wijzigen class tr met javascript
PHP Freak
22/01/2009 10:44:00Ik heb de volgende javascriptfunctie:
die ik als volgt aanroep:
Dit werkt allemaal prima, alleen wil ik een extraatje toevoegen, wat me maar niet wil lukken. Ik wil dat de class van de <tr> op gridMouseOver blijft staan, zodra de checkbox behorende bij deze klasse geselecteerd is. Dit wil me echter niet lukken, het liefst werk ik ook niet met een id voor iedere <tr>, omdat de pagina de W3C validatiepagina dan niet meer doorstaat...
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit het best aan kan pakken? Alvast bedankt!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
function selectCheckbox(checkbox) {
if(checkbox.checked == true) {
checkbox.checked = false
}
else {
checkbox.checked = true
}
}
if(checkbox.checked == true) {
checkbox.checked = false
}
else {
checkbox.checked = true
}
}
die ik als volgt aanroep:
Code (php)
1
2
2
<tr class="grid1" onmouseover="this.className=\'gridMouseOver\'" onmouseout="this.className=\'grid1\'"
onmousedown="selectCheckbox(document.formDBManager.checkboxNaam)">';
onmousedown="selectCheckbox(document.formDBManager.checkboxNaam)">';
Dit werkt allemaal prima, alleen wil ik een extraatje toevoegen, wat me maar niet wil lukken. Ik wil dat de class van de <tr> op gridMouseOver blijft staan, zodra de checkbox behorende bij deze klasse geselecteerd is. Dit wil me echter niet lukken, het liefst werk ik ook niet met een id voor iedere <tr>, omdat de pagina de W3C validatiepagina dan niet meer doorstaat...
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit het best aan kan pakken? Alvast bedankt!
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.