window.open in IE
De probleem pagina
Ik ben bezig met een fotoalbum, niet erg uitgebreid. Leest alleen een mapje uit. Komt misschien nog pagina nummering bij.
Het probleem:
Alles ging wel zo'n beetje als verwacht, en lukte vrij voorspoedig, totdat ik in IE ging kijken.
Hij laat de pagina goed zien (wonderbaarlijk genoeg), maar opent alleen de popup niet.
Foutmelding:
IE geeft deze foutmelding: Ongeldig argument (op teken 1, regel 73).
Regel 73 is de regel waar de plaatjes staan (Ja ik weet, moet nog een \n\r toevoegen om het wat netter te maken.)
Code:
Dit gebruik ik:
(Staat in een echo met single quotes)
Wat snapt IE nu niet? Of wat zie ik over het hoofd?
Ik ben bezig met een fotoalbum, niet erg uitgebreid. Leest alleen een mapje uit. Komt misschien nog pagina nummering bij.
Het probleem:
Alles ging wel zo'n beetje als verwacht, en lukte vrij voorspoedig, totdat ik in IE ging kijken.
Hij laat de pagina goed zien (wonderbaarlijk genoeg), maar opent alleen de popup niet.
Foutmelding:
IE geeft deze foutmelding: Ongeldig argument (op teken 1, regel 73).
Regel 73 is de regel waar de plaatjes staan (Ja ik weet, moet nog een \n\r toevoegen om het wat netter te maken.)
Code:
Dit gebruik ik:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?
onClick="javascript:window.open(\''.$curpic.'\',\'Foto groot\', \'width='.$dim[0].',height='.$dim[1].'\')"
?>
onClick="javascript:window.open(\''.$curpic.'\',\'Foto groot\', \'width='.$dim[0].',height='.$dim[1].'\')"
?>
(Staat in een echo met single quotes)
Wat snapt IE nu niet? Of wat zie ik over het hoofd?
'width=200,height=100,scrollbars=yes,toolbar=yes,location=yes'); return false">De linktekst</a>
Zoals je kan zien, moeten alle dingen die je mee wil geven in 1 keer worden gevuld. :) Je zet nu alle opties elke keer 'optie','optie' maar dat moet dus 'optie,optie'
Even proberen...
Wel raar trouwens dat FireFox dat wel goed doet... En ook niks in de console geeft. Die vind zelfs de hoogte en breedte goed..
window.open('locatie','naam','opties') Vandaar :)
Broncode:
onClick="javascript:window.open('files/fotos/Kerstgala 2003/kerstgala2003kl_0552.jpg,'Foto groot', 'width=624,height=464')"
Nog andere ideeën?
Edit: IE opende trouwens wel een popup met juist grootte, alleen met verkeerde inhoud.
En FF opende geen popup meer, maar een nieuw venster...
Gewijzigd op 06/01/2006 21:18:00 door Willem Jan Z
Willem-Jan:
Broncode:
onClick="javascript:window.open('files/fotos/Kerstgala 2003/kerstgala2003kl_0552.jpg,'Foto groot', 'width=624,height=464')"
Toch ontbreekt er een singlequote achter .jpg.
Gewijzigd op 06/01/2006 21:39:00 door Burdy
Heb intussen het probleem gevonden. Ik mag van IE geen spaties in de naam hebben. dus heb er Foto_groot van gemaakt en dat werkt :P