Welke map ben ik nu in?
nick
20/01/2007 19:50:00Hallo, op sommige website's word er voor elk "profiel" een andere map aangemaakt denk ik? met daarin een index.php
bijv:
www.hallo.nl/nikokliko
hoe kan ik nou uitlezen welke account is geklikt:
Select * from user where usr_nickname = ???
ik moet op de een of andere manier de map verkrijgen waar de gebruiker zich op dat moment bevind..
weet iemand hoe ze dit doen?
bvd,
nick
bijv:
www.hallo.nl/nikokliko
hoe kan ik nou uitlezen welke account is geklikt:
Select * from user where usr_nickname = ???
ik moet op de een of andere manier de map verkrijgen waar de gebruiker zich op dat moment bevind..
weet iemand hoe ze dit doen?
bvd,
nick
PHP hulp
19/11/2024 10:45:19Joren de Wit
20/01/2007 20:03:00nick
20/01/2007 20:06:00aahw das mooi, maar hoe krijg k de url volledig zoals jij $url heb..
$_SERVER['php_self'] komt namelijk index.php als basename uit..
$_SERVER['php_self'] komt namelijk index.php als basename uit..
Joren de Wit
20/01/2007 20:14:00Een combinatie van $_SERVER['HTTP_HOST'] en $_SERVER['REQUEST_URI'] misschien?
Kijk anders even naar de hele $_SERVER array om te zien wat je kunt gebruiken:
Kijk anders even naar de hele $_SERVER array om te zien wat je kunt gebruiken:
nick
20/01/2007 20:17:00Juist ik heb t nu dmv:
$nickname = getcwd();
$nickname = basename($nickname);
Maar weet jij of iemand anders toevallig of de profielenwebsite's het wel op deze manier doen, of op een andere manier?
$nickname = getcwd();
$nickname = basename($nickname);
Maar weet jij of iemand anders toevallig of de profielenwebsite's het wel op deze manier doen, of op een andere manier?
Joren de Wit
20/01/2007 20:20:00Ik denk eerlijk gezegd eerder dat alle gegevens opgeslagen worden in de database en dat de url vriedelijker wordt gemaakt met behulp van mod-rewrite in een .htaccess bestand...
Dus dat www.jouwsite.nl/blanche eigenlijk verwijst naar www.jouwsite.nl/?nickname=blanche.
Dus dat www.jouwsite.nl/blanche eigenlijk verwijst naar www.jouwsite.nl/?nickname=blanche.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
nick
20/01/2007 20:24:00aaahw k vroeg me al af of zoiets kon..maar blijkbaar wel.. dan ga k me eerst ff daarin verdiepen:D.. iig bedankt..
weet jij nog een goede verwijzing?
weet jij nog een goede verwijzing?