WHERE geeft geen resultaat in PHP
Hallo allemaal,
Naar een dag puzzelen ben ik er nog niet echt uitgekomen.
Ik heb een pagina die de aantallen uit een database word gehaald. Werk helemaal naar behoren.
Zo staat er ook een string in
$sql = "SELECT COUNT(aan_food_saturday_diner) AS aantal_zat1, COUNT(aan_food_saturday_diner) * 7 AS bedrag_zat, aan_food_saturday_diner FROM aanmeldingen GROUP BY aan_food_saturday_diner ";
Werkt ook maar zou graag een selectie willen maken met WHERE.
Deze statment heb ik na FROM aanmeldingen gezet,
WHERE aan_food_saturday_diner = "Yes"
Maar krijg een server fout, dacht dat ligt vast aan de " tekens.
Deze heb ik aangepast naast ` teken (naast de 1 op de toetsenbord)
De pagina komt wel terug alleen met de melding die ik in mijn php script heb gemaakt
echo "0 results";
Ik heb voor de zekerheid de string getest in een SQL programma en daar krijg ik wel de juiste resultaat.
Mijn vraag is eigenlijk, kan iemand en natuurlijk wil iemand zeggen wat ik echt verkeerd doe en wat ik over het hoofd zie?
Naar een dag puzzelen ben ik er nog niet echt uitgekomen.
Ik heb een pagina die de aantallen uit een database word gehaald. Werk helemaal naar behoren.
Zo staat er ook een string in
$sql = "SELECT COUNT(aan_food_saturday_diner) AS aantal_zat1, COUNT(aan_food_saturday_diner) * 7 AS bedrag_zat, aan_food_saturday_diner FROM aanmeldingen GROUP BY aan_food_saturday_diner ";
Werkt ook maar zou graag een selectie willen maken met WHERE.
Deze statment heb ik na FROM aanmeldingen gezet,
WHERE aan_food_saturday_diner = "Yes"
Maar krijg een server fout, dacht dat ligt vast aan de " tekens.
Deze heb ik aangepast naast ` teken (naast de 1 op de toetsenbord)
De pagina komt wel terug alleen met de melding die ik in mijn php script heb gemaakt
echo "0 results";
Ik heb voor de zekerheid de string getest in een SQL programma en daar krijg ik wel de juiste resultaat.
Mijn vraag is eigenlijk, kan iemand en natuurlijk wil iemand zeggen wat ik echt verkeerd doe en wat ik over het hoofd zie?