Welke denkfout maak ik hier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jan te Pas

Jan te Pas

27/07/2017 22:20:49
Quote Anchor link
Ik heb een formulier en daar worden drie velden ingevuld:
Datum, Kopzin en Bodytekst. Na de submit wil ik de gegevens in een bestand opslaan

De code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$datum = $_POST['datum']; // required
$kopzin = $_POST['kopzin']; // required
$bodytekst = $_POST['bodytekst']; // required

//fase 1, vul de variabelen uit het formuloer en schrijf de tekst met linebreaks naar bestand 'stuff.txt    
$filename = "stuff.txt";
$content = .$datum."\n".$kopzin."\n".$bodytekst."\n";
$filehandle = fopen($filename, 'w');
fwrite($filehandle, $content);
fclose($filehandle);

//fase 2, open het bestand nieuwsoverzicht, lees het in, zet de nieuw ingevoerde tekst vanuit het formulier vooraan. En schrijf dan het hele bestand weer weg.    
$filename = "nieuwsoverzicht.txt";    
$inputcontent = fread($filehandle, filesize($filename));
$inputfile  = .$content."\n\n".$inputcontent.;
fwrite($filehandle, $inputfile);
fclose($filehandle);    

Ik krijg de melding dat ik variabelen niet goed vul. En ik snap het even niet.

Wie helpt mij op weg?
groet
Jan
Gewijzigd op 28/07/2017 08:02:50 door Jan te Pas

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 05:52:51

Ben van Velzen

Ben van Velzen

27/07/2017 22:37:00
Quote Anchor link
Om te beginnen, regel 8 zal een syntaxfout moeten geven. Hetzelfde geldt om dezelfde reden op regel 18. Je hebt een aantal punten teveel. Daarnaast snap ik niet waarom je $inputfile en $content eerst leegt om ze daarna in 1 keer te vullen. Voor het gemak zou ik ook even kijken naar file_put_contents en file_get_contents.

- SanThe -

- SanThe -

27/07/2017 23:41:15
Quote Anchor link
En waar komt $output vandaan?

Jan te Pas

Jan te Pas

28/07/2017 08:01:35
Quote Anchor link
- SanThe - op 27/07/2017 23:41:15:
En waar komt $output vandaan?

Dank voor de reacties. Ik moet met het verhaal van Ben even aan het werk. SanThe. $output had $content moeten zijn. Maar dat zou een lege inhoud toevoegen aan het bestand. Nu wel aangepast.

Toevoeging op 28/07/2017 08:03:38:

Ben van Velzen op 27/07/2017 22:37:00:
Om te beginnen, regel 8 zal een syntaxfout moeten geven. Hetzelfde geldt om dezelfde reden op regel 18. Je hebt een aantal punten teveel. Daarnaast snap ik niet waarom je $inputfile en $content eerst leegt om ze daarna in 1 keer te vullen. Voor het gemak zou ik ook even kijken naar file_put_contents en file_get_contents.

Een beetje ouderwets om een variabele leeg te maken. Ik kijk naar jouw opmerkingen, dank.

Toevoeging op 28/07/2017 08:12:11:

Ik heb nu eea aangepast.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
//fase 1, vul de variabelen uit het formuloer en schrijf de tekst met linebreaks naar bestand 'stuff.txt    
        $filename = "stuff.txt";
        $content = $datum."\n".$kopzin."\n".$bodytekst."\n";
        fwrite($filehandle, $content);
        fclose($filehandle);

//fase 2, open het bestand nieuwsoverzicht, lees het in, zet de nieuw ingevoerde tekst vanuit het formulier vooraan. En schrijf dan het hele bestand weer weg.    
        $filename = "nieuwsoverzicht.txt";    
        $inputcontent = fread($filehandle, filesize($filename));
        $inputfile  = $content."\n\n".$inputcontent;
        fwrite($filehandle, $inputfile);
        fclose($filehandle);

Nu krijg ik alleen nog een foutmelding op de fread waarbij de parameter>0 moet zijn. En dat pak ik nog aan.

Toevoeging op 28/07/2017 09:06:21:

Dank voor de hulp. Ik heb een regel aangepast in plaats van $inputcontent=fread($filehandle, filesize($filename);

En wel:
$inputcontent= file_get_contents($filename);

Nu werkt alles zoals bedoeld was. Dank!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.