Win 7 en xampp
Marc
Heb ###### Apache Friends XAMPP (Basispaket) version 1.7.2 ###### probleemloos draaien op W7.
OKee, dankje voor je reaktie Obelix maar, heb je nog iets aan moeten passen? En maak je gebruik van vhosts en modRewrite? Daar zit denk ik mijn probleem namelijk.
Omschrijf je probleem dan aub wat concreter. Je had eerst een probleem met heel xampp en nu lijkt het zich toe te spitsen op een (klein) onderdeel.
1.5.1 doet het volledig, 1.7.7 maar half; je kan apache niet stoppen via het control panel en als ik een site laadt doet ie dat wel maar ga ik naar een andere locale site dan blijft hij bij de oude. Dit lijkt op een rewrite fout.
Ik kom hier zeker nog eens op terug. Als je nog suggesties hebt, graag. Voor nu bedankt voor je input Obelix
Ik installeer het volgende handmatig.
- Apache 2.2.x (exe)
- PHP5.x (losse files in zip)
- MySQL 5.x (exe)
Vervolgens alles config files correct aanpassen en draaien. Ik heb vaak dat "extra" opties niet goed werken, maar omdat ik alles met de hand heb gedaan weet ik waar ik moet zoeken.
Klinkt misschien ouderwets maar al dit handmatige werk bevalt me nog het beste, je hebt zelf meer controle.
Het is ook lekker als je een uurtarief rekent voor het opzetten van een webserver voor intranet sites binnen bedrijven ;)