Welke soort SQL ?
Erik
04/02/2007 12:28:00Hallo en goedenmiddag.
Ik heb een server geinstaleerd met MySQL die nu helemaal werken, maar nu heb ik een vraag.
Ik heb een keuze lijst uit MySQL maar ik weet niet presies welke ik moet nemen.
Mijn vraag is maakt dit nog uit voor een spel of dergelijken met gegevens binnen halen ?
Zoja ik moet een spel met spelers erin zien te krijgen de laaste keer werkte alles maar mijn tabel "users" wou dus niet updaten kan dat hier aan leggen ?
M.v.g. Erik
Ik heb een server geinstaleerd met MySQL die nu helemaal werken, maar nu heb ik een vraag.
Ik heb een keuze lijst uit MySQL maar ik weet niet presies welke ik moet nemen.
Mijn vraag is maakt dit nog uit voor een spel of dergelijken met gegevens binnen halen ?
Zoja ik moet een spel met spelers erin zien te krijgen de laaste keer werkte alles maar mijn tabel "users" wou dus niet updaten kan dat hier aan leggen ?
M.v.g. Erik
PHP hulp
20/11/2024 01:35:58Martijn Wieringa
04/02/2007 12:46:00Als een tabel niet kan updaten kan dat een aantal oorzaken hebben.
Bijvoorbeeld door een fout in het script (of meerdere).
Wat ook zou kunnen is dat er in de database bepaalde relaties zijn gedefinieerd tussen tabellen, en dat bij het update-script bepaalde SQL commandos niet uitgevoerd kunnen/mogen worden omdat dit de gedefinieerde relaties 'corrupt' zou maken.
Nog extremer zou kunnnen zijn beperkingen in rechten van de 'user' die de scripts afhandeld, enz.
Maar in princiepe zou elke tabel geupdate moeten kunnen worden (:
Bijvoorbeeld door een fout in het script (of meerdere).
Wat ook zou kunnen is dat er in de database bepaalde relaties zijn gedefinieerd tussen tabellen, en dat bij het update-script bepaalde SQL commandos niet uitgevoerd kunnen/mogen worden omdat dit de gedefinieerde relaties 'corrupt' zou maken.
Nog extremer zou kunnnen zijn beperkingen in rechten van de 'user' die de scripts afhandeld, enz.
Maar in princiepe zou elke tabel geupdate moeten kunnen worden (:
Erik
04/02/2007 13:01:00mm dus wat jij probeert duidelijk te maken is dat het gewoon aan de sql kan leggen die niet alles wil toevoegen om rechten te beperken ?
Erik
04/02/2007 13:18:00Erik schreef op 04.02.2007 13:01:
mm dus wat jij probeert duidelijk te maken is dat het gewoon aan de sql kan leggen die niet alles wil toevoegen om rechten te beperken ?
hij staat nu zo als ik tabel "users" aanklik.
Collatie
utf8_general_ci
Dit staat onder:
1: Login
2: pass
3: E-mail
4: ip
5: Stad
6: Geslacht
7: Activated