windows gemapte drive
Erwin H op 26/07/2013 21:30:04:
Rustig gast! Een mapped network drive opzetten, test php filetje schrijven en zien dat het werkt kost even een paar tellen.
Maar goed het werkt (bij de eerste poging). Nu ga ik eerst even douchen, als je dan weer bent afgekoeld zal ik het je laten zien.
Maar goed het werkt (bij de eerste poging). Nu ga ik eerst even douchen, als je dan weer bent afgekoeld zal ik het je laten zien.
Ik bedoelde het niet lullig hoor! Douche lekker ik wacht rustig af ben ZEER benieuwd.
In die TEST_SHARE directory staat 1 bestand: blabla.txt
Als ik nu in mijn Windows Explorer naar de nieuwe Z drive ga dan zie ik dit:
test_share(\\laptop) (Z:)
'laptop' is de naam van mijn laptop, maar in dit geval moet je dat even zien als de network identifier van de server waarvanaf ik de directory heb gemapped.
Neem nu het voorbeeld van dat andere forum en dan zie je dat het pad naar blabla.txt nu dus wordt:
'//laptop/test_share/blabla.txt'
Het test php bestandje is dus geworden:
Gewijzigd op 26/07/2013 21:48:32 door Erwin H
Erwin H op 26/07/2013 21:48:17:
Ik heb een test opgezet door een directory op mijn d schijf (TEST_SHARE genaamd) open te gooien en die vervolgens te mappen naar een nieuwe drive (Z:).
'laptop' is de naam van mijn laptop, maar in dit geval moet je dat even zien als de network identifier van de server waarvanaf ik de directory heb gemapped.
Neem nu het voorbeeld van dat andere forum en dan zie je dat het pad naar blabla.txt nu dus wordt:
Ik zie:
F on '192.168.2.160' (Z)
Dit is op de server waar ook php draait, ikzelf ben het ipadres van waaraf is gemapped.
Deze computer heet onderdelen dus:
Share is barcode
bestand is BARCODE.TXT
Warning: file_get_contents(//onderdelen/barcode/BARCODE.TXT) [function.file-get-contents]: failed to open stream: No such file or directory in C:\www\main.php on line 109
Ook zei je in een vorige post dat je er nog een directory tussen had gezet. Die zie ik nu niet terug in je pad.
Ik ga echter zo mijn pc afsluiten, gaat pas na het weekend weer een keer aan. Maar als laatste tip zou ik nog wat andere combinaties proberen:
//192.168.2.160/F/BARCODE.TXT
//192.168.2.160/F/barcode/BARCODE.TXT
//onderdelen/F/BARCODE.TXT
//onderdelen/F/barcode/BARCODE.TXT
Erwin H op 26/07/2013 22:22:34:
Je zegt "F on '192.168.2.160' (Z)", F is de drive neem ik aan? Heb je een hele drive gemapped?
Ook zei je in een vorige post dat je er nog een directory tussen had gezet. Die zie ik nu niet terug in je pad.
Ik ga echter zo mijn pc afsluiten, gaat pas na het weekend weer een keer aan. Maar als laatste tip zou ik nog wat andere combinaties proberen:
Ik heb nog het een en ander geprobeerd maar ik krijg het niet aan de pruttel.
Nu heb ik een bat file gemaakt die het bestand vanaf de gemapte drive naar
C:\ copieerd alwaar ik er wel bij mag/kan enz..
Nu komt de vraag:
Kan ik vanuit php een batfile aanroepen in dit geval copy.bat die op de c:\ staat
Dus C:\copy.bat ?
Maar als dat bat-bestandje op C:/ staat, waarom de rest dan ook niet op C:/ zetten?
Eddy E op 27/07/2013 07:16:33:
Kijk eens naar exec().
Maar als dat bat-bestandje op C:/ staat, waarom de rest dan ook niet op C:/ zetten?
Nou ik heb een barcode scanner. Deze maakt een bestand aan BARCODE.TXT na het scannen. Dit staat op zijn eigen flash geheugen. In dit geval de F: drive.
Er is een config.ini waar in staat:
BarcodeFile=\barcode\barcode.txt
Het pad aanpassen naar een andere drive resulteert in een fout.
Wel kan ik Autorun.inf gebruiken op de flash drive.
Verder:
De dir waar het bestand in staat heb ik gesharred en gemapt op de pc waar apache, php en mysql draait. Daar is de mapping nu Z:\ Als ik de gemapte dir op de server
open zie ik netjes het bestand BARCODE.TXT
Als ik de regel zoals onder uitvoer krijg ik de bekende meldingen.
Dat is servernaam, gemapte drive, bestand
Via firefox surf ik naar mn php file op de server
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Gewijzigd op 27/07/2013 10:22:27 door be moeial
JIJ hebt wel die gemapte map, de server waarschijnlijk niet.
Eddy E op 27/07/2013 10:49:48:
Probeer je eens aan te melden als je server.
Hoi Eddy,
Ik begrijp niet wat je bedoelt?
Enne hulp graag!
Toevoeging op 27/07/2013 11:12:17:
Eddy E op 27/07/2013 10:49:48:
Probeer je eens aan te melden als je server.
Op de server is de drive van mijn locale pc gemapped en toegangkelijk
Maar de server is een andere gebruiker. En heeft die map dus niet gemapt.
Vandaar dat ie hem niet kan vinden. Precies wat Erwin H ook al zei.
Dat mappen gaat voor per gebruiker apart. Hij hij (de server) is een andere gebruiker. Voor hem moet je dus die map mappen.
Kortom: met welk account meld de server zich aan? Niet als Administrator neem ik aan?
Eddy E op 27/07/2013 12:02:23:
Wat al eerder is gezegd: jij hebt, als gebruiker, die map gemapt.
Dat mappen gaat voor per gebruiker apart. Hij hij (de server) is een andere gebruiker. Voor hem moet je dus die map mappen.
Kortom: met welk account meld de server zich aan? Niet als Administrator neem ik aan?
Op de server draait XP. Als ik hem opstart hoef ik niet in te loggen.
De computer metdt zich aan met account: dick en dit account is het Administrator account.
Op de server draait XP. Als ik hem opstart hoef ik niet in te loggen.
De computer metdt zich aan met account: dick en dit account is het Administrator account.
Wat jij probeert te doen loopt waarschijnlijk toch fout op de rechten, zoals Erwin doet werkt wel, maar Erwin heeft een share gemaakt op een harde schijf.
Overigens als je naar een drive letter verwijst in een netwerk omgeving moet je deze laten volgen door een $, dus bv //computernaam/F$/mapnaam.
Ger van Steenderen op 27/07/2013 14:02:47:
Je weet dat je de invoer van een barcode scanner met bv Javascript kunt afvangen?
Wat jij probeert te doen loopt waarschijnlijk toch fout op de rechten, zoals Erwin doet werkt wel, maar Erwin heeft een share gemaakt op een harde schijf.
Overigens als je naar een drive letter verwijst in een netwerk omgeving moet je deze laten volgen door een $, dus bv //computernaam/F$/mapnaam.
Nou lukt ook niet.
een scanner met javascript afvangen vertel!!
hier
Moet je alleen even barcode scanner op de juiste manier configuren.
PS.
Je hoeft niet telkens te quoten als je op iemand reageert die het laatst gereageerd heeft.
Een voorbeeld zie je Moet je alleen even barcode scanner op de juiste manier configuren.
PS.
Je hoeft niet telkens te quoten als je op iemand reageert die het laatst gereageerd heeft.
het is ook niet snel goed hier he
Zullen we het hier verder gezellig houden...?