While & Switch
Thomas
12/06/2009 14:03:00Ik wil een index pagina maken met een Switch erin. Dit werkt prima als ik alles er hard inzet, dus gewoon de case include en break.
case 'home':
include ("home.php");
break;
Nu wil ik dat hij de case neerzet doormiddel van een WHILE die een query uit de database haalt. Dit had ik bedacht, maar het werkt helaas niet.
switch (@$_GET['page']){
while($query_row=mysql_fetch_array($query)){
case $query_row['phpname']:
include ("edit.php");
break;
}
}
Heeft iemand een idee?
case 'home':
include ("home.php");
break;
Nu wil ik dat hij de case neerzet doormiddel van een WHILE die een query uit de database haalt. Dit had ik bedacht, maar het werkt helaas niet.
switch (@$_GET['page']){
while($query_row=mysql_fetch_array($query)){
case $query_row['phpname']:
include ("edit.php");
break;
}
}
Heeft iemand een idee?
PHP hulp
19/11/2024 12:43:41Hipska BE
12/06/2009 14:07:00je doet een SELECT met deze WHERE phpname = 'home'
daarna check je of je wel een rij hebt
en zoja include je de juiste pagina.
daarna check je of je wel een rij hebt
en zoja include je de juiste pagina.
Marco PHPJunky
12/06/2009 14:11:00misschien heb je hier ook iets aan:
Thomas
12/06/2009 14:23:00Marco PHPJunky
12/06/2009 14:32:00Hij kijkt of je een p ("pagina") hebt mee gegeven...
voorbeeld:
index.php?p=test
nu geeft je dus test mee als pagina...
wat die code doet is zeg maar kijken of er een pagina is mee gegeven en of deze pagina wel bestaad.. mocht deze pagina bestaan dan include hij hem op je pagina..
Als je geen pagina hebt mee geven geeft hij er een standaard pagina aan mee zodat je bijna altijd pagina "home pagina" te zien krijgt.. ( ? $_GET['p'] . '.php' : 'home.php' ); home is hier dus zeg maar de standaard pagina als hij niks binnen krijgt...
voorbeeld:
index.php?p=test
nu geeft je dus test mee als pagina...
wat die code doet is zeg maar kijken of er een pagina is mee gegeven en of deze pagina wel bestaad.. mocht deze pagina bestaan dan include hij hem op je pagina..
Als je geen pagina hebt mee geven geeft hij er een standaard pagina aan mee zodat je bijna altijd pagina "home pagina" te zien krijgt.. ( ? $_GET['p'] . '.php' : 'home.php' ); home is hier dus zeg maar de standaard pagina als hij niks binnen krijgt...
Thomas
12/06/2009 14:35:00Ah okee dat is idd handig! Dankje.
Verder is het ook gelukt met de indexpagina zelf met de hulp van Hipska. Dus het werkt helemaal!
Verder is het ook gelukt met de indexpagina zelf met de hulp van Hipska. Dus het werkt helemaal!