windows 10 ... wifi
Op dit moment is wat je daar ziet mijn verbinding. Wanneer ik klik op "Een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen" krijg ik die mogelijkheid.
Gewijzigd op 12/08/2016 01:45:29 door Ben van Velzen
Ah, die pagina heb ik eerder gezien. Als ik op die bovenste link klikte "Een nieuwe ... instellen" dan weet ik nog dat ik 1 keuze te zien krijg en dat was als ik me niet vergis het instellen van een breedbandverbinding (met een of andere afkorting erachter). Had ik die keuze dan moeten aanklikken? Er stond geen keuze bij van wifi.
Weet je zeker dat je maar 1 keuze te zien kreeg? Dit is overigens hetzelfde scherm als dat je vanaf (minimaal) Windows 7 te zien kreeg. Vista kan ik niet over meepraten, die heb ik succesvol weten te ontwijken.
Wanneer je alleen de optie zou hebben die je omschrijft ontbreekt er een hoop aan je Windows installatie. Wat zijn in dat geval je mogelijkheden wanneer je je adapterinstellingen opent en de protocol eigenschappen weergeeft? Je zou extra protocollen e.d. moeten kunnen installeren.
Gewijzigd op 12/08/2016 02:06:38 door Ben van Velzen
>> Je zou extra protocollen e.d. moeten kunnen installeren.
Bedoel je dat ik die ergens handmatig kan selecteren, of moet ik die downloaden ofzo?
Nog tips wat ik nu kan doen?
Afgezien van op zoek gaan naar een compatible driver of een andere wifi adapter heb ik geen verdere suggesties.
Dat zou mijn suggestie ook zijn: spring op je fiets en koop een universele UPnP USB WiFi-adapter.
Tweede tip: schakel de beveiliging van de WiFi-router tijdelijk uit, want SpeedTouch-apparaten hebben de nare gewoonte om alleen met SpeedTouch-apparaten verbinding te maken. (Ik kreeg zelf bijvoorbeeld de WPA-PSK alleen met de grootst mogelijk moeite aan de praat.) Werkt de onbeveiligde verbinding eenmaal goed, dan kun je daarna stapsgewijs de beveiliging opschroeven.
>> want SpeedTouch-apparaten hebben de nare gewoonte om alleen met SpeedTouch-apparaten verbinding te maken.
Ah oké ... die modem is zo'n experia box, maar ik weet eigenlijk niet of dat een SpeedTouch-apparaat is, maar thanks voor de tip in ieder geval (hoewel ik niet eens zou weten hoe ik de beveiliging van zo'n wifi router zou moeten uitschakelen).
Met een netwerkkabel een laptop aan de router aansluiten.
En dan éérst controleren of de Wi-Fi van de router überhaupt wel aan staat...
Ah oké ... nou komt hopelijk goed ... eerst maar eens voor zo'n adapter gaan kijken. Thanks allen!
Ward van der Put op 13/08/2016 16:28:21:
En dan éérst controleren of de Wi-Fi van de router überhaupt wel aan staat...
Ha, dat zou wat zijn!
Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat er dan geen andere WiFi-netwerken zijn van je buren etc.
Hier thuis heb ik keuze uit 43 verschillende netwerken...
Ik heb een nieuwe wifi adapter gekocht en internet werkt weer!
Het slechte nieuws:
Alles is rete-traag. Ik ben Windows 10 niet gewend en ik had verwacht dat alles supersnel zou gaan, maar dat deed het niet. Dus maar eens even gekeken in taakbeheer, om te ontdekken dat de processor continu op 99% staat. Het onderdeel dat heel veel processorkracht vraagt is "servicehost" of svchost.exe Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen, of herkent iemand het misschien?
Alleen vlak na installatie had ik dat, omdat er nog caches aangelegd werden. Anders geen idee, de CPU zit altijd tussen de 0 en 4%. Wat zegt de gedetailleerdere broncontrole erover?
Hij is gewoon heel traag ... bijv. als ik rechtermuisknop op 'deze computer' klik moet ik letterlijk een aantal seconden wachten voordat een pop-up menu verschijnt.
>> Wat zegt de gedetailleerdere broncontrole erover?
Ik zit nu niet meer achter die computer, maar zag dat Servicehost: lokaal systeem (svchost.exe) heel veel resources trok. Maar daar hangen heel veel services onder en ik kon niet echt zien wat nu precies die piek veroorzaakt. Weet jij hoe ik dat wel kan zien? Dan kan ik het morgen testen.
Mijn verwachting is dat als je hem gewoon even een half uurtje laat razen dat probleem ook weg is en niet meer terugkomt. Hoge CPU duidt aan dat er veel gerekend wordt. In jouw geval, omdat je net internet hebt vermoedelijk iets als een hercontrole van je drivers of gewoon updates.
Allright, thanks ... is wel extreem dat ie tegen de 99 a 100% zit te loeien terwijl er geen enkel programma openstaat, maar ik zal 'm morgen wel even gewoon een tijdje aan laten staan dan.
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/processexplorer.aspx
Kun je precies zien welke process zoveel resources gebruikt
beter nog, door de details op te vragen (ergens in het rechtermuisknop menutje)
kun je precies zien welke commando's er uitgevoerd wordt.
Ik had zelf dit probleem met n windows server 2012 wat uiteindelijk een hp driver bleek te zijn die status updates opvraagt van de printer
deze verbinding was echter geblokkeert door HP
Enterprise support van HP kon me niet helpen, bleek simpel vinkje te zijn in de device settings ;-)