Welke map ben ik nu in?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Nick

nick

20/01/2007 19:50:00
Quote Anchor link
Hallo, op sommige website's word er voor elk "profiel" een andere map aangemaakt denk ik? met daarin een index.php

bijv:

www.hallo.nl/nikokliko

hoe kan ik nou uitlezen welke account is geklikt:

Select * from user where usr_nickname = ???

ik moet op de een of andere manier de map verkrijgen waar de gebruiker zich op dat moment bevind..

weet iemand hoe ze dit doen?

bvd,

nick

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 10:45:19

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 20:03:00
Quote Anchor link
basename()
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$url
= 'www.hallo.nl/nickname';
echo basename($url); // nickname
?>

Nick

nick

20/01/2007 20:06:00
Quote Anchor link
aahw das mooi, maar hoe krijg k de url volledig zoals jij $url heb..

$_SERVER['php_self'] komt namelijk index.php als basename uit..

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 20:14:00
Quote Anchor link
Een combinatie van $_SERVER['HTTP_HOST'] en $_SERVER['REQUEST_URI'] misschien?

Kijk anders even naar de hele $_SERVER array om te zien wat je kunt gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<pre>'.print_r($_SERVER , true).'</pre>';
?>

Nick

nick

20/01/2007 20:17:00
Quote Anchor link
Juist ik heb t nu dmv:

$nickname = getcwd();
$nickname = basename($nickname);

Maar weet jij of iemand anders toevallig of de profielenwebsite's het wel op deze manier doen, of op een andere manier?

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 20:20:00
Quote Anchor link
Ik denk eerlijk gezegd eerder dat alle gegevens opgeslagen worden in de database en dat de url vriedelijker wordt gemaakt met behulp van mod-rewrite in een .htaccess bestand...

Dus dat www.jouwsite.nl/blanche eigenlijk verwijst naar www.jouwsite.nl/?nickname=blanche.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Nick

nick

20/01/2007 20:24:00
Quote Anchor link
aaahw k vroeg me al af of zoiets kon..maar blijkbaar wel.. dan ga k me eerst ff daarin verdiepen:D.. iig bedankt..
weet jij nog een goede verwijzing?

Nick

nick

20/01/2007 20:27:00
Quote Anchor link
sorry, ik heb er al 1 gevonden hier op php hulp..ik ga er even naar kijken..heel erg bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.