while loop en query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Matthijs Wiersma

Matthijs Wiersma

18/06/2012 15:12:49
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment bezig met het maken van een crud systeem voor in mijn cms,
nu klinkt het misschien stom, maar alles tot nu toe lukte..
admin systeem, crud die alles uitleest, paginaopbouw van het cms in combinati met dingen uit de database etc..

echter stuit ik op een kleine stomme fout, maar ik denk dat ik over een simpele fout heen lees.. (en ja natuurlijk kan je die dan niet vinden).

de volgende functie:
Quote:
function getusers_crud(){ //haalt de gebruikrers uit de database en laat ze zien
$result = query("SELECT * FROM `user` ORDER BY 'Nick'");//de query
while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_NUM)) {//while loop, hiermee word de tabel opgebouwd
printf("%s %s %s %s %s %s", $row["ID"], $row["Nick"], $row["Pass"], $row["Role"], $row["ID"], $row["ID"]);
}
echo "</table>";
}

heeft als uitkomst:

Quote:
Notice: Undefined index: ID in C:\xampp\htdocs\Functions\function.query.php on line 143

Notice: Undefined index: Nick in C:\xampp\htdocs\Functions\function.query.php on line 143

Notice: Undefined index: Pass in C:\xampp\htdocs\Functions\function.query.php on line 143

Notice: Undefined index: Role in C:\xampp\htdocs\Functions\function.query.php on line 143

Notice: Undefined index: ID in C:\xampp\htdocs\Functions\function.query.php on line 143

Notice: Undefined index: Nick in C:\xampp\htdocs\Functions\function.query.php on line 143

Notice: Undefined index: Pass in C:\xampp\htdocs\Functions\function.query.php on line 143

Notice: Undefined index: Role in C:\xampp\htdocs\Functions\function.query.php on line 143

echter in de database staat:
ID Nick Pass RoleID
1 Epruis **** 1
2 Mwiersmas **** 1

op andere plekken werkt mijn methode van $row["ID"] etc wel.
het is alleen in deze lijn met crud functies allemaal hetzelfde.

dit is dus ook wat mis gaat, $row[0] t/m $row[4] werken gewoon prima..
op het moment dat ik met namen begin gaat het fout.

kan iemand zien waar ik overheen lees? of maak ik een ontzetten grote fout?
Gewijzigd op 18/06/2012 15:14:16 door Matthijs Wiersma

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 19:20:16

Kris Peeters

Kris Peeters

18/06/2012 15:40:14
Quote Anchor link
Probeer al eens mysql_fetch_array te vervangen door mysql_fetch_assoc.

Maak er ook van:

SELECT ID, Nick, Pass, RoleID FROM ...

Anders neem je ook numerieke keys mee (bv. $row[0] = $row["ID"] ... )

Matthijs Wiersma

Matthijs Wiersma

18/06/2012 16:04:56
Quote Anchor link
stom, stom, stom...
het was het volgende:
"MYSQL_NUM"

moest natuurlijk
"MYSQL_ASSOC"

zijn.

btw, tnx voor je tips :P

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/06/2012 16:49:47
Quote Anchor link
Ik vraag me af of je wel de goede volgorde krijgt:
SELECT * FROM `user` ORDER BY 'Nick'
Op deze manier is 'Nick' een string en wordt er dus gesorteerd op de volgorde waarin je de data hebt ingevoerd.
Daarnaast wil ik ook even adviseren om je tabel geen user te noemen, het is wel geen reserveerde naam maar de ervaring leert dat heel veel queries hierop fout lopen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.