werken met een page anker
alleen deze query staat nog gewoon in de index.php dus er staan altijd records getoond op de index.
maar eigenlijk moet ik de gewone index zien en wanneer ik op een letter klik dan moeten die records naar voren komen. (dit komt omdat ik de query en de echo in de index heb staan, hoe kan ik dit oplossen) en dan mijn index als het ware weg.
wanneer er geen records zijn moet er getoond worden dat dr geen records zijn
code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$sqldvd ="SELECT * FROM dvds WHERE titel LIKE '$page%' ORDER BY titel ASC";
$resultdvd = @mysql_query($sqldvd) or die(mysql_error());
$aantal = mysql_num_rows($resultdvd);
while($rowdvd = mysql_fetch_array($resultdvd)){
echo '
<a target="_blank" href="' .$rowdvd['weblink'].'">'.$rowdvd['titel'].'</a><br>';
}
?>
$sqldvd ="SELECT * FROM dvds WHERE titel LIKE '$page%' ORDER BY titel ASC";
$resultdvd = @mysql_query($sqldvd) or die(mysql_error());
$aantal = mysql_num_rows($resultdvd);
while($rowdvd = mysql_fetch_array($resultdvd)){
echo '
<a target="_blank" href="' .$rowdvd['weblink'].'">'.$rowdvd['titel'].'</a><br>';
}
?>
Gewoon <a name="eerste letter"></a> gebruiken. En dan boven in de pagina links van a tot z: <a href="#a">A</a>
<a href="index.php?page=num"><font face="Verdana" size="-2" color="#FFFFFF">#</font></a>
etc,
maar deze moet dan de query aanroepen en dan pas uitvoeren .. en nu heb ik de query al op het scherm staan
Ik snap jouw niet, en jij mij niet. Ik bedoel gewoon dat je een lijst met alle records op de pagina print, met voor ieder record een <a name=""/> met als name de beginletter van die record. Dan boven aan de pagina maak je links met <a href="#a">A</a> en <a href="#b">B</a>.
ik wil gewoon een index.php met een verhaaltje
in die index.php heb ik een balk met letters waar men op kan klikken en dan moet die query uitgevoerd worden en da gaat ut verhaaltje weg(de rest blijft staan) en dan komt die lijst
Als ik het goed begrijp heb je nu altijd al die records op je site ook als er geen letter is gekozen. Of zit ik er compleet naast?
En dan roep je die paigna aan met pagina.php?letter=a.
En waar is de check dat het een letter is, en dat het er maar 1 is, of is SQl injection toegestaan? :x
@DeaDaluz: hoe bedoel je
@Jelmer: gaan we ff proberen
@Daedaluz: Ik geef niet een voorbeeld, maar een denkrichting. Ik heb hier ook geen variabelen buiten quotes gehaald, kolomnamen gedefinieerd, of wat dan ook. Beveiliging is aan hem, ga ik mij niet mee bemoeien.
het enige wat ik wil is dat de echo regel pas getoont wordt wanneer er op de letter is geklikt
Bekijk deze pagina maar eens Sander:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/244/
@Jelmer, ik zeg niet dat je zijn beveiliging moet schrijven, maar iig even bij vermelden dat het niet beveiligd is wel aardig :)
maar dat komt wel goed