While loop in template parser

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/02/2018 11:50:10
Quote Anchor link
Hoe jij het verder in je template wilt verwerken is aan jou Bas. Ik stel me zo voor dat je inderdaad functies als replace() of strpos() nodig hebt.

Ik zou me niet op template niveau druk maken over het rechtstreeks aanspreken van een element in een array anders dan op nummer. (Dat doe je in PHP ook niet). Anders gezegd: als je dat nodig hebt dan wordt je data in de verkeerde vorm aangeleverd. Het had dan misschien beter geweest om een enkele associatieve array aan te leveren of een array in een andere volgorde. Echter regel je dat soort zaken in je controller (in php dus) alvorens je de data door de parser heen haalt.

Toevoeging op 07/02/2018 11:54:10:

Ik zie op stack overflow nogal eens dat (aankomend) programmeurs een template engine willen gebruiken om nog allerlei logica op te lossen. Dit is niet de bedoeling van een template parser. De bedoeling is enkel om data (static en/of dynamisch) uit te spugen.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.