windows event viewer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/11/2014 19:56:03
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik ben m'n pc opnieuw aan het installeren met Windows 7. Ik heb niks vreemds gedaan, maar toch staan er best wel wat warnings in. Is dat bij jullie ook zo? Staan er bij jullie ook warnings in?

(Je bereikt de event viewer door op de startknop te klikken en dan in het zoekbalkje "event viewer" te typen.)

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 04:50:19

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/11/2014 19:59:41
Quote Anchor link
Hier ook enkele warnings. Ik zou me geen zorgen maken, ook niet direct over 'kritieke' meldingen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/11/2014 20:03:53
Quote Anchor link
Oké thanks Aar. Ik vind het vreemd. Het is een nieuwe installatie :-s

Bij andere mensen hetzelfde?

Kenny iets

kenny iets

13/11/2014 20:57:47
Quote Anchor link
ik kan niet kijken voor me me windows 10 is aann het uppen
- Aar -:
Als je niet op verzoek van de topicstarter kan kijken, dan hoef je ook geen zinloze post te plaatsen. Let hier even in het vervolg op. Alvast bedankt!
Gewijzigd op 14/11/2014 13:20:45 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/11/2014 21:17:38
Quote Anchor link
Oké... wellicht kan iemand anders nog even kijken... zou fijn zijn :)

Iemand?

Willem vp

Willem vp

14/11/2014 01:23:49
Quote Anchor link
Mijn Windows7 geeft ook de meest rare foutmeldingen in de eventlog. Ik vrees dat ik me zorgen zou gaan maken als 'ie dat op een gegeven moment niet meer doet. ;-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/11/2014 02:59:07
Quote Anchor link
Allright, thanks! ;)

Jan R

Jan R

14/11/2014 11:35:18
Quote Anchor link
't is altijd zo.
Sommige fouten komen zelf uit de installatie zelf :)
misschien dat ms sopt met fouten te maken in windows 111. dit is geen schrijffout :)

Jan

Chris PHP

Chris PHP

14/11/2014 12:46:57
Quote Anchor link
Ligt eraan waar je waarschuwingen krijgt. Windows 7 en hoger hebben een uitgebreid event log.

Windows-logboeken
- Toepassing
- Beveiliging
- Setup
- Systeem
- Forwared events

Een waarschuwing kan van alles zijn, bijvoorbeeld een drive mapping waarvan de host niet te vinden is, totaan een driver die niet goed functioneerd.

Zolang je zelf geen problemen ondervind met applicaties of het algemene functioneren van je OS kun je het logboek negeren. Pas bij problemen of rare dingen raad ik aan om in het logboek te duiken.

Tevens is geen enkel OS probleemloos en MS is hier geen uitzondering op. Elke versie of release zal issue's met zich meebrengen.

Tevens brengt Windows 10 weer mooie verbeteringen en stabiliteit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/11/2014 13:12:16
Quote Anchor link
Hey Chris,

Ik zie bijv. regelmatig een log voorbij komen dat ie z'n crashdump bestand niet kan initialiseren. Tja... niet zo heel raar aangezien ik de logging daarvan had uitgeschakeld in de settings :-s

Maar inderdaad... ieder systeem heeft z'n manco's. Ik vind het alleen raar dat er van alles wordt weggeschreven wat eigenlijk niet zou moeten kunnen aangezien het een nieuwe installatie betreft.

Chris PHP

Chris PHP

14/11/2014 13:19:40
Quote Anchor link
Tja ook tijdens de installatie heeft Windows een aantal processen. Een aantal stappen vinden plaats in WinPE en andere stappen in Windows, in de laatste stappen worden de logboeken al gevuld met informatie tijdens een installatie.

Maar zoals je zelf al aangeeft je past settings aan, waardoor Windows bepaalde dingen niet meer kan doen (zoals crashdump bestanden). Overigens zou ik dit nooit uitschakelen, dit bijvoorbeeld je BSOD's. Met tools zoals BSDViewer (freeware) kun je deze inzien.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/11/2014 13:29:50
Quote Anchor link
>> Maar zoals je zelf al aangeeft je past settings aan, waardoor Windows bepaalde dingen niet meer kan doen

Ja, maar dat is toch raar. Aan de ene kant geef je mooi de optie om iets uit te schakelen, maar aan de andere kant... als iemand dat ook daadwerkelijk doet ga je foutmeldingen genereren (als het daar door komt... weet ik niet eens zeker). Dat is wel raar natuurlijk.

Ik heb gelukkig vrijwel nooit BSOD's. En ik maak tussentijds regelmatig images, dus als er echt iets aan de hand is kan ik altijd weer "terug".

Chris PHP

Chris PHP

14/11/2014 13:48:46
Quote Anchor link
Daarom is het ook een waarschuwing, je kunt het uitschakelen maar Windows waarschuwd dat er geen crashdumps beschikbaar zullen zijn. ;-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/11/2014 13:53:05
Quote Anchor link
Haha... daar zit wat in :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.