Windhoos 8
Ik heb onlangs een nieuwe PC aangeschaft, helaas met Windhoos 8 erop.
Ik weet niet waar ze bij mickeysoft mee bezig zijn maar ik vind het voor de gevorderde gebruiker alleen maar een grote bagger zooi!.
Ik begrijp dat je je frustraties kwijt wilt, maar wellicht is het zinvol om te vertellen waarom jij het "een grote bagger zooi" vindt. Anders heeft dit topic niet zoveel zin.
Ik ben wel benieuwd hoe de ervaringen met Windows 8 zijn, dus misschien dat je er wat meer over kunt vertellen?
Helaas is Microsoft naar mijn mening een verkeerde weg ingeslagen, en heeft zich teveel gericht op de tablet gebruikers, maar is de professionele gebruiker vergeten!
In windhoos 8 moet je de cursor in een hoekje van je scherm plaatsen om een soort van start scherm te ktijgen. En wat voor onzin programma's daar allemaal in staan.
Heb je dan niet een normale interface waarin je de verkenner kunt gebruiken?
Ozzie PHP op 28/12/2012 22:41:26:
Heb je dan niet een normale interface waarin je de verkenner kunt gebruiken?
Ja, die is er wel. Maar daar kom je via die blokkendoos. Ook mist daar de startknop, je hebt dus geen normaal start menu.
Ik vind het ook bagger. Waarom moet Microsoft altijd elke versie (bijna) helemaal anders maken waar iedereen weer moet zoeken waar alles zit.
http://www.extremetech.com/
En zoek dan vooral op "Windows 8". Daar geven ze heel eenvoudig, goede tips om gewoon de Windows7-look terug te krijgen. Dus zonder die Metro-dingen.
Toevoeging op 28/12/2012 22:53:07:
Zoals http://www.extremetech.com/computing/141702-how-to-bring-the-start-menu-and-button-back-to-windows-8
Kijk eens op En zoek dan vooral op "Windows 8". Daar geven ze heel eenvoudig, goede tips om gewoon de Windows7-look terug te krijgen. Dus zonder die Metro-dingen.
Toevoeging op 28/12/2012 22:53:07:
Zoals http://www.extremetech.com/computing/141702-how-to-bring-the-start-menu-and-button-back-to-windows-8
Windows, of beter gezegd MicroSoft, heeft een toekomst in gedachten waarbij iedereen een tablet/touch screen heeft. Daar hebben ze veel te vroeg op in gespeeld en dat is er fout gegaan, maar de gedachte vind ik extreem goed. Het besturingssysteem is erg goed voor tablets, wat mij betreft de beste. De gedachte om niet aparte iPhone, iPad, iPod en iMac besturingssystemen te hebben vind ik ook een mooi idee, geen problemen meer met switchen van computer naar tablet.
Windows 8 heb ik op mijn 3/4 jaar oude toshiba laptop gezet en deze werkt als een speer! helaas merk je wel dat het echt voor een tablet is gemaakt.. maar al met al is het gewoon een kwestie van wennen want binnen 20 minuutjes weetje hoe alles werkt. ( heb hem inmiddels ook via parallels op mijn macbook )
en tot slot.. om nou voor elk apparaat dezelfde OS te hebben... hmm nee lijkt me niet echt een goed idee.. je moet een tablet en een computer namelijk nog wel onderscheiden wil ik dit of wil ik dat. Apple heeft dat heel mooi opgelost met iCloud ( data opslag ) i.c.m de apps. Ik moet zeggen Windows 8 heeft me verrast kwa hoe mooi alles is neergezet maar kwa gebruik valt het wel ietsjes tegen. al met al net niet genoeg overgehaald om weer naar Windows te switchen.
voor de liefhebber..
2001
Dat opslag en toch verschillend... Android iemand? Helaas niet zo makkelijk installeren als op Windows (behalve via de applicatie-winkel) maar werkt ook op laptops, telefoons, tablets en TV's.
Net nu ze een beetje de goede kant op gingen, beginnen ze weer met dit soort fratsen.
Ger, kun je me (graag objectief) vertellen of er misschien editors zoals Vim, inType of een ander simpele code editor aanwezig is als App in de App store van windows?
Ger van Steenderen op 28/12/2012 20:31:23:
Hi guys and girls,
Ik weet niet waar ze bij mickeysoft mee bezig zijn maar ik vind het voor de gevorderde gebruiker alleen maar een grote bagger zooi!.
Ger, hoelang heb je er al mee gewerkt? Tien minuten?
In zo'n korte tijd kan je echt nog geen definitief argument geven hoor ;-) Ikzelf vond het ook bagger, ma na een middagje werken was ik er wel redelijk aan gewend. Het werkt best wel intuïtief, maar de overstap is wel groot te noemen.
Ikzelf heb liever gehad (en met name ook als ik door de bril van de niet dagelijkse computergebruikers op dat Windows in de set-up gewoon de keuze gaf hoe WIndows eruit zou moeten komen te zien.
- Wel/Niet met Areo interface, met een systeemcontrole of je voldoende geheugen en videokaart power hebt
- Wel of niet met Metro-interface (indien tablet wel standaard kiezen)...
Ze moeten in mijn ogen minder door de str*t duwen, maar wat meer gebruikerswensen vragen. maar ik geef toe, het went voor mij wel snel. Jammer dat het aanmaken van een gebruikersaccount verplicht van zit aan een 'live'-account, en dat daardoor(?) het aanmaken van een account op de computer nu ook echt vele minuten duurt.
Gewijzigd op 31/12/2012 16:04:47 door - Ariën -
Een live-account? Wil je nu zeggen dat als je Windows 8 gebruikt je per se een account moet afsluiten?
@Aar,
Wel iets langer als tien minuten, ik werk er dagelijks mee en dat ruim 3 weken.
Nu heb ik een dual screen en veel gebruikte programma's aan de taakbalk vastgemaakt, zodat ik die blokken doos kan vermijden (dan wel negeren), maar dat opdringere gedrag van MS irriteert mij mateloos.
Toevoeging op 31/12/2012 16:27:46:
@Ozzie, nee maar wel als je van bv de store gebruik wilt maken.
Quote:
@Wouter, ik kan er geen vinden.
Hmm, jammer. Wel iets van kladblok ofzo als een app? (niet op het bureaublad?)
ziet er nice uit wouter! ik krijg eerlijk gezegd de neiging om ook gewoon een surface derbij te halen maar dan zit ik weer met het probleem dat ik nu alles van apple gebruik en dat ik mijn bestanden niet meer kan syncen tussen windhoos en apple. Heb jij jou tablet al binnen? bevalt deze of ben je een beetje teleurgesteld?
Ik ga hem binnenkort kopen, wacht nog even op de Surface Pro, even kijken of die misschien zijn geld waard is, ik zal zodra ie binnen is wel een recensie schrijven.
Start8 is z'n tool die dit voor je doet. Krijg je je Windows 7 functies terug met het platte nieuwe Windows 8 thema.
Windows 8 heeft veel voordelen, zoiezo is het super snel tijdens de boot, mijn laptop (T500) waar ik Windows 8 op heb staan, is sneller op het aanlog scherm dan mijn pc (AMD 8 core, 16GB geheugen) waar Windows 7 op een SSD staat.
Iets 'nieuws' moet de kans krijgen, en je moet het ook de kans geven. Er zit standaard een player in die bijna alle codecs ondersteunt, een standaard PDF viewer, image viewer en nog veel meer. Geen extra tools nodig zoals VLC, Adobe reader etc.
Kijk, de mening van Chris is weer een hele andere dan die in de openingspost. Interessant...