windows update blijft hangen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2015 22:22:02
Quote Anchor link
Hallo,

Kan iemand even testen of Windows Update op dit moment werkt? Als ik check voor nieuwe updates blijft ie hangen en als ie updates gaat downloaden blijft ie ook hangen. Het lijkt alsof ie geen contact krijgt met de server. Of ligt het aan mijn PC?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 22:28:34

Aad B

Aad B

11/12/2015 22:33:01
Quote Anchor link
werkt prima

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2015 22:33:52
Quote Anchor link
Oké thanks. Dan ligt het probleem blijkbaar bij mij. Gebruik je Windows 7?

Aad B

Aad B

11/12/2015 22:36:07
Quote Anchor link
Ja, windows 7 en ik er kwam net een dot net framework update binnen
Gewijzigd op 11/12/2015 22:36:19 door Aad B

Max Vaessen

Max Vaessen

11/12/2015 22:37:45
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 11/12/2015 22:33:52:
Oké thanks. Dan ligt het probleem blijkbaar bij mij. Gebruik je Windows 7?

Heb ik tijdje terug ook gehad. Heb je minimaal IE 10 erop staan? Toen ik upgrade naar IE 11, deed alles qua updaten het weer prima.
Waarom is me niet helemaal duidelijk

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2015 22:37:47
Quote Anchor link
Oké, vreemd. Hij lijkt geen connectie te maken met de server. Hmmm ... thanks in ieder geval. Ik hou het in de gaten.

Toevoeging op 11/12/2015 22:38:25:

@Max: ja, ik heb de nieuwste IE (11) erop staan.

Max Vaessen

Max Vaessen

11/12/2015 22:43:53
Quote Anchor link
Ah, raar verhaal dan! Ik heb geen Windows bij de hand, maar mogelijk dat je kan checken of hier iets te halen valt: www.update.microsoft.com

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2015 22:47:28
Quote Anchor link
Thanks, inderdaad raar. Als ik probeer een update te downloaden zegt ie:

Quote:
Downloading 1 update (0 KB total, 0% complete)

En dat blijft dan gewoon in beeld staan. Verder doet ie niks. Nja, morgen nog maar eens proberen :-s

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

11/12/2015 23:00:45
Quote Anchor link
Zelf ben ik niet weg hoor van Windows 10, ik vind het maar raar werken allemaal.
Houd het maar lekker bij Windows 7 allemaal.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2015 23:04:25
Quote Anchor link
Maarten, ik gebruik ook Windows 7, alleen update ie dus niet meer ineens.

* update ... het lijkt ineens weer te werken :-s
Gewijzigd op 12/12/2015 00:17:54 door Ozzie PHP

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/12/2015 00:52:31
Quote Anchor link
Is het een clean install? Wellicht een tip voor anderen die hier mogelijk vastlopen (zie dat Ozzie zijn probleem alweer is opgelost), op een gegeven moment kon ik om een onverklaarbare reden geen updates meer binnenhalen in Windows 7 (als voorbereiding op installatie van Win 10). Zorg ervoor dat je je serienummer opnieuw invoert zodat Windows "geactiveerd" is.

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

12/12/2015 11:08:47
Quote Anchor link
Maar Ozzie, waarom zou je willen checken of je de Windows 10 update kan downloaden als Windows 7 veel beter werkt?

12/12/2015 12:00:43
Quote Anchor link
Pfff Windows. Kap ermee en ga naar een echt distro. Red Hat for the win.
Windows blijven repareren en fixen is niet iets wat jij met een OS hoort te doen. Het moet werken want jij moet erop werken.

Iedereen op Ubuntu over. Echte devs zitten sowieso op een Linux distro.
En ja je mist weleens Windows met bepaalde dingen, maar dan maak je een virtuele Windows of een dualboot.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2015 12:13:40
Quote Anchor link
Het is "normaal" dat Windows Update bevriest. Pas als er meer dan 3 uur (!) niets lijkt te gebeuren, moet je de boel gaan fixen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/12/2015 17:27:36
Quote Anchor link
PHP Maarten op 12/12/2015 11:08:47:
Maar Ozzie, waarom zou je willen checken of je de Windows 10 update kan downloaden als Windows 7 veel beter werkt?

Euh ... waaruit leid jij af dat ik naar Windows 10 wil overstappen? Ik heb het gewoon over de normale Windows update (security updates enz.)

@Ward: thanks, ik zal voortaan wat langer wachten. Wel vreemd dat het bij iemand anders op datzelfde moment dan wel gewoon werkt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/12/2015 17:53:30
Quote Anchor link
UPDATE:

Aangezien het updaten toch niet lekker ging gisteren (bleef weer hangen) heb ik zo'n Microsoft fix-it tooltje gedraaid. Daaruit kwam melding dat er iets in de registry niet goed stond en nog 2 dingen. Vervolgens heeft het programmaatje dit hersteld, maar het maakte niks uit. Daarna het programmaatje nogmaals gedraaid en ik kreeg gewoon weer dezelfde meldingen. Omdat ik liever niet wil dat er iets in mijn registry wordt gewijzigd, heb ik een back-up teruggezet.

Ik heb nu dus wat meer geduld gehad ... en het blijkt dat de updates wel worden gedownload en geïnstalleerd, alleen duurt het heeeeeel erg lang. Bijv. als ik een update aanvink van bijv. 500kb en die ga installeren dan begint ie met downloaden en blijft ie in eerste instantie gewoon op 0% staan. Dan ineens na ongeveer een half uur heeft ie 'm toch gedownload en geïnstalleerd.

Nu is mijn vraag of dit bij meer mensen zo lang duurt. Ik kan me niet herinneren dat het ooit zo lang heeft geduurd. Maar van de andere kant, mijn computer functioneert verder gewoon naar behoren. Het lijkt er niet op dat ik bijv. een virus of iets dergelijks te pakken heb. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Of is de Microsoft server gewoon enorm traag ineens (ik gebruik Windows 7 Engelse versie)?
Gewijzigd op 13/12/2015 17:54:47 door Ozzie PHP

Obelix Idefix

Obelix Idefix

13/12/2015 18:45:16
Quote Anchor link
Heb een tijdje terug op een laptop vista opnieuw willen installeren.
Updaten ging daar op vergelijkbare manier. Heeeeeeeel lang 0%, maar kennelijk werd er op de achtergrond wel wat gedownload.

Eddy E

Eddy E

13/12/2015 19:42:58
Quote Anchor link
Wellicht download je oude updates die niet meer in Nederland gehost worden en dan (via lage prioriteit) ergens vanaf een server in de USA moeten komen?
Aan de andere kant: Windows 7 is nu ook weer niet zo oud....

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/12/2015 19:47:24
Quote Anchor link
@obelix: het rare is ook dat ie constant op 0% staat en dan ineens een half uur later is het klaar. :-s

@eddy: nee inderdaad en ik update iedere week, dus het zijn ook geen oude updates...

:-(

Toevoeging op 13/12/2015 19:59:37:

En gekker moet het niet worden ... ineens doet ie het nu wel weer snel. Aaaah ... ik word gek!
Gewijzigd op 13/12/2015 20:59:23 door Ozzie PHP

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.