Wie wil mij helpen met een script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Patty lauren

patty lauren

03/10/2014 18:23:39
Quote Anchor link
Hallo,

Mijn naam is patty en ik ben een vrouw van 52. Ik heb 1 hobby en dat is een website beheren. Doordat ik om medische redenen niet buitenshuis kan werken hoop ik met mijn website een paar tientjes per maand erbij te kunnen verdienen. Alles is meegenomen.

Nou de vraag en het probleem. Ik heb een script van iemand geocht voor 5 euro, en dat is een Dutchleader clone. Ik vind dat heel erg leuk om zelf te gaan beheren maar er zitten fouten in het script.

Voorbeeld:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE id = 25' at line 1

voorbeeld:
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/u170455650/public_html/register.php on line 11

dat zijn de 2 die ik ben tegengekomen, misschien zitten er nog wel meer in?

Mijn vraag: is er iemand die mij zou willen helpen dit op te lossen. Ik snap er helemaal niets van. Heb geprobeerd om te lezen over php en sql maar het lukt me niet, als ik iets 10 keer lees snap ik het nog niet, heb het echt geprobeerd. Ik heb niet veel geld maar ik kan degene die mij wil helpen 25 euro betalen dat is wat ik nog heb staan op mijn paypal rekening.

http://makemoney.hostfree.nl/ tijdelijke plek waar ik de script op heb gezet, om het uit te proberen. Ik kan u alle gegevens geven waar de site staat enzo dat u er naar kan kijken.

Groetjes Patty

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 08:19:24

Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/10/2014 19:51:55
Quote Anchor link
euro 25 betalen om een script van euro 5 goed te laten werken is niet echt logisch.

De melding over 'deprecated' geeft aan dat het om een verouderd script gaat.

De andere foutmelding geeft aan dat de query niet juist is. Zonder (relevante!) code kunnen we echter niet (eenvoudig) helpen.

Patty lauren

patty lauren

03/10/2014 20:47:02
Quote Anchor link
Hallo, dank u wel voor de reactie,

Als u mij kan uitleggen wat voor code ik hier neer moet zetten dan doe ik dat natuurlijk. Maar er zijn zoveel van die php bestanden ik weet niet wat voor.
En het gaat eigelijk alleen om die 2 fouten. Misschien is dat veel werk dat weet ik niet, maar misschien is het voor iemand die hier veel verstand van heeft 10 min werk. dan is 25 euro toch snel verdiend. Hoop niet dat ik iets raars daarmee zeg, bedoel het niet slecht of zo.

Gr Patty
Gewijzigd op 03/10/2014 20:50:21 door patty lauren

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2014 22:16:52
Quote Anchor link
Die error over deprecated is makkelijk te vinden, tussen lijn 9 t/m 12 in register.php

Over die foutmelding over SQL. Dan moeten we wel weten waar we die SQL-query kunnen vinden.
Gezien je een script koopt van iemand, dan lijkt het mij dat er ook ondersteuning bij wordt geleverd, het moge duidelijk zijn dat je iets verouderds hebt gekocht.

Patty lauren

patty lauren

03/10/2014 22:43:58
Quote Anchor link
Dit is een stukje van register.php

Wat is een SQL -query moet ik dat uit sql halen wat ik ingeladen heb bij phpmyadmin, waar de tabellen mee worden gemaakt? Sorry hoor voel me heel erg stom vergeleken bij iedereen hier.

De meneer die het script verkocht had vertelde dat hij zelf ook weing verstand had van php en zo. En klopt het is al wat jaartjes oud dat zei hij ook. Maar om een heel script door iemand te laten maken daar heb ik geen geld voor daarom ben ik er ook zo blij mee.
Dank je wel voor de hulp

gr Patty

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

echo "<h1>Aanmelden</h1>";

if(isset($_SESSION['userid'])) {
    echo "U kunt geen gebruiker aanmelden, omdat u bent ingelogd.";
    exit;
}

if(isset($_POST['submit'])) {
    if($_POST['username'] != "" && $_POST['password'] != "" && $_POST['email'] != "" && $_POST['websitename'] != "" && $_POST['description'] != "" && $_POST['url'] != "" && preg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $_POST['email'])) {

$query = "SELECT * FROM users WHERE username = '".$_POST['username']."' OR email = '".$_POST['email']."' OR ip = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."' LIMIT 1";
        $sql = mysql_query($query) or die ( mysql_error( ) );
        while($record = mysql_fetch_object($sql)){
        $fout = 1;
        }

if(!isset($fout)) {

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2014 23:00:16
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik mijn geld terug vragen voor een script wat niet werkt.

Oplossen is ook mogelijk, maar gezien de oudheid heb ik mijn sterke twijfels of het script nog aan de huidige veiligheidseisen voldoet. Zoals ik nu zelf al zie is het al behoorlijk lek waardoor iemand de inhoud van je database kan aanpassen via SQL-injection, iets wat je zeker NIET wilt, en zeker niet met een banner-systeem.

Ikzelf zou dit script liever niet gebruiken, grondig laten ombouwen (kost veel tijd), of beter zelfs: Geld terug vragen en gebruik maken van de wet 'Koop op afstand'. Dat kan binnen 14 dagen.
Gewijzigd op 03/10/2014 23:01:34 door - Ariën -

Patty lauren

patty lauren

03/10/2014 23:33:31
Quote Anchor link
Oke dank je wel voor de hulp, heel erg jammer maar 5 euro is gelukkig niet zoveel dat ik kwijt ben. Wat ik veel erger vindt is dat ik nu niet mijn leuke website kan hebben.

Ga naar mijn bedje toe het is al laat,

Nogmaals bedankt, en mocht er toch nog een barmhartige samaritaan hier zijn dan hoor ik wel, ben nu best wel verdrietig

Gr patty

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2014 23:50:07
Quote Anchor link
Ik begrijp dat je verdrietig bent, maar helaas is het toch zo.

Het komt een beetje neer op het feit dat je een tweedehands auto koopt, die in werkelijkheid een behoorlijke roestbak blijkt te zijn waarvan de assen bijna doormidden liggen, de uitlaat aan een touwtje hangt en behoorlijk hobbelend, schokkend en pruttelend wegrijdt, door gebrek aan onderhoud.

Er zijn mensen die dit script op kunnen knappen, maar gezien het best wel groot is, zou het wel op minimaal 80 euro uitkomen gezien met het gemiddelde uurtarief van 40 euro per uur. Misschien dat er wel een goedkope hobbyist is die het voor 25 euro kan doen, maar dan rest nog de vraag of het nog veilig wordt opgeleverd.

Je zou kunnen overwegen om een vacature op dit forum te starten (die aan de gestelde eisen daar voldoet) met de vraag of iemand dit voor low-budget kan opknappen. Wie weet is er hoop!
Gewijzigd op 03/10/2014 23:52:42 door - Ariën -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.