Windhoos 8

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/12/2012 20:31:23
Quote Anchor link
Hi guys and girls,
Ik heb onlangs een nieuwe PC aangeschaft, helaas met Windhoos 8 erop.
Ik weet niet waar ze bij mickeysoft mee bezig zijn maar ik vind het voor de gevorderde gebruiker alleen maar een grote bagger zooi!.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 09:50:07

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/12/2012 20:41:48
Quote Anchor link
Hoi Ger,

Ik begrijp dat je je frustraties kwijt wilt, maar wellicht is het zinvol om te vertellen waarom jij het "een grote bagger zooi" vindt. Anders heeft dit topic niet zoveel zin.

Ik ben wel benieuwd hoe de ervaringen met Windows 8 zijn, dus misschien dat je er wat meer over kunt vertellen?

28/12/2012 20:46:16
Quote Anchor link
Mee eens, na een test van de de pre release hebben wij besloten om volledig over te stappen naar Apple.

Helaas is Microsoft naar mijn mening een verkeerde weg ingeslagen, en heeft zich teveel gericht op de tablet gebruikers, maar is de professionele gebruiker vergeten!

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/12/2012 21:09:09
Quote Anchor link
Ik vind het bagger omdat ik vind dat er bij MS te weinig rekening gehouden wordt net het feit dat er ook nog mensen bestaan die weten hoe ze om moeten gaan met een computer.
In windhoos 8 moet je de cursor in een hoekje van je scherm plaatsen om een soort van start scherm te ktijgen. En wat voor onzin programma's daar allemaal in staan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/12/2012 22:41:26
Quote Anchor link
Heb je dan niet een normale interface waarin je de verkenner kunt gebruiken?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

28/12/2012 22:48:12
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 28/12/2012 22:41:26:
Heb je dan niet een normale interface waarin je de verkenner kunt gebruiken?

Ja, die is er wel. Maar daar kom je via die blokkendoos. Ook mist daar de startknop, je hebt dus geen normaal start menu.

Ik vind het ook bagger. Waarom moet Microsoft altijd elke versie (bijna) helemaal anders maken waar iedereen weer moet zoeken waar alles zit.

Eddy E

Eddy E

28/12/2012 22:50:35
Quote Anchor link
Kijk eens op http://www.extremetech.com/
En zoek dan vooral op "Windows 8". Daar geven ze heel eenvoudig, goede tips om gewoon de Windows7-look terug te krijgen. Dus zonder die Metro-dingen.

Toevoeging op 28/12/2012 22:53:07:

Zoals http://www.extremetech.com/computing/141702-how-to-bring-the-start-menu-and-button-back-to-windows-8

Wouter J

Wouter J

28/12/2012 23:09:27
Quote Anchor link
Ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een Windows Surface, mede gekozen omdat ik zo'n van ben van het besturingssysteem.

Windows, of beter gezegd MicroSoft, heeft een toekomst in gedachten waarbij iedereen een tablet/touch screen heeft. Daar hebben ze veel te vroeg op in gespeeld en dat is er fout gegaan, maar de gedachte vind ik extreem goed. Het besturingssysteem is erg goed voor tablets, wat mij betreft de beste. De gedachte om niet aparte iPhone, iPad, iPod en iMac besturingssystemen te hebben vind ik ook een mooi idee, geen problemen meer met switchen van computer naar tablet.

Reshad F

Reshad F

28/12/2012 23:34:46
Quote Anchor link
@Wouter ik ben het met je eens dat Windows ( Microsoft ) te vroeg de weg is ingeslagen met windows 8 maar als je terugkijkt doen ze dat wel vaker... ( en vaak ook net op de verkeerde manier ) waardoor een ander ( apple ) het idee een beetje veranderd/verbetert en als iMade op de markt zet..

Windows 8 heb ik op mijn 3/4 jaar oude toshiba laptop gezet en deze werkt als een speer! helaas merk je wel dat het echt voor een tablet is gemaakt.. maar al met al is het gewoon een kwestie van wennen want binnen 20 minuutjes weetje hoe alles werkt. ( heb hem inmiddels ook via parallels op mijn macbook )

en tot slot.. om nou voor elk apparaat dezelfde OS te hebben... hmm nee lijkt me niet echt een goed idee.. je moet een tablet en een computer namelijk nog wel onderscheiden wil ik dit of wil ik dat. Apple heeft dat heel mooi opgelost met iCloud ( data opslag ) i.c.m de apps. Ik moet zeggen Windows 8 heeft me verrast kwa hoe mooi alles is neergezet maar kwa gebruik valt het wel ietsjes tegen. al met al net niet genoeg overgehaald om weer naar Windows te switchen.

voor de liefhebber..

2001
Afbeelding

Eddy E

Eddy E

29/12/2012 08:59:51
Quote Anchor link
Dat opslag en toch verschillend... Android iemand? Helaas niet zo makkelijk installeren als op Windows (behalve via de applicatie-winkel) maar werkt ook op laptops, telefoons, tablets en TV's.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/12/2012 09:57:25
Quote Anchor link
Als bij Microsoft gedacht wordt dat in de toekomst alleen met tablets/touchscreens gewerkt gaat worden, dan zijn ze daar nog dommer dan ik altijd gedacht heb. Of hebben ze misschien aandelen in de RSI behandeling?
Net nu ze een beetje de goede kant op gingen, beginnen ze weer met dit soort fratsen.

Wouter J

Wouter J

31/12/2012 15:43:26
Quote Anchor link
Offtopic:
Ger, kun je me (graag objectief) vertellen of er misschien editors zoals Vim, inType of een ander simpele code editor aanwezig is als App in de App store van windows?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2012 15:50:15
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 28/12/2012 20:31:23:
Hi guys and girls,
Ik heb onlangs een nieuwe PC aangeschaft, helaas met Windhoos 8 erop.
Ik weet niet waar ze bij mickeysoft mee bezig zijn maar ik vind het voor de gevorderde gebruiker alleen maar een grote bagger zooi!.

Ger, hoelang heb je er al mee gewerkt? Tien minuten?
In zo'n korte tijd kan je echt nog geen definitief argument geven hoor ;-) Ikzelf vond het ook bagger, ma na een middagje werken was ik er wel redelijk aan gewend. Het werkt best wel intuïtief, maar de overstap is wel groot te noemen.

Ikzelf heb liever gehad (en met name ook als ik door de bril van de niet dagelijkse computergebruikers op dat Windows in de set-up gewoon de keuze gaf hoe WIndows eruit zou moeten komen te zien.

- Wel/Niet met Areo interface, met een systeemcontrole of je voldoende geheugen en videokaart power hebt
- Wel of niet met Metro-interface (indien tablet wel standaard kiezen)...

Ze moeten in mijn ogen minder door de str*t duwen, maar wat meer gebruikerswensen vragen. maar ik geef toe, het went voor mij wel snel. Jammer dat het aanmaken van een gebruikersaccount verplicht van zit aan een 'live'-account, en dat daardoor(?) het aanmaken van een account op de computer nu ook echt vele minuten duurt.
Gewijzigd op 31/12/2012 16:04:47 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/12/2012 16:24:45
Quote Anchor link
Een live-account? Wil je nu zeggen dat als je Windows 8 gebruikt je per se een account moet afsluiten?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

31/12/2012 16:26:39
Quote Anchor link
@Wouter, ik kan er geen vinden.

@Aar,
Wel iets langer als tien minuten, ik werk er dagelijks mee en dat ruim 3 weken.
Nu heb ik een dual screen en veel gebruikte programma's aan de taakbalk vastgemaakt, zodat ik die blokken doos kan vermijden (dan wel negeren), maar dat opdringere gedrag van MS irriteert mij mateloos.

Toevoeging op 31/12/2012 16:27:46:

@Ozzie, nee maar wel als je van bv de store gebruik wilt maken.

Wouter J

Wouter J

31/12/2012 17:45:04
Quote Anchor link
Quote:
@Wouter, ik kan er geen vinden.

Hmm, jammer. Wel iets van kladblok ofzo als een app? (niet op het bureaublad?)

Wouter J

Wouter J

04/01/2013 11:27:21

Reshad F

Reshad F

04/01/2013 12:32:25
Quote Anchor link
ziet er nice uit wouter! ik krijg eerlijk gezegd de neiging om ook gewoon een surface derbij te halen maar dan zit ik weer met het probleem dat ik nu alles van apple gebruik en dat ik mijn bestanden niet meer kan syncen tussen windhoos en apple. Heb jij jou tablet al binnen? bevalt deze of ben je een beetje teleurgesteld?

Wouter J

Wouter J

04/01/2013 12:36:17
Quote Anchor link
Ik ga hem binnenkort kopen, wacht nog even op de Surface Pro, even kijken of die misschien zijn geld waard is, ik zal zodra ie binnen is wel een recensie schrijven.

Chris PHP

Chris PHP

04/01/2013 13:38:10
Quote Anchor link
Ik werk nu inmiddels al 3 maanden met Windows 8, en het werkt goed en netjes. Door op de Windows vlag toets te drukken switch je tussen de Metro desktop en Win7 desktop. Je mist alleen wel de startknop, maar die kun je met een simpele tool terug halen en vervalt de complete metro interface.

Start8 is z'n tool die dit voor je doet. Krijg je je Windows 7 functies terug met het platte nieuwe Windows 8 thema.

Windows 8 heeft veel voordelen, zoiezo is het super snel tijdens de boot, mijn laptop (T500) waar ik Windows 8 op heb staan, is sneller op het aanlog scherm dan mijn pc (AMD 8 core, 16GB geheugen) waar Windows 7 op een SSD staat.

Iets 'nieuws' moet de kans krijgen, en je moet het ook de kans geven. Er zit standaard een player in die bijna alle codecs ondersteunt, een standaard PDF viewer, image viewer en nog veel meer. Geen extra tools nodig zoals VLC, Adobe reader etc.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/01/2013 13:47:24
Quote Anchor link
Kijk, de mening van Chris is weer een hele andere dan die in de openingspost. Interessant...

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.