Weteringse Boys B1
http://www.weteringseboys-b1.nl
Dit is mijn site, ben er erg trots op.
Kom maar op met de opbouwende kritiek :)
Dit is mijn site, ben er erg trots op.
Kom maar op met de opbouwende kritiek :)
Gewijzigd op 24/12/2005 19:59:00 door Dennis van Veen
Je moet een doctype gebruiken, en probeer te denken
aan de nieuwe xhtml taal. Verder gebruik je frames, en daar kunnen zoekmachines veel moeite mee hebben.
Alles kan je perfect in divides (<div>) oplossen. Voor de rest is je site niet erg compatible met de kleinere resoluties, met mijn vrij grote resolutie heb ik er geen last van. Maar anderen wel...
Betekend dat niet dat je in theorie volgende jaar dus niks meer aan de URL heb omdat je dan in de A2 zit (noem maar iets)?
@Dennis: Je site is niet echt gebruiksvriendelijk. Bij foto's bijvoorbeeld, zie je alleen de naam van de foto. Het zou dan bijvoorbeeld mooi zijn om een thumbnail te zien, zodat je al een beetje weet wat je kunt verwachten. Bij het gastenboek moet je helemaal naar beneden scrollen om een berichtje achter te laten, en dan staat het er ook nog 's zo klein dat je er makkelijk overheen leest.
Bij het programma, is de datum niet echt goed... Het is daar 19105, dat is het nu nog niet...
En verder, in het menu zie ik geen link naar Home, dat vind ik zelf heel handig, aangezien daar juist meestal het nieuws staat (wat bij jouw nu niet het geval is, maar wat wel leuk zo zijn).
Als allerlaatst raad ik je aan om echt geen frames te gebruiken als je goed wil opgenomen worden in de databases van zoekmachine's (we hebben het dus over Google). De zoekmachine ziet het eerste frame als het belangrijkste frame, en aangezien daar alleen maar de titel van de site in staat, zal de zoekmachine de rest als minder belangrijk beschouwen.
En die datum komt overeen met de datum binnen jouw windows. Bij mij staat die wel gewoon op 24 december.
Sebastiaan:
Oke. Je html moet je verbeteren.
aan de nieuwe xhtml taal. Verder gebruik je frames, en daar kunnen zoekmachines veel moeite mee hebben.
Alles kan je perfect in divides (<div>) oplossen. Voor de rest is je site niet erg compatible met de kleinere resoluties, met mijn vrij grote resolutie heb ik er geen last van. Maar anderen wel...
Ha, mooi nu ik jou over die div hoor, daar heb ik nog een "probleempje" mee. Ik wil scrollen in die div, maar dat doet die niet. Hij scrollt elke keer de hele pagina, in plaats van in die div. Is dat altijd zo, of kan ik daar wat aan instellen?
In CSS van de div...
Of als je altijd een scrollbalk wilt hebben:
overflow:scroll;
EDIT:
Na testen blijkt dat het probleem zich in FF voordoet, in IE kan ik wel scrollen met het scrollwieltje.
Gewijzigd op 24/12/2005 19:55:00 door Robert Deiman
Dat heb ik ook eens gehad (meerdere keren) heb alleen nooit de moeite genomen uit te zoeken waarom dat was... Ik denk dat er dan meerdere divs over elkaar heen liggen, of dat je de body ook een overflow hebt gegeven ofzo... Gebruik gewoon geen overflow, maar zorg dat je layout met pagina meerekt... (Soms niet mogelijk, maar toch)
En heeft de club niet een mooi logo?
Die zou links of rechts bovenaan de pagina geplaatst kunnen worden.
Leuke infobox bij het programma!
En zoals ik al in de EDIT van mijn vorige post aangaf, werkt het scrollen wel gewoon in IE en ik heb maar 1 divje staan in het script, dus het zou moeten werken.
Dennis:
Heb je een tip voor mij hoe ik precies de site kan aanpassen, met tòch een mooi menu, tòch simpel, maar zonder frames?
En die datum komt overeen met de datum binnen jouw windows. Bij mij staat die wel gewoon op 24 december.
Bij mij ook, maar het jaartal klopt niet... 19105 is het jaartal, dat kan niet, want het is 2005...
De milleniumbug is terug :D
even wat usability dingetjes:
- niet elke zin met een uitroepteken eindigen. Komt schreeuwerig over
- als een menu meer dan 5 items bevat, kan het handig zijn het te alfabetiseren
- ik kan niet binnen 5 seconden zien waar je site over gaat. Ja de Weteringse Boys, maar dat zegt mij niets.
http://www.weteringseboys-b1.nl/nieuw/
Ook met behulp van style.css trouwens, ik probeer me een beetje te verdiepen.
Gewijzigd op 24/12/2005 21:49:00 door Dennis van Veen
Ik heb je post even aangepast zodat je link ook echt een link wordt. er voor en [ /url ] er achter, zonder de spaties. Klik op het potloodje om te zien hoe het moet.
Dennis:
Ik ben bezig met een nieuwe lay-out nu, voor het nieuwe jaar. Ik maak hem met behulp van tables en %-en, dus dat is vriendelijker.
Hoi Dennis,
je combineert nu tabellen met divs, en dat kan wel, maar als je echt CSS wilt leren, zou ik het alleen met divs proberen, althans voor de lay-out.