While loop slaat eerste result over
Het is weer een tijdje geleden dat ik even vast liep met mijn code, maar het is gelukkig weer eens zo ver.
Ik probeer resultaten op deze manier weer te geven:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$ev = "SELECT id, titel FROM events WHERE actief='1'";
$evquery = $db->query($ev);
while($row = $evquery->fetch()) {
echo '<a href="enext.php?id='.$row['id'].'&s='.$sql['nav1'].'"><li>'.htmlentities(strtoupper($row['titel'])).'</li></a>';
}
?>
$ev = "SELECT id, titel FROM events WHERE actief='1'";
$evquery = $db->query($ev);
echo '<a href="enext.php?id='.$row['id'].'&s='.$sql['nav1'].'"><li>'.htmlentities(strtoupper($row['titel'])).'</li></a>';
}
?>
Maar hij slaat op deze manier het eerste resultaat over. Aangezien ik me pas de laatste tijd aan het verdiepen ben in PDO kom ik er zelf niet uit.
Dit is de output die ik nu krijg:
ACTION & EVENTS
RENT & ORDER
THIS ACTION
Wat ik als resultaat wil:
COMPANY
ACTION & EVENTS
RENT & ORDER
THIS ACTION
Hopelijk kan een van jullie mij helpen, alvast bedankt!
Heb het inspringen wat aangepast van je codes.
Graag volgende keren ook de php-tags (<?php ?>) gebruiken bij php code voor de kleurtjes[/modedit]
Gewijzigd op 25/07/2014 21:54:19 door Nick Dijkstra
Heb je tussen regel 2 en regel 4 van je geplaatste code nog andere code staan?
Waar komt die variabele $sql vandaan in regel 5 ?
Maar dit is de gehele code bij (en om) de while loop:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if($sqle > 0) {
echo '<span class="uppercase" style="font-weight:bold;"><b>'.htmlentities(strtoupper($sqleng['nav1'])).'</b></span><br/><br/>';
echo '<a href="enext.php?id='.$row['id'].'&s='.$sqleng['nav1'].'"><li>'.htmlentities(strtoupper($row['titel'])).'</li></a>';
}
echo '<br/><br/><br/>';
}
?>
if($sqle > 0) {
echo '<span class="uppercase" style="font-weight:bold;"><b>'.htmlentities(strtoupper($sqleng['nav1'])).'</b></span><br/><br/>';
echo '<a href="enext.php?id='.$row['id'].'&s='.$sqleng['nav1'].'"><li>'.htmlentities(strtoupper($row['titel'])).'</li></a>';
}
echo '<br/><br/><br/>';
}
?>
(sorry voor het slechte inspringen, maar dat gaat niet zo goed hier op phphulp.nl)
Toevoeging op 25/07/2014 12:24:39:
@Pipo Clown
Die komt van:
Dat geeft alleen een waarde mee aan de link.
Gewijzigd op 25/07/2014 21:52:13 door Nick Dijkstra
normaal gesproken ontstaat dit, doordat je een keer te veel (te vroeg) een fetch() uitvoert.
@Ivo P, Ik heb mijn code nogmaals een keer goed doorgelopen, en ik had inderdaad al ergens eerder fetch() uitgevoerd op $evquery. Bedankt in ieder geval!