welke fetch mode?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 03:03:38
Quote Anchor link
Welke van deze fetch modes gebruiken jullie eigenlijk het meest (en waarom)?

http://php.net/manual/en/pdostatement.fetch.php

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 22:49:06

Wouter J

Wouter J

23/05/2013 08:14:30
Quote Anchor link
ASSOC, andere zorgen imo voor te grote arrays en daardoor traagheid. CLASS, INTO en OBJ zijn welliswaar heel vet, maar dat wil ik zelf kunnen doen.

En de rest: BOUND vind ik alleen maar nutteloos. NUM is handig als je met for loops moet werken en BOTH is handig als je zowel met for loops moet werken als met het normaal opvragen van data.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 14:02:43
Quote Anchor link
Wouter, dankjewel voor je reactie!

1) Wat bedoel jij met "... maar dat wil ik zelf kunnen doen." ?

"NUM is handig als je met for loops moet werken"

2) In welk opzicht is het bij for-loops handiger dan ASSOC? (ASSOC werkt toch ook in for-loops?)

Waarom ik de vraag stel... ik ben bezig met m'n database class en ik wil een fetchRow/getRow method maken, maar ik vraag me af ik dus meerdere varianten daarvan zal maken, bijv. getAssocRow of getNumRow. Ik vermoed ook dat ik ASSOC het meest zal gebruiken en dus is het wellicht handiger om maar 1 method getRow te maken die dan de ASSOC methode gebruikt.

3) Wat vind jij?

Donny Wie weet

Donny Wie weet

23/05/2013 14:06:02
Quote Anchor link
FETCH_ASSOC, is ook de meest gebruikte volgens mij?

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 14:17:16
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/05/2013 14:02:43:
Waarom ik de vraag stel... ik ben bezig met m'n database class en ik wil een fetchRow/getRow method maken, maar ik vraag me af ik dus meerdere varianten daarvan zal maken, bijv. getAssocRow of getNumRow. Ik vermoed ook dat ik ASSOC het meest zal gebruiken en dus is het wellicht handiger om maar 1 method getRow te maken die dan de ASSOC methode gebruikt.

Je zal ASSOC mogelijk het vaakst gebruiken, maar waarom zou je het daarom beperken? Die verschillende fetch methodes zijn er niet voor niets, blijkbaar zijn de andere af en toe dus ook handig. Als je het nu gaat beperken en later toch nog nodig hebt dan kost het je meer werk om het aan te passen dan het nu te doen. Wat ik wel zou doen, is ASSOC de standaard maken (in plaats van BOTH zoals in PDO). Dus als er geen methode wordt opgegeven via bijvoorbeeld een property, dan gebruik je gewoon ASSOC, anders de opgegeven methode.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 14:28:26
Quote Anchor link
Erwin, ik bedoel meer hoe ik dan de method zal noemen. De fetch wijze meegeven via een property vind ik best tricky (dan moet ik telkens kijken wat ook alweer de juiste naam was). Maar ik zou bijv. kunnen doen getAssocRow en getNumRow. Waar ik dan even over twijfel is... stel dat ik altijd de ASSOC methode gebruik dan zou ik het ook gewoon getRow kunnen noemen (is wat korter), maar wat jij zegt is ook wel een goed punt... want wat als je inderdaad een keer een andere fetch wijze wil gebruiken?

Gebruiken jullie trouwens get of fetch als je iets uit de database haalt? Dus getAssocRow of fetchAssocRow?

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 14:40:29
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/05/2013 14:28:26:
De fetch wijze meegeven via een property vind ik best tricky (dan moet ik telkens kijken wat ook alweer de juiste naam was).

Daar heb je constantes voor zodat je het via de code completion altijd goed hebt.

Ik heb in mijn database class vier verschillende methodes die een query uitvoeren en de resultaten daarvan opslaan in een property wat dan later weer kan wordern uitgelezen. Data ophalen is dan met 'getResults()'.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 14:54:39
Quote Anchor link
Ah, oké. Via constants. Daar had ik nog niet aan gedacht. Je bedoelt dan zoiets?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
public function getRow($fetch_mode = FETCH_ASSOC) {
  // ...
}
?>

"Ik heb in mijn database class vier verschillende methodes die een query uitvoeren en de resultaten daarvan opslaan in een property wat dan later weer kan wordern uitgelezen. Data ophalen is dan met 'getResults()'."

Hoe moet ik me dit voorstellen? Ik zou zelf zoiets doen:

- $sql = 'bla bla';
- execute($sql);
- $row = getRow();

In $row zitten dan de gegevens uit de database.

Maar jij zou dan zoiets doen? (Of begrijp ik je niet goed?)

- $sql = 'bla bla';
- execute($sql);
- fetchRow();
- $row = getResults();

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 15:13:24
Quote Anchor link
Deze vier methodes zitten niet in dezelfde class natuurlijk:
- $sql = 'bla bla';
- execute($sql);
- fetchRow();
- $row = getResults();

De database class zal niet verantwoordelijk zijn voor de query die moet worden uitgevoerd en zal verder ook niets met de resultaten doen.

Als je het opbreekt krijg je dus
- query class -> stelt query op
- query class -> geeft query aan database class
- database class -> voert query uit
- database class -> haalt resultaten op en slaat het op in een property van de database class
- query class (of de class die de query class aanroept) -> haalt resultaten op uit de database class

De reden waarom ik vier verschillende methodes heb om de queries uit te voeren is omdat niet elke query op dezelfde manier resultaten oplevert:
- queries die geen resultaten opleveren (INSERT, UPDATE, DELETE)
- queries die 1 rij opleveren
- queries die meerdere rijen opleveren
- queries die meerdere rijen opleveren maar die met een LIMIT en SQL_CALC_FOUND_ROWS zijn uitgevoerd

In principe kan je 2 en 3 wel samen doen, ik heb ervoor gekozen ze te splitsen omdat je dan de eerste met een PDO::fetch kan doen en de tweede met een PDO::fetch_all. Zelfs al zou de query die 1 rij terug wil hebben er meer krijgt, er wordt er dan maar 1 opgehaald.
Gewijzigd op 23/05/2013 15:14:26 door Erwin H

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 15:21:37
Quote Anchor link
Ah oké, mijn opzet is iets anders. Ik stop wel alles in 1 class omdat ik het als een service heb ingesteld. Ik roep dan die service aan een die maakt automatisch een database connectie (eenmalig). Aan die service geef ik m'n slq query door en uit die service haal ik ook het resultaat op. Ik stop het resultaat echter niet in een property. Schematisch moet het dan zoiets worden:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$db
= $services->get('db'); // ik kan hier ingeven welke db ik wil hebben
$db->setSql('SELECT...);
$row = $db->getRow();
?>

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 15:34:14
Quote Anchor link
Het enige dat je dan anders hebt is dat niet de database class, maar de aanroepende class de while loop moet gaan bouwen om alle rijen uit te lezen. Dat had ik ook ooit eens, tot ik me bedacht dat ik gewoon elke keer weer die while loop aan het bouwen was. Daar had ik geen zin meer in en dus heb ik dat verplaatst naar de database class. Als je dat doet kan je dus ook meteen alles uitlezen met PDO::fetch_all en heb je helemaal geen loop meer nodig. Uiteindelijk vind ik dat een veel betere optie, omdat ik toch nooit tijdens het uitlezen van de gegevens al iets met de data doe. Pas in de view wordt de data behandeld.

Een andere reden om het niet te doen zoals jij nu wil gaan doen is dat je moeilijk moet gaan voor de queries met een LIMIT. Als je namelijk het aantal berekende rijen wilt ophalen moet een je nog een query uitvoeren (SELECT FOUND_ROWS()). Die kan je pas doen nadat je de data van de oorspronkelijke query hebt gefetched, anders ben je die data kwijt. Met andere woorden, je krijgt deze stappen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$db
= $services->get('db');
$db->setSql('SELECT...);
while ( $db->hasNext() ){
  $row = $db->getRow();
  //doe iets met $row
}
$num = $db->getCalcRowNum();
?>

Terwijl als je alles in 1 keer doet krijg je dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$db
= $services->get('db');
$db->setSql('SELECT...);
$data = $db->DBcall_fetch_limit();
?>

En in data zit dan een array met als eerste element het aantal berekende rijen en daarna alle rijen. Omdat ik lui ben prefereer ik de tweede :-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 15:41:58
Quote Anchor link
"Het enige dat je dan anders hebt is dat niet de database class, maar de aanroepende class de while loop moet gaan bouwen om alle rijen uit te lezen."

Uh... je kunt toch alle rijen in 1x ophalen met PDO fetchAll? Dan heb ik toch geen while loop nodig?

Even voor de duidelijkheid. Ik heb dus 1 database class en dit is een specifieke PDO MySQL class. Dus alles in die class is gebaseerd op PDO MySQL. Stel nu dat ik ooit een andere database wil gebruiken dan zou ik dus een nieuwe class daarvoor maken. In mijn service hoef ik dan alleen de class naam te wijzigen. (Via een interface stel ik overigens een aantal verplichte methods in.)

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 15:53:23
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/05/2013 15:41:58:
Uh... je kunt toch alle rijen in 1x ophalen met PDO fetchAll? Dan heb ik toch geen while loop nodig?

Absoluut, alleen omdat je de methode 'getRow()' noemde ging ik ervanuit dat je rijen 1 voor 1 op wilde halen. Haal je alles op dan verwacht ik de naam 'getRows()'. Anders dan dat zijn we het denk ik wel helemaal met elkaar eens.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 15:55:29
Quote Anchor link
Ah oke... getRow haalt inderdaad 1 rij op en getRows die haalt er meerdere op :)

Klopte dit voorbeeldje trouwens? Was dit hoe jij het bedoelde?

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
public function getRow($fetch_mode = FETCH_ASSOC) {
  // ...
}
?>

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 16:04:48
Quote Anchor link
Ja, bijvoorbeeld.
Ik had weer niet gedacht aan de PDO parameters (waar je overigens PDO::FETCH_ASSOC voor moet hebben, niet FETCH_ASSOC), maar die kan je inderdaad direct gebruiken. Meestal definieer ik mijn eigen parameters als class constants (eventueel in een abstracte class alleen bedoeld voor constantes), maar in dit geval zijn die PDO constants afdoende uiteraard.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 16:10:14
Quote Anchor link
Ja, dat klopt... alleen ik zit even te denken hoe je dat handig zou kunnen aanpakken. Sowieso vind ik het idee van constants een goede. Maar stel ik zou ooit van database veranderen en heb dan ergens in mijn code dit staan:

$row = $db->getRow(PDO::FETCH_ASSOC);

Dan gaat het mis. Het mooiste zou dus zijn om een algemene FETCH_ASSOC te hebben... en die dan misschien matchen met een class constant ofzo?

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 16:20:43
Quote Anchor link
Dan kan je dus zelf je constantes definieren:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
abstract class Ozzie_Fetch(
  const ASSOC = 0;
  const NUM = 1;
  const BOTH = 2;
  const INVERTED = 3;
  const DOWNUNDER = 4;
);

?>

Deze kan je altijd gebruiken en als een database een hele speciale heeft dan kan je die toevoegen, zolang je altijd meer een default hebt gedefinieerd in de andere database classes is dat geen punt. Die gaan dan gewoon terug naar de default.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 16:27:44
Quote Anchor link
Oké thanks... maar waar haal jij nu die getallen vandaan?

Ik dacht zelf om bijv. in de PDO MySQL class zulke constants op te nemen:

cons ASSOC = PDO::FETCH_ASSOC;

En dan zou ik dus dit kunnen doen:

$row = $db->getRow('ASSOC');

Trouwens nog iets super irritants. Dat met die defines gaat niet werken. Dat leek me dus super handig omdat ik me dan niet kan "vertypen". Maar ik heb mijn defines dus in een config bestandje staan en ze worden dan met een foreach loop ge-defined. Met als gevolg dat mijn editor ze dus niet herkent. Grrrrr...

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 16:39:54
Quote Anchor link
Als je dit doet:
dan zit je alsnog gebonden aan de PDO constanten. Dan kan je net zo goed die direct gebruiken.

Ik gebruik getallen omdat het gebruik van constanten in feite niets anders is dan een makkelijke naam geven aan iets dat anders moeilijk te onthouden is (denk aan pi, ik ken pi, maar voorbij 3,14 ken ik het getal echt niet). De waardes die je er in dit geval aan geeft zijn puur jouw keuze. Voor de compiler maakt het niets uit, en voor jou ook niet omdat je nooit met de getallen gaat werken, maar met de namen.

Alleen je laatste stukje begrijp ik niet helemaal. Een define is iets anders dan een class constant. Je kan het natuurlijk ook met defines doen, maar ik prefereer class constants omdat je dan de groep eenvoudig bij elkaar kunt houden, de classname al als prefix fungeert en het sneller schijnt te zijn (zelf nooit getest).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 16:46:05
Quote Anchor link
Hoe leg ik dit uit...

Als ik dit in mijn specifieke PDO MySQL class zet:

En ik doe dan dit:

$row = $db->getRow('ASSOC');

Dan zal ASSOC gematched worden met de class constant ASSOC die dan weer de waarde van de define PDO::FETCH_ASSOC teruggeeft. Snap je wat ik bedoel?

Die defines leek mij handig omdat ik dan dit kan doen:

$row = $db->getRow(ASSOC); // assoc is hier dus een define

waarbij dan de bedoeling zou zijn dat ASSOC automatisch wordt aangevuld door de editor, zodat ik het niet per ongeluk verkeerd kan typen zeg maar. Puur voor het gemak.

Erwin H

Erwin H

23/05/2013 16:53:31
Quote Anchor link
Dat begrijp ik, maar waarom doe je dan niet meteen:

$row = $db->getRow(PDO::FETCH_ASSOC);

Je editor zal die constantes ook kennen, neem ik aan.

De reden om je eigen constantes te maken is dat als je eens een andere database interface gaat gebruiken (dus niet PDO) je dan nog steeds je eigen constantes kunt gebruiken, maar niet de PDO constantes. Als je nu je eigen constantes 1-op-1 doorzet naar de PDO constantes dan heb je dat probleem namelijk nog wel.

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.