WHERE clause foutje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »
T T

T T

08/08/2012 15:03:06
Quote Anchor link
Hallo PHPhulp,

Ik heb een (klein) probleem met mijn WHERE clause die met een foutmelding komt maar ik kan niet achterhalen waarom. Ik krijg onderstaande foutmelding:

FOUT: Unknown column 'Pc2008-16' in 'where clause'
in dacht eerst dat het aan de - lag dus heb ik deze verwijderd maar dit was het niet)
FOUT: Unknown column 'Pc200816' in 'where clause'

Mijn tabel blijft dus leeg aangezien hij zoekt naar een column die niet bestaat.
Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe hierin? Alvast bedankt voor de moeite.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);

$host="localhost"; // Host name
$username="***"; // Mysql username
$password="***"; // Mysql password
$db_name="view"; // Database name

// Connect to server and select databse.

mysql_connect($host, $username, $password)or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

$ID = $_POST["edit"]; //afkomstig uit een formulier
echo $ID; //tijdelijk check of $ID wel geset word. Dit werkt prima.

//Query starten

$query = ("SELECT *    FROM vervangingen  WHERE Identificatie= $ID ");
$row = mysql_query($query) or die('FOUT: '.mysql_error());

?>

<table width="500" border="1" align="left" cellpadding="5" cellspacing="3">

<tr>
<td>Status:</td>
<td class="kleur1">
Code (php)
1
<?php echo $row['Status'] ;?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Prioriteit:</td>
<td class="kleur2">
Code (php)
1
<?php echo $row['Prioriteit'] ?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>IT Medewerker:</td>
<td class="kleur1">
Code (php)
1
<?php echo $row['IT_medewerker'] ?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Pc nummer:</td>
<td class="kleur2">
Code (php)
1
<?php echo $row['Identificatie'] ;?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Eigenaar:</td>
<td class="kleur1">
Code (php)
1
<?php echo $row['Eigenaar'] ;?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Gebr. specifiek:</td>
<td class="kleur2">
Code (php)
1
<?php echo $row['Gebr_specificatie'] ;?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Objectsoort:</td>
<td class="kleur1">
Code (php)
1
<?php echo $row['Objectsoort'] ;?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Merk:</td>
<td class="kleur2">
Code (php)
1
<?php echo $row['Merk'] ;?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Type:</td>
<td class="kleur1">
Code (php)
1
<?php echo $row['Type'] ;?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Serienummer:</td>
<td class="kleur2">
Code (php)
1
<?php echo $row['Serienummer'] ;?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Asset Tag:</td>
<td class="kleur1">
Code (php)
1
<?php echo $row['Asset_Tag']; ?>
</td>
</tr>

<tr>
<td>Operating System:</td>
<td class="kleur2">
Code (php)
1
<?php echo $row['Operating_system'] ;?>
</td>
</tr>

</table>
</code>
Gewijzigd op 08/08/2012 15:33:25 door T T

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 12:51:52

- SanThe -

- SanThe -

08/08/2012 15:13:43
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$ID
= $_POST["edit"]; //afkomstig uit een formulier
//Query starten

$query = ("SELECT *    FROM vervangingen  WHERE Identificatie= $ID ");

// vervangen door
$query = "SELECT *    
          FROM vervangingen  
          WHERE Identificatie = '"
. mysql_real_escape_string($_POST["edit"]) . "'";
?>
Gewijzigd op 08/08/2012 15:14:18 door - SanThe -

Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/08/2012 15:14:15
Quote Anchor link
Code aub tussen code-tags.

Pc200816 (inclusief hoofdletter) bestaat wel in je database?

Verder weer de standaard opmerkingen:

Aanmaken $ID is onnodig; je kunt $_POST['edit'] gebruiken.
Waar controleer je of het $_POST['edit'] ook daadwerkelijk een id (=getal) is?
Selecteer het veld/de velden ipv * in je query.
Variabelen buiten quotes.
Query is lek (onveilig).
or die is geen foutafhandeling.

Zou code van SanThe voor voorbeeld ;-)
Gewijzigd op 08/08/2012 15:15:00 door Obelix Idefix

T T

T T

08/08/2012 15:39:42
Quote Anchor link
Ik ben hard bezig php onder de knie te krijgen dus het zal verre van goed zijn. Maar wil ik het graag leren dus tips zijn altijd welkom.

Pc200816 bestaat in de database en gebruik ik als uniek veld. Ik had het afgekort naar $ID om te testen want ik kreeg het ook niet aan de praat met $_POST['edit']

$ID is dus Pc200816 in dit voorbeeld.

Ik ben bezig met het inbouwen van foutafhandeling maar doe dit nog niet goed dus. Ik zal me nogmaals in verdiepen.

Ik weet dat mijn query's lek zijn maar dit is (nog niet) van belang. Dit wil ik later gaan doen alles ik de hele opdracht draaiend heb. Het draait op een servertjes en niet op i-net en alles zal achter een login komen.

Noob vraag: Hoe werken die Code tags hier?

-----

Ik krijg trouwens nog steeds foutmeldingen op mijn script. Onderstaand 1 voorbeeld

Notice: Undefined variable: row in C:\xampp\htdocs\select.php(43) : eval()’d code on line 25
Gewijzigd op 08/08/2012 15:40:10 door T T

- SanThe -

- SanThe -

08/08/2012 15:47:33
Quote Anchor link
Gewoon om je HELE script [code] en [/code] zetten.

$row = mysql_query($query)
In $row zit, als alles goed is gegaan, een #resource.
Je vergeet dus te fetchen.

$result = mysql_query($query)
$row = mysql_fetch_assoc($result)

T T

T T

08/08/2012 15:48:14
Quote Anchor link
Ik keek niet goed. Ik heb teveel verwijderd en dit alsnog aangepast. Ik had $row = mysql_query($query); ook verwijderd.

Nu blijft mijn tabel leeg zonder melding.

Kris Peeters

Kris Peeters

08/08/2012 15:49:03
Quote Anchor link
(te laat)
Het is inderdaad de bedoeling dat je je code tussen [code][/code] zet.
Gewijzigd op 08/08/2012 15:49:29 door Kris Peeters

T T

T T

08/08/2012 15:49:35
Quote Anchor link
Aaaaah ik zie het.. Bedankt SanThe.. Werkt perfect nu

Toevoeging op 08/08/2012 15:50:43:

Ik zal aan de
Code (php)
1
tags denken
.. Wederom bedankt :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.