Welke Query heb ik hiervoor nodig ?
Ronny Vangaster
27/08/2021 13:29:08Hallo forum,
Ik wil een Query maken, maar ik heb een beetje hulp hiervoor nodig.
Ik heb drie tabellen :
- Leden ( naam, verenigingsnummer, adres )
- Verenigingen ( naam_vereniging, verenigingsnummer, naam_overkoepelende_vereniging )
- Overkoepelende verenigingen ( naam,adres,verenigingsnummer_onderliggende_vereniging )
In de tabel "verenigingen" is een veld dat aangeeft welke overkoepelende vereniging tot deze vereniging behoort.
Ik zou graag een lijst willen tonen van een bepaalde overkoepelende vereniging waartoe de aangesloten leden toe behoren.
Welke Query moet ik hiervoor maken ? Erg veel dank voor jullie hulp.
Ik wil een Query maken, maar ik heb een beetje hulp hiervoor nodig.
Ik heb drie tabellen :
- Leden ( naam, verenigingsnummer, adres )
- Verenigingen ( naam_vereniging, verenigingsnummer, naam_overkoepelende_vereniging )
- Overkoepelende verenigingen ( naam,adres,verenigingsnummer_onderliggende_vereniging )
In de tabel "verenigingen" is een veld dat aangeeft welke overkoepelende vereniging tot deze vereniging behoort.
Ik zou graag een lijst willen tonen van een bepaalde overkoepelende vereniging waartoe de aangesloten leden toe behoren.
Welke Query moet ik hiervoor maken ? Erg veel dank voor jullie hulp.
PHP hulp
25/11/2024 07:01:42Je zou je datastructuur nog verder kunnen verbeteren. Een overkoepelende vereniging is immers ook een vereniging. Kan je bij de Verenigingen-tabel geen extra veld plaatsen met VerenigingID, waar je dus een vereniging uit die tabel aan kan vastkoppelen?
Dan maak je het jezelf nog makkelijker. :-)
Dan maak je het jezelf nog makkelijker. :-)
Ronny Vangaster
27/08/2021 14:04:17Jan R
28/08/2021 11:19:32Voor leden moet je ook opletten. Naam is niet een duidig. Je hebt voor- en familienaam
Adres is ook geen correct veld. Veld is samengesteld uit, straat, nummer, bus, gemeente, postcode, zipcode (indien van toepassing) en land Als je veel landen hebt is een tabel landen ook interresant. Hetzelfde als postcodes linken met gemeente.
Adres is ook geen correct veld. Veld is samengesteld uit, straat, nummer, bus, gemeente, postcode, zipcode (indien van toepassing) en land Als je veel landen hebt is een tabel landen ook interresant. Hetzelfde als postcodes linken met gemeente.