Wie wil er een contactformulier maken?
Ik heb een website waarvan ik de afgelopen twee weken de layout eens vernieuwd heb. Het gaat om een hobbymatige website over een bepaald type auto waar bezoekers info over dit autotype kunnen vinden, een foto van hun eigen voertuig in een fotogalerij op kunnen laten nemen en advertenties kunnen laten plaatsen als ze hun voertuig willen verkopen of onderdelen te koop hebben (of zoeken).
Nu wil ik ook graag een professioneel contactformulier aan mijn site toe gaan voegen maar loop daarbij tegen enkele obstakels aan.
Ten eerste zijn er zoveel scripts te vinden dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarbij schijnen de meeste scripts zeer eenvoudig te hacken zijn waardoor kwaadwillenden er misbruik van kunnen maken.
Ten tweede heb ik nul komma nul kennis van PHP en scripts. De kans dat ik iets verkeerd doe en een zeer kwetsbaar script op mijn site plaats is dus levensgroot aanwezig. Het risco hierbij is mij domweg te groot.
Ik wil dus bij deze vragen of er iemand is die voor mij éénmalig een werkend contactformulier kan maken dat daarnaast vooral veilig is.
Mijn wensen omtrent een contactforumlier zijn als volgt:
Het formulier moet meerdere invulvelden hebben zoals bijvoorbeeld "naam", "telefoonnummer", "woonplaats", "emailadres", "bericht" waarvan enkele velden verplicht moeten zijn. Het onderwerp van het bericht moet middels een selctievak geselecteerd kunnen worden uit enkele vooraf aangegeven onderwerpen.
Het formulier moet ook de mogelijkheid bieden om foto's toe te kunnen voegen. Het zou dan gaan om maximaal vier foto's die bijgevoegd kunnen worden (vanaf de PC van de bezoeker) en het mooiste zou zijn als hier ook een maximale bestandsgrootte ingesteld kan worden. Andere bestandsextensies als JPG, GIF endergelijke zouden niet bijgevoegd moeten kunnen worden.
Uiteraard zou ik ook graag iets in de geest van een captcha aan het formulier toegevoegd zien. Bijvoorbeeld een plaatje van een voertuig waarbij de kleur van het voertuig ingevuld moet worden om het formulier te kunnen verzenden.
De veiligheid van het formulier is een zeer voornaam punt.
Het formulier zal geïntegreerd worden in een reeds bestaande website dus daar zou de layout op aangepast moeten worden. Ik wil mezelf niet beter voordoen dan ik ben dus een kleine link naar de maker van het contactformulier (onderaan het forumlier) vindt ik prima.
De host waar mijn site draait ondersteunt PHP5 en MySQL.
Nu verlang ik geen vrijwilligerswerk maar ik heb geen idee wat het maken van zo'n contactformulier zou mogen kosten. Als er iemand is die denkt dat hij mij kan en wil helpen kan hij via PB contact met me opnemen met een eerlijke prijsopgave.
Toevoeging op 08/08/2010 13:56:17:
Er heeft reeds iemand contact met mij opgenomen die een contactformulier wil maken. Ik ben dus voorzien.
Gewijzigd op 08/08/2010 11:24:13 door Hendrik W
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.