WiFi bereik in huis
Tobias Tobias
26/06/2015 09:47:45Hallo,
Misschien een hele domme vraag, maar toch proberen:
Ik had altijd redelijk WiFi-bereik in mijn huis. Op zolder na altijd vol of 1 streepje minder dan vol. Nu heb ik sinds 3 weken een ChromeCast aan de TV hangen. ChromeCast werkt op WiFi.
Nu heb ik het idee dat mijn WiFi-bereik minder is geworden sinds de komst van de CC, ook op plekken aan de andere kant van het huis. (Router is in het midden, CC is aan de voorkant, en achter is de WiFi ook minder). Kan dit met elkaar samenhangen? Ik snap dat bv de snelheid minder wordt als er meer apparaten gekoppeld zijn, maar kost het ook bereik?
Misschien een hele domme vraag, maar toch proberen:
Ik had altijd redelijk WiFi-bereik in mijn huis. Op zolder na altijd vol of 1 streepje minder dan vol. Nu heb ik sinds 3 weken een ChromeCast aan de TV hangen. ChromeCast werkt op WiFi.
Nu heb ik het idee dat mijn WiFi-bereik minder is geworden sinds de komst van de CC, ook op plekken aan de andere kant van het huis. (Router is in het midden, CC is aan de voorkant, en achter is de WiFi ook minder). Kan dit met elkaar samenhangen? Ik snap dat bv de snelheid minder wordt als er meer apparaten gekoppeld zijn, maar kost het ook bereik?
PHP hulp
30/11/2024 22:40:12Ik kan me dit niet indenken. Misschien dat je signaal toevallig meer wordt weggedrukt?
Probeer eens een ander kanaal in te stellen?
Probeer eens een ander kanaal in te stellen?
Tobias Tobias
26/06/2015 10:38:01@Ward:
Hij staat idd in mijn lijst met opgeslagen netwerken, niet binnen bereik als ik er naast sta.
Maar wel met de fabrieksnaam. Ik heb de naam veranderd naar 'TV Beneden'
Hij staat idd in mijn lijst met opgeslagen netwerken, niet binnen bereik als ik er naast sta.
Maar wel met de fabrieksnaam. Ik heb de naam veranderd naar 'TV Beneden'
Gewijzigd op 26/06/2015 10:40:12 door Tobias Tobias
Dan zou het WiFi-signaal van de Chromecast kunnen storen.
Dan kan het advies van Aar inderdaad helpen: router op andere kanalen proberen.
Overigens kan het ook een toevallige samenloop van omstandigheden zijn. Ons WiFi-signaal blijkt bijvoorbeeld erg afhankelijk van het weer. Bij goed WiFi-weer heb ik achter in de tuin nog 5 streepjes, bij slecht WiFi-weer niet eens 1.
Dan kan het advies van Aar inderdaad helpen: router op andere kanalen proberen.
Overigens kan het ook een toevallige samenloop van omstandigheden zijn. Ons WiFi-signaal blijkt bijvoorbeeld erg afhankelijk van het weer. Bij goed WiFi-weer heb ik achter in de tuin nog 5 streepjes, bij slecht WiFi-weer niet eens 1.
Tobias Tobias
26/06/2015 19:41:38Router aangepast. Hopelijk helpt het, slecht bereik werkt op mijn humeur. Doe mij maar gewoon een kabeltje