WHERE selectie in query werk niet goed

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Net-marker

net-marker

08/11/2006 18:37:00
Quote Anchor link
Hallo ik heb een code waar ik mee gegevens uit tabel (A) werknemers haal tenzij de gegevens id al in tabel (B) werknemers_in_gebruik staan.

Nu wil ik dat als de vergelijkingvan tebel A en B plaats vind, dat er in tabel B alleen gekeken wordt naar de id's (msg_werknemers_id) van een bepaalde rij (msg_int_id nummer)

daarvoor dacht ik bij WHARE
dit toe te voegen "AND werknemers_in_gebruik.msg_int_id = 50 "

Maar als ik dit doe dan wordt er helemaal niks meer uit de tabel A opgehaald.(als ik bij de sletie's apart doe dan werken ze wel)

Heeft iemand een ide hoe dit komt? En wat kan ik er aan doen om het op te lossen?

dit is de code zoals ik hem nu heb

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
    $query_werknemer
="SELECT werknemers.*
                        FROM werknemers
                        LEFT JOIN werknemers_in_gebruik
                          ON werknemers.msg_werknemers_id=werknemers_in_gebruik.msg_werknemers_id
                        WHERE
                         werknemers_in_gebruik.msg_werknemers_id IS NULL  AND werknemers_in_gebruik.msg_int_id = 50 "
;         
                        $result_werknemer = mysql_query($query_werknemer) or die(mysql_error());  

while( $data = mysql_fetch_array($result_werknemer))  

{

echo '<input name="msg_werknemer[]" type="checkbox" value="'.$data['msg_werknemers_id'].'<br>">';
                             echo "".(stripslashes ($data['msg_v_naam']))." ";
                             echo "".(stripslashes ($data['msg_a_naam']))."<br>";            
                            }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Net-marker

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 22:55:53

Frank -

Frank -

08/11/2006 18:41:00
Quote Anchor link
Waar is de AND in de query?

Net-marker

net-marker

08/11/2006 18:48:00
Quote Anchor link
ja ik heb hem verbeterd. ik was ff aan het proberen en was het vergeten er bij te plakken.

ff voor de duidelijkheid. het probleem is dus NIET opgelost

Net-marker

net-marker

08/11/2006 19:25:00
Quote Anchor link
wat ik wil maken is dit

keuze | toegevoecht
------------------------
1 | 2
4 | 3
5 |
6 |
------------------------

<< verwijderen | toevoegen >>

in de tabel kan dan aangevinkt worden welke id je wil verwijderen of toevoegen. Je ziet dit soms in windows

Weet iemand hoe dit normaal gedaan wordt? of een goed scrip hiervoor, ikheb namelijk niks kunnen vinden. Ik zou ook echt niet weten hoe je zo iets noemt.
Ik ben er al een tijd mee bezig maar kom echt niet verder, ik hoop dat iemand mij kan helpen

Bart van der veen

bart van der veen

08/11/2006 20:04:00
Quote Anchor link
kan dat eerste join variabele maken en dan where voor dezelfde variabele??

Net-marker

net-marker

08/11/2006 20:09:00
Quote Anchor link
sorry maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.