WiFi bereik in huis

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tobias Tobias

Tobias Tobias

26/06/2015 09:47:45
Quote Anchor link
Hallo,

Misschien een hele domme vraag, maar toch proberen:
Ik had altijd redelijk WiFi-bereik in mijn huis. Op zolder na altijd vol of 1 streepje minder dan vol. Nu heb ik sinds 3 weken een ChromeCast aan de TV hangen. ChromeCast werkt op WiFi.
Nu heb ik het idee dat mijn WiFi-bereik minder is geworden sinds de komst van de CC, ook op plekken aan de andere kant van het huis. (Router is in het midden, CC is aan de voorkant, en achter is de WiFi ook minder). Kan dit met elkaar samenhangen? Ik snap dat bv de snelheid minder wordt als er meer apparaten gekoppeld zijn, maar kost het ook bereik?

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 22:40:12

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/06/2015 09:49:40
Quote Anchor link
Ik kan me dit niet indenken. Misschien dat je signaal toevallig meer wordt weggedrukt?
Probeer eens een ander kanaal in te stellen?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/06/2015 10:33:43
Quote Anchor link
Kijk eens op je telefoon of pc of de Chromecast zelf opduikt in de lijst met WiFi access points?

Tobias Tobias

Tobias Tobias

26/06/2015 10:38:01
Quote Anchor link
@Ward:
Hij staat idd in mijn lijst met opgeslagen netwerken, niet binnen bereik als ik er naast sta.
Maar wel met de fabrieksnaam. Ik heb de naam veranderd naar 'TV Beneden'
Gewijzigd op 26/06/2015 10:40:12 door Tobias Tobias

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/06/2015 11:24:05
Quote Anchor link
Dan zou het WiFi-signaal van de Chromecast kunnen storen.
Dan kan het advies van Aar inderdaad helpen: router op andere kanalen proberen.

Overigens kan het ook een toevallige samenloop van omstandigheden zijn. Ons WiFi-signaal blijkt bijvoorbeeld erg afhankelijk van het weer. Bij goed WiFi-weer heb ik achter in de tuin nog 5 streepjes, bij slecht WiFi-weer niet eens 1.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

26/06/2015 19:41:38
Quote Anchor link
Router aangepast. Hopelijk helpt het, slecht bereik werkt op mijn humeur. Doe mij maar gewoon een kabeltje

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.