Welke software voor server?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- -

- -

30/06/2009 12:58:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig om hier een oud bakkie als server op te zetten. Deze server moet OCR-processing (Optical Character Recognition) gaan doen. Mijn OCR-script is geschreven in PHP, misschien niet ideaal, maarja...

Ik heb Debian op de server gezet, en ben nu wat aan het proberen met PHP5, PHP5-CGI, Apache en LightTPD.

Voordeel van LightTPD is dat deze wat kleiner en sneller is. Een verwerking duurt tussen de 3,9 en de 4,0 secondes. Het nadeel is echter dat als ik vijf requests tegelijk doe (even stress-testen) hij blijft hangen: de processen blijven doorgaan met iets, maar er komt geen output.

Voordeel van Apache is dat deze meerdere requests prima aankan: als ik vijf requests doe gaan ze allemaal gewoon vijf keer zo langzaam, zoals je zou verwachten. Nadeel is dat Apache iets trager is, een verwerking kost namelijk tussen de 4,1 en 4,2 secondes.
Toevoeging: het blijkt toch dat vijf requests toch niet gewoon vijf keer langer duren. Het duurt in totaal wel vijftien keer zo lang, maar in ieder geval blijft 'ie niet hangen.

Mogelijk heeft dit probleem te maken met het verschil tussen PHP5 (gebruikt door Apache) en PHP5-CGI (gebruikt door LightTPD in combinatie met FastCGI).

Wat raden jullie mij aan? LightTPD is nu gewoon onbruikbaar, het is te buggy. Apache draait prima, al is het dus was trager. Gewoon Apache gebruiken, of kennen jullie een andere lichte webserver die dit goed aan zou kunnen?

Groeten,
Jonathan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.