Wensen nieuwe vormgeving
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
ben blij wat PHPhulp.nl je bied, en ben je dat niet.. dan richt je je eige comunicy op..
Ik vind het zoals het nu is goed.. ookal zou er geen layout omheen zitten, zelfs dan zou ik het nog goed vinden.
(mijn mening ^^)
Over schermgrootte, zijn maar weinig gebruikers (binnen deze doelgroep) die nog op 800x600 resolutie werken. Vele statistieken van diverse websites kunnen dat bevestigen. Zou het zelf ook erg zonde vinden als nieuwe lay-out wederom voor 800x600 reso wordt gemaakt. Dat wil niet zeggen dat iedereen volledig venster gebruikt. Aangezien vele sites de laatste jaren al voor een 1024 reso ontworpen is, vind ik het niet reëel dat je gaat mekkeren, wanneer een site die geoptimaliseerd is voor een 1024 reso niet volledig getoond wordt, wanneer je op deze reso werkt en je venster niet gemaximaliseerd hebt. Er zijn veel meer mensen die wel een gemaximaliseerd venster van 1024 reso of hoger hebben dan niet.
Content kolom vind ik nu te smal. Met name op het forum is het geen doen om code te bekijken. Een website gereed maken voor een 1024 resolutie wil niet zeggen dat je meteen te lange regels krijgt. Dat ligt er maar net aan hoe je je website en bijbehorende contentvlakken indeelt. De breedte van een kolom is niet alles bepalend. Lettertype, lettergrootte, letterspatie, woordspatie, lijnhoogte, focuspunten, indeling etc. zijn bijv. al enkele factoren die bijdragen aan het toegankelijk en prettig leesbaar maken van content. Te brede regels kunnen onprettig lezen, maar dat geldt ook voor te smalle regels.
Met het meerekken van een website aan je venstergrootte en resolutie zou ik erg oppassen. Dit kan prettig zijn, op bijv. fora, maar ook erg storend. Afhankelijk van de content. In de huidige versie van PHPhulp zou het niet eens zo onaardig zijn om content kolom mee te laten rekken, zeker omdat er voornamelijk tekstuele content geplaatst wordt.
Sowieso is het onmogelijk om een lay-out te maken die aan ieders wensen voldoet. Juist met een concreet afgebakende, kleine doelgroep, kan het moeilijk zijn om er een lay-out voor te ontwerpen, omdat ieder binnen de doelgroep zijn eigen settings instelt en je niet zomaar kan uitgaan van een bepaalde reso met maximised windows. Vooral binnen de ICT sector verschillen de PC en browser instellingen per persoon enorm, wat ook wel uit bovenstaande reacties is op te merken.
Anyway, ben erg benieuwd naar de nieuwe versie van PHPhulp en hoop dat ze er wat moois van gemaakt hebben.
Quote:
Komt niet vaak voor zeker, Jelmer? >:)terwijl ik in de linker onderhoek zie of iemand op IRC iets nuttigs zegt.
Verder vind ik het persoonlijk altijd wel vriendelijk als een website meerdere layouts aanbiedt, en zo heel veel extra werk is het ook weer niet. Gewoon wat klooien met CSS, en het mooie is dat je dat ook aan je bezoekers kan overlaten (en hun stylesheets algemeen beschikbaar stelt), er als beheerder zelf rustig aan kan werken of een wat uitgedachter "aanpassysteem" maakt. Dan kan je zelf bepalen of je 8px lettergrootte hebt of 300px, of je liquid layout hebt of liever met een pda surft etc. Dat is ook nog eens sneller dan Greasemonkey. Bovendien is het web in theorie dan ook toegankelijker (voor mindervalide mensen), wat ik zelf ook altijd probeer na te streven :)
Gewoon wachten tot de nieuwe versie van PHPhulp.nl klaar is en dan pas verder klagen (als het nodig is). Deze versie is al weer een aantal jaartjes oud en er is een nieuwe versie op komst, dus wacht eerst maar eens af.
En even over die bril... ik heb ook het idee dat mensen die frequent met de computer werken vaker een bril hebben en meer dan eens bijziend zijn. Dat zal vervolgens niet komen door de kleinere lettertypes die op de website(s) worden gebruikt.
Sterker nog, de erfelijkheidsfactor speelt ook een rol:
Wikipedia:
De oorzaak van myopie lijkt meestal erfelijk te zijn: het oog is lichtjes platter (meer ellipsoidaal) dan een normaal oog waardoor een langere ooglengte ontstaat. Ook etniciteit speelt een rol, in Azië is 70-90% van de bevolking myoop, terwijl in Europa dit getal op 30-40% ligt en in Afrika slecht 10-20%.
Hij heeft wel gelijk...
Persoonlijk mag de layout wel wat uitgelijnt worden, ik heb minstens 800px whitespace rechts.
Frank62 schreef op 27.01.2008 21:11:
Mag deze uitzondering zich ook even melden? Zend en Oxygen zijn de enige programma's die ik fullscreen gebruik, de rest mag niet meer dan een hoekje van mijn scherm gebruiken. Ik heb namelijk nog meer te doen... ;-)Over het volledige scherm: ja, dat neem ik aan, en ik ga er van uit dat jij een uitzondering vormt op de goegemeente.
De layout kan zeker beter, maar een layout die minimaal 1024 vereist, dat is nog veel beroerder dan de huidige opzet. Mijn voorkeur: Liquid 800 tot 1200 pixels breed.
Maar waarom ga je niet met Greasemonkey en/of je eigen css aan de slag? Er zijn genoeg mogelijkheden om je eigen layout te maken, dan is jouw probleem snel opgelost.
In principe is deze layout niet heel verkeerd, alleen het code blok mag iets groter, want horizontaal scrollen is lelijk.
Niet zo moeilijk volgens mij :)
Ik (en zo nog wel meer mensen denk ik) werken dus altijd met een volledig scherm. Dan vind ik het niet erg dat er een ruimte aan de rechterkant zit (ik erger mij er niet aan), maar vind het wel zonde dat door die niet gebruikte ruimte, je codes onleesbaar zijn en als iemand eens een link verkeerd post, dat je de helft van zijn tekst niet kunt lezen doordat er reclame overheen zit.
Dat is dus erg lastig.
Verder vind ik het gek dat iemand met 17 posts (niet dat ik er wel veel heb ofzo) hier gelijk komt eisen dat er een andere lay-out moet komen met punten die jezelf gemaakt hebt.
Niet dat het aantal posts iets over je kennis enzo te zeggen heeft, maar ik ga op phpfreakz ook niet gelijk zeggen dat alles anders moet als ik daar nog maar 1 keer ben geweest. Ik vind dat mensen zoals Jan koehoorn bijv. daar veel meer over te zeggen hebben en dat eigenlijk alleen de administrator (dat is bas volgens mij) dit soort topics kan openen.
Zoals hij het maakt, maakt hij het en daar hebben wij niet veel op in te brengen denk ik zo.
Tuurlijk mag iedereen wel zijn eigen mening geven, maarja om iedereen zijn zin te geven is waanzin.
Het zal mij dus weinig uitmaken hoe de nieuwe vormgeving word. Ik ben allang al bij dat er zoiets bestaat en hoe het eruit ziet, daar heb ik maar mee te leven.
Meerdere stylesheets zou wel kunnen, maar dat is evengoed nog wel wat werk. Je zou ook de eigen stylesheet op phphulp kunnen zetten en dat mensen hem zelf aanpassen naar hun eigen wensen. (soort csszengarden, maar dat is natuurlijk wel weer erg overdreven)
En als mensen zelf geen zin hebben om het aan te passen, dan houden ze het of ze kiezen een stylesheet die iemand anders aangepast heeft.
"Eisen" is flauwekul. Ik heb wensen kenbaar gemaakt.
En normaliter leg ik niet meteen diepgaande wensen neer. Maar zoals je weet is men bezig was met een nieuwe layout en nadert die zijn voltooing. Ik moest dus wel meteen mijn wensen kenbaar maken als ik wilde dat die op afzienbare termijn zouden worden gehonoreerd.
Verder zal ik me als newbe niet met jouw probleemstellingen bemoeien.
- Frank
Quote:
Verder zal ik me als newbie niet met jouw probleemstellingen bemoeien.
Lijkt me goed plan.
Quote:
Ik moest dus wel meteen mijn wensen kenbaar maken als ik wilde dat die op afzienbare termijn zouden worden gehonoreerd.
Je moet niets, maar mag het doen. Je bent de eerste die zo'n topic opent, en ze waren lang daarvoor al bezig met het vernieuwen van de site. De lay-out zal dus ongeveer wel klaarliggen plus dat als ze wilde dat wij (newbie's) daar inspraak in hadden, dat ze dan zelf wel een topic geopend hadden.
Quote:
Verder zal ik me als newbie niet met jouw probleemstellingen bemoeien.
Lijkt me goed plan.
Quote:
Ik moest dus wel meteen mijn wensen kenbaar maken als ik wilde dat die op afzienbare termijn zouden worden gehonoreerd.
Je moet niets, maar mag het doen. Je bent de eerste die zo'n topic opent, en ze waren lang daarvoor al bezig met het vernieuwen van de site. De lay-out zal dus ongeveer wel klaarliggen plus dat als ze wilde dat wij (newbie's) daar inspraak in hadden, dat ze dan zelf wel een topic geopend hadden.
En nog blijf je oude koeien uit de sloot halen Jordy, doe es niet
Sorry voor de dubbelpost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
Jordy schreef op 30.01.2008 11:03:
Geef die beesten zwemles!Komt omdat ik in een boerendorp woon en koeien niet kunnen zwemmen.
Ja of je zeg gewoon een hek voor de sloot
Of laat ze lekker verzuipen. Als ze lekker trappen om koppie boven te houden wordt de biefstuk malser... :)
zwemmende koeien zijn als een emmer vol yoghurt etende pelikanen.
En die gaat ik onthouden ;).