Wie wilt allemaal overstappen naar Windows 10?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Johan de wit

johan de wit

06/07/2015 13:38:06
Quote Anchor link
Ik draai al build 10162, maar windows 8 vind ik zelf toch beter omdat alles gewoon 1 is in plaats van 2 dingen door elkaar. Alle iconen zijn door elkaar de helft heeft een nieuwe iconen verder niks. Nu al pakt windows 10 7xxMB in beslag terwijl bij windows 8 5xxMB is.

Wat ook minder is dat Cortana ingebouwen is met sky drive.

Kortom het lijkt meer een troep dan dat verbeterd hebben.

Denken jullie dat er nog nieuwe build voor RTM komt?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 23:47:53

Randy vsf

Randy vsf

06/07/2015 13:49:53
Quote Anchor link
Ik ga over naar windows 10 :)

En wat bedoel je met "toch beter omdat alles gewoon 1 is in plaats van 2 dingen door elkaar" ?

Skydrive kan je uitzetten. Cortana hetzelfde verhaal.

@phphulp crew, ongeveer 1/3 keer als ik wil verbinden krijg ik bad gateway.
Gewijzigd op 06/07/2015 13:50:19 door Randy vsf

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/07/2015 14:18:36
Quote Anchor link
Ik denk dat ik ook wel over ga stappen naar Windows 10. of het een upgrade wordt, of een schone installatie, daar moet ik nog eventjes de kat voor mee uit de boom kijken.

Wel sta ik op de lijst om de update te krijgen ;-).

Eddy E

Eddy E

06/07/2015 18:11:45
Quote Anchor link
Hier ook.
Vooral op de laptop die nog op Windows 7 draait: die begint alweer wat trager te worden, dus een update kan wellicht geen kwaad. Enige wat geïnstalleerd staat zijn Chrome, Microsoft Office (als backup als Google Docs het laat afweten = nooit) en Rollercoaster Tycoon 2.

Plus, mocht het niets zijn, dan is een schone installatie van Windows 7 ook zo terug gezet.

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/07/2015 18:21:53
Quote Anchor link
Windows 7 op mijn Sony Vaio met Intel i5 laptop doet het prima hoor..

06/07/2015 20:53:55
Quote Anchor link
Ik gebruik het al een tijdje :)

http://i.gyazo.com/05512bdac1cb164d616992d1d71d5818.png (screenshot)

Johan de wit

johan de wit

07/07/2015 02:02:56
Quote Anchor link
Is het wel veilig want toetsen worden gelogd en je logt met wachtwoorden in. Zowel browser als spellen in steam.

Eddy E

Eddy E

07/07/2015 10:28:49
Quote Anchor link
Alleen in de test-versie toch?
Gewijzigd op 07/07/2015 10:29:49 door Eddy E

Johan de wit

johan de wit

07/07/2015 13:02:12
Quote Anchor link
Ja, maar als hij huidige versie blijft gebruiken dus na RTM ontvangt hij nog updates dan denk ik dat nog steeds wordt opgeslagen.

Eddy E

Eddy E

07/07/2015 13:56:28
Quote Anchor link
Ik kan me niet voorstellen dat je in de test-versie blijft werken.
Na de test, verwijder je de te testen software. En koop/werk je met Microsoft Windows 10.

Johan de wit

johan de wit

07/07/2015 13:58:37
Quote Anchor link
Als je FAST updates wilt dan moet je wel blijven gebruiken.

Toevoeging op 07/07/2015 23:25:37:

Windows 10 RTM komt A.S. donderdag uit.

Johan de wit

johan de wit

22/07/2015 03:10:57
Quote Anchor link
Windows 10 RTM (+ updates) is een halve werk...

Afbeelding

Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

22/07/2015 19:30:25
Quote Anchor link
Ik sta zowel op de lijst op een update van Windows 10 & heb de evaluatieversie draaien i.v.m verveling gewoon het spul getest & hier en daar wat punten ter verbetering ten berde gebracht. Ziet er leuk uit & na de laatste update werkt het goed. Het enige nadeel van deze versie is de beveiliging & daarmee extensies zoals java. Ook na installatie van een andere browser als een firefox niet. Voor een webdesigner lijkt me dit nogal een probleem of dit nog veranderd? Geen idee. Ik wacht eerst af wat er gaat gebeuren met het browser verhaal voordat ik mijn win7 update.

Eddy E

Eddy E

30/07/2015 10:42:09
Quote Anchor link
Nu, het is klaar met installeren. Beetje hetzelfde, maar 'zwarter' en nog simpeler.
Wel een goede update: bureaublad etc is gelijk terug, ongewijzigd.
Alleen icoontje Edge (oude Internet Explorer) is erbij gezet.

Cortana en One-Drive zijn binnen 3 minuten uit te schakelen.
Dat MS je 'toetsaanslagen' opneemt is direct bij installatie al uit te schakelen. Mijn netwerk-logs tonen ook dat ik mijn laptop niets verzend als ik gewoon wat type in Word oid.
Voor de rest is het gewoon het oude Windows 7 (of 8.1 met gewoon bureaublad).
Printers en programma's werken (tot zo ver ik heb geprobeerd) nog prima. Netwerk (WiFi) werkt ook gelijk.

Ik vond wel, tijdens de installatie, dat je op een gegeven moment (na 100% installatie) dus wat moet instellen. Dat is prima, wat voorkeuren etc.
Maar dan moet hij nog even wat instellen... en wat rechtzetten. En wat regelen. En wat fixen. En wat instellen.
Dat duurde best lang wink-emoticon

Tot nu toe: prima.

Toevoeging op 30/07/2015 11:13:07:

OneDrive (in tegenstelling tot SkyDrive wat hier eerder in het topic wordt genoemd) is niets meer dan een cloudopslag als Dropbox of Google Drive.
Nu heb ik die laatste wel aan staan, want dat werkt met Android prima samen.

Maar als je ook een Windows-telefoon hebt, lijkt me dit wel handig om alles op de cloud te gooien.
Het is dat ik een eigen NAS (Synology) heb staan, maar anders had alles in de Cloud gegooid.
Wel zo handig.
Desalniettemin heb ik OneDrive gewoon uitgeschakeld. En niet gebruikt.

30/07/2015 14:47:52
Quote Anchor link
Windows al een jaar afgeschaft en mis het voor geen meter.
Ben niet zo van monopoly dingetjes.

Draai thuis Mac OSx en op het werk Ubuntu.
Voor mij geen Windows meer, te vaak gezeik mee gehad in het verleden.
repareer vaak OS-en en heel heel vaak komen mensen 1x per jaar terug met Windows dat ze weer ene probleem hebben of virussen ofzo.

Met Linux pas 1x een crash gehad dat ik me OS moest herinstalleren.

Maar dat betekent niet dat W10 een sterke verbetering is.

Johan de wit

johan de wit

30/07/2015 14:52:08
Quote Anchor link
Eddy E op 30/07/2015 10:42:09:
Het is dat ik een eigen NAS (Synology) heb staan, maar anders had alles in de Cloud gegooid.

Dat lijkt mij niet zo handig!

@Rickert Bombaklats: Er zijn genoeg softwares die alleen voor Windows zijn uitgebracht, dus niet iedereen kan zomaar overstappen.
Gewijzigd op 30/07/2015 14:53:36 door johan de wit

Eddy E

Eddy E

30/07/2015 15:01:09
Quote Anchor link
Johan de wit op 30/07/2015 14:52:08:
Eddy E op 30/07/2015 10:42:09:
maar anders had alles in de Cloud gegooid.

Dat lijkt mij niet zo handig!

Waarom niet?
Op het werk (basisschool in Amsterdam) werken wij ook met Google Busniss, met alles op Google Drive (dus geen eigen server/opslag etc) meer.
Ik zeg: ideaal. Leerlingen loggen ook in via een tiental Chrome-books en ik heb nog nooit een school gehad waar het zo goed liep (qua ICT) dan deze.
Voordeel: het werkt gewoon. Inloggen met gebruikersnaam (email) en klaar. Geen gezeik met updates (zal wel op de achtergrond gebeuren), thuis inloggen is exact hetzelfde als op het werk.

Enige is dat er nog Windows 7 draait op de laptops van de leerkrachten, maar dat zal binnenkort ook wel veranderen (ik word de ICT-er).

30/07/2015 15:28:47
Quote Anchor link
Klopt Johan, je moet het OS nemen wat bij je past en wat doet wat het moet doen, zeer mee-eens ja.
Ministeries e.d klampen zich ook massaal aan Windows.

Maar Linux doet het goed de laatste tijd.

Johan de wit

johan de wit

30/07/2015 15:29:02
Quote Anchor link
Zelf gebruik ik geen Cloud want daar kan je niet op vertrouwen, dan heb ik over data verliezen en privicy.
Je kan geen gevoelige data`s daar opslaan en al helemaal niet als je alles daar opslaat terwijl je meer ruimte voor je lokaal vrij wilt houden.

@Rickert Bombaklats: Normaal ben ik geen fan van Linux omdat je veel met sudo etc etc moet werken, zoals je net zei de laatste tijden is Linux sterk verbeterd zoals de kleuren/thema.

Wat ik jammer vind is dat bijna geen softwares voor alle besturingsystemen uit komen. Neem Android en iOS als een voorbeeld, het is mooi om te zien dat je voor beide alles kan vinden, zo ben je niet meer afhankelijk van besturingsystemen.

Ik vind dat Windows alleen maar troep mee krijgt. Ubuntu doet tenminste nog beter met Lubuntu, dat is uitgeklede versie van Ubuntu, dat had Microsoft ook moeten doen met hun Windows (soort van XP)
Gewijzigd op 30/07/2015 15:37:25 door johan de wit

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

30/07/2015 19:24:02
Quote Anchor link
Hoe bevalt Windows 10 bij jullie?

Weet iemand over er kleine lettertjes aan verbonden zijn?
En hoe is de performance en de werking?
Gewijzigd op 30/07/2015 19:33:52 door Marthijn Buijs

Willem vp

Willem vp

30/07/2015 20:33:11
Quote Anchor link
> Normaal ben ik geen fan van Linux omdat je veel met sudo etc etc moet werken

Ik zie geen verschil met Windows UAC...

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.