werken met een page anker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander R

Sander R

06/12/2005 12:59:00
Quote Anchor link
ik heb nu voor lkaar dat als ik op letter klik dat er dan alleen records worden getoont met die begin letter.

alleen deze query staat nog gewoon in de index.php dus er staan altijd records getoond op de index.

maar eigenlijk moet ik de gewone index zien en wanneer ik op een letter klik dan moeten die records naar voren komen. (dit komt omdat ik de query en de echo in de index heb staan, hoe kan ik dit oplossen) en dan mijn index als het ware weg.

wanneer er geen records zijn moet er getoond worden dat dr geen records zijn

code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$sqldvd
="SELECT * FROM dvds WHERE titel LIKE '$page%' ORDER BY titel ASC";
$resultdvd = @mysql_query($sqldvd) or die(mysql_error());
$aantal = mysql_num_rows($resultdvd);

while($rowdvd = mysql_fetch_array($resultdvd)){

echo '
  <a target="_blank" href="'
.$rowdvd['weblink'].'">'.$rowdvd['titel'].'</a><br>';
  }

?>

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 04:40:30

Jelmer -

Jelmer -

06/12/2005 13:04:00
Quote Anchor link
Gewoon <a name="eerste letter"></a> gebruiken. En dan boven in de pagina links van a tot z: <a href="#a">A</a>

Sander R

Sander R

06/12/2005 13:08:00
Quote Anchor link
dat heb ik al wel :

<a href="index.php?page=num"><font face="Verdana" size="-2" color="#FFFFFF">#</font></a>

etc,

maar deze moet dan de query aanroepen en dan pas uitvoeren .. en nu heb ik de query al op het scherm staan

Jelmer -

Jelmer -

06/12/2005 13:13:00
Quote Anchor link
Ik snap jouw niet, en jij mij niet. Ik bedoel gewoon dat je een lijst met alle records op de pagina print, met voor ieder record een <a name=""/> met als name de beginletter van die record. Dan boven aan de pagina maak je links met <a href="#a">A</a> en <a href="#b">B</a>.

Sander R

Sander R

06/12/2005 13:19:00
Quote Anchor link
ah zo .. hehe , maar dan doe ik ff verwend. ik wil da juist nie.

ik wil gewoon een index.php met een verhaaltje

in die index.php heb ik een balk met letters waar men op kan klikken en dan moet die query uitgevoerd worden en da gaat ut verhaaltje weg(de rest blijft staan) en dan komt die lijst

- SanThe -

- SanThe -

06/12/2005 13:20:00
Quote Anchor link
Als ik het goed begrijp heb je nu altijd al die records op je site ook als er geen letter is gekozen. Of zit ik er compleet naast?

Jelmer -

Jelmer -

06/12/2005 13:21:00
Quote Anchor link
gewoon een variabele query maken. Dus SELECT * FROM tabel WHERE eerste_letter = $_GET['letter']

En dan roep je die paigna aan met pagina.php?letter=a.

DaeDaluz

DaeDaluz

06/12/2005 13:32:00
Quote Anchor link
En waar is de check dat het een letter is, en dat het er maar 1 is, of is SQl injection toegestaan? :x

Sander R

Sander R

06/12/2005 13:34:00
Quote Anchor link
@ SanThe: idd dat heb je goed

@DeaDaluz: hoe bedoel je

@Jelmer: gaan we ff proberen

Jelmer -

Jelmer -

06/12/2005 13:35:00
Quote Anchor link
@Daedaluz: Ik geef niet een voorbeeld, maar een denkrichting. Ik heb hier ook geen variabelen buiten quotes gehaald, kolomnamen gedefinieerd, of wat dan ook. Beveiliging is aan hem, ga ik mij niet mee bemoeien.

Sander R

Sander R

06/12/2005 13:44:00
Quote Anchor link
het enige wat ik wil is dat de echo regel pas getoont wordt wanneer er op de letter is geklikt

DaeDaluz

DaeDaluz

06/12/2005 14:05:00
Quote Anchor link
DaeDaluz*

Bekijk deze pagina maar eens Sander:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/244/

@Jelmer, ik zeg niet dat je zijn beveiliging moet schrijven, maar iig even bij vermelden dat het niet beveiligd is wel aardig :)

Sander R

Sander R

06/12/2005 14:08:00
Quote Anchor link
ja dat ken ik ...

maar dat komt wel goed

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.