisen van je klant (of van jezelf), opschrijven op papier
2. maak een structuur (wireframe bijvoorbeeld) en kijk of dit logisch is voor een persoon van 3 en een persoon */- 65 (het zijn overigens familie vakanties)
3. Ga dan pas denken aan layout en let op de uitlijning van je componenten. Dat gaat in deze layout fout als je kijkt naar subscribe en de subnavigatie. Iets met Groen, omdat het bij de inhoud van de website past?
Eenvoud is niet altijd slecht?
Ik zou voor die gaan. Eigenlijk vind ik je background in je screen wel goed staan....
Nog even verder zoeken dus!
Deze vond ik trouwens net even :
http://www.atcgrow.nl/images/background.gif Haha vreemd....
Toevoeging op 13/04/2012 13:29:20:
Oh hier is trouwens de background in actie :)
http://www.atcgrow.nl/ Succes ermee!
@robin goed idee ik ga het even proberen. Wouter hoe download ik op de website een pattern? ik zie het even niet zo snel staan..
Robin, ik denk dat de tekst dan wat moeilijk leesbaar wordt. Van doorzichtige achtergronden onder tekst ben ik nooit zo'n fan. Reshadd, staat inderdaad mooi verstopt. In de sidebar onder SHARE THIS PATTERN vind je het kleine kopje GET THIS PATTERN IMAGE en daaronder staan wat resoluties van de pattern.
Wit?
hmm nee ik denk niet dat ie dan de website doet stralen..
Gras?
heb ook al geprobeerd met hout erachter en met een solid kleurtje, solid kleurtje met relief, een gradient noemmaar op
@hertog heb jij misschien een idee welke foto met gras?
hmm ik hem even proberen. meer voorbeeldjes zijn natuurlijk welkom!
Nu weet ik dat het geen review is, maar ik kan het ook niet laten om niks te zeggen (sorry ;) ) Het is overigens niet negatief bedoeld, maar puur om je te helpen.
Eerlijk gezegd vindt ik hem niet echt mooi. Hij is een beetje simpel met 4 witte vakjes 2x het logo en 4 buttons.
Als je de website UE gaat benaderen is het raar dat je begint met inschrijven voor e-mail adres terwijl mensen nog geen titel, naam, verhaal, plaatje hebben gezien. Mensen kijken altijd in een Z manier naar een website. Ze beginnen linksboven gaan naar rechts (dit is ook de verleiding vaak om rechts naar boven op het kruisje te klikken). Gaan dan naar beneden weer van links naar rechts en zo door. Het is dus belangrijk om je indeling duidelijk te hebben.
Een header afbeelding in de content, navigatie terwijl er geen titel of naam is geweest maar alleen de vraag of ik me wil inschrijven voor de nieuwsbrijf. 2e navigatie onder het logo. Huh? rechts hoofdnavigatie, links subnavigatie? ik moet best wel met me muis heen en weer over het scherm. Vervolgens eerst titel, dan foto, dan logo. Logo zou ik met titel omdraaien, want een logo straalt bij een bezoeker iets bekends en/of vertrouwds uit. En rechts onder aan de pagina kan ik pas doorklikken (in een hoekje weggedrukt).
Buiten de kleuren, witte vlakken e.d. Heb ik het idee dat je de volgorde van je website niet echt gestructureerd hebt. Lay-out is soms minder belangrijk dan de structuur van je website. Ga nog eens na:
1. wat zijn de eisen van je klant (of van jezelf), opschrijven op papier
2. maak een structuur (wireframe bijvoorbeeld) en kijk of dit logisch is voor een persoon van 3 en een persoon */- 65 (het zijn overigens familie vakanties)
3. Ga dan pas denken aan layout en let op de uitlijning van je componenten. Dat gaat in deze layout fout als je kijkt naar subscribe en de subnavigatie.
Amerikaanse website en dit is de nederlandse
en zo zijn er nog een engelse website een franse en een duitse.
nu zijn ze van plan om de website drastisch te vernieuwen maar dit willen ze stap voor stap doen. dus niet in een keer drastisch een hele andere layout. ik heb een paar van mijn ideeen voorgelegd natuurlijk ( sommige hetzelfde als wat jij opgenoemd hebt ) en hier gingen ze mee akkoord. Máár niet in een keer doorvoeren vandaar dat we v4/v5/v6 etc hebben in elke versie worden een paar grote veranderingen doorgevoerd en uitgerold. verder ben ik met de layout zelf niet zo bezig geweest maar alleen met de structuur etc van de website zo heb je als je nu op de amerikaanse website kijkt dat je van links naar rechts scrolt, dit heb ik weggehaald omdat het heel goedkoop overkwam. nu kan je bijv, gewoon omlaag scrollen dat soort dingen ( de website onder andere meer dynamisch gemaakt ) ze gebruiken voor de website zelfs nog geen database maar ini files en zelfs dit gaat binnenkort over naar een database.
kortom ik snap wat je bedoelt. ik heb hier zelf ook over gesproken maar dit is de manier waarop ze het willen aanpakken.
ik zal wel je review aan ze laten zien en kijken wat ze ermee doen!
mvg
Reshadd
bas ik ben het compleet met je eens. de website is voor mijn stage bedrijf en dit is de website die ze nu gebruiken en zo zijn er nog een engelse website een franse en een duitse.
nu zijn ze van plan om de website drastisch te vernieuwen maar dit willen ze stap voor stap doen. dus niet in een keer drastisch een hele andere layout. ik heb een paar van mijn ideeen voorgelegd natuurlijk ( sommige hetzelfde als wat jij opgenoemd hebt ) en hier gingen ze mee akkoord. Máár niet in een keer doorvoeren vandaar dat we v4/v5/v6 etc hebben in elke versie worden een paar grote veranderingen doorgevoerd en uitgerold. verder ben ik met de layout zelf niet zo bezig geweest maar alleen met de structuur etc van de website zo heb je als je nu op de amerikaanse website kijkt dat je van links naar rechts scrolt, dit heb ik weggehaald omdat het heel goedkoop overkwam. nu kan je bijv, gewoon omlaag scrollen dat soort dingen ( de website onder andere meer dynamisch gemaakt ) ze gebruiken voor de website zelfs nog geen database maar ini files en zelfs dit gaat binnenkort over naar een database.
kortom ik snap wat je bedoelt. ik heb hier zelf ook over gesproken maar dit is de manier waarop ze het willen aanpakken.
ik zal wel je review aan ze laten zien en kijken wat ze ermee doen!
mvg
Reshadd
Quote:
Hij is een beetje simpel met 4 witte vakjes 2x het logo en 4 buttons.
Eenvoud is niet altijd slecht?
Ik zou voor die gaan.
@BasvdSteeg dit vond iedereen op de werkvloer al een rustgevend en zachte kleur met een beetje relief erin wel goed passen bij de website ( ong 11 man ) maar de grote baas die vond het maar niks die wou iets van bloemetjes erin..
Nog even verder zoeken dus!
Deze vond ik trouwens net even :
http://www.atcgrow.nl/images/background.gif
dankjewel! ik maak even van alles wat ik vind een screentje en dan maar om de tafel zitten met de bigboss!
Toevoeging op 13/04/2012 13:29:20:
Oh hier is trouwens de background in actie :)
http://www.atcgrow.nl/
waarom mag ik niet scrollen met mijn middlemouse?
pardon? waar mag je niet scrollen met je middlemouse?
http://www.colourlovers.com/pattern/707090/Missing_you_Skyblue
Of anders kun je in al die miljoenen anderen eens rondkijken: http://www.colourlovers.com/pattern
Dit pattern, maar dan met een groenige tint, is misschien wel leuk (met bloemetjes): Of anders kun je in al die miljoenen anderen eens rondkijken: http://www.colourlovers.com/pattern
je kan ook de witte vlakken zacht door laten schijnen en dan zo'n gras achtergrond doen, weet niet of dat iets is?
@robin goed idee ik ga het even proberen.
Robin, ik denk dat de tekst dan wat moeilijk leesbaar wordt. Van doorzichtige achtergronden onder tekst ben ik nooit zo'n fan.