Window unload & Forms
Leon Mondria
27/06/2008 10:18:00Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje op internet rondgekeken voor ik dit hier post, maar ik kom er even niet uit..
Ik ben bezig met een soort cms, waar mensen een pagina kunnen maken aan de hand van een textarea, geen probleem, allemaal leuk en aardig. Nu wil ik er voor zorgen dat wanneer er (evt. per ongeluk) op een link geklikt wordt in plaats van de submit knop, dat er dan een confirmboxje komt ala Wordpress & gmail.
Dit heb ik geprobeerd met javascript door events aan de window unload, beforeunload etc te hangen, maar deze kun je niet cancellen..
Weet iemand hier de oplossing?
Bij voorbaat dank..
Ik heb al een tijdje op internet rondgekeken voor ik dit hier post, maar ik kom er even niet uit..
Ik ben bezig met een soort cms, waar mensen een pagina kunnen maken aan de hand van een textarea, geen probleem, allemaal leuk en aardig. Nu wil ik er voor zorgen dat wanneer er (evt. per ongeluk) op een link geklikt wordt in plaats van de submit knop, dat er dan een confirmboxje komt ala Wordpress & gmail.
Dit heb ik geprobeerd met javascript door events aan de window unload, beforeunload etc te hangen, maar deze kun je niet cancellen..
Weet iemand hier de oplossing?
Bij voorbaat dank..
PHP hulp
09/01/2025 04:38:16Jan Koehoorn
27/06/2008 10:20:00Je kunt het beste de standaardactie bij klikken op een hyperlink onderbreken en een confirm box geven.
Edit: voorbeeldje met Mootools:
Edit: voorbeeldje met Mootools:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
window.addEvent ('domready', function () {
$$('a').each (function (link) {
link.addEvent ('click', function (e) {
if (!confirm ('Heb je je pagina wel opgeslagen?')) {
new Event (e).stop ();
}
});
});
});
$$('a').each (function (link) {
link.addEvent ('click', function (e) {
if (!confirm ('Heb je je pagina wel opgeslagen?')) {
new Event (e).stop ();
}
});
});
});
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Leon Mondria
27/06/2008 10:28:00Leon Mondria
27/06/2008 10:33:00Jan Koehoorn
27/06/2008 10:33:00@ Leon: niet bumpen please. Lees de regels even door.
Je hebt wel mootools gedownload, hoop ik?
Voorbeeldpagina: preventing the default action for hyperlinks
Je hebt wel mootools gedownload, hoop ik?
Voorbeeldpagina: preventing the default action for hyperlinks
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn