Windows vs. macOS
Thanks voor je antwoord Jelle!!
Wat belangrijke punten:
* Wees realistisch over wat je vergelijkt, ik kom vaak genoeg tegen dat ze de kwaliteit van een €300 euro laptop vergelijken met een macbook pro.
* Kijk welke software je gebruikt en of daarmee problemen onstaan.
* Heb je te maken met een windows netwerk, exchange e.d. hou er dan rekening mee dat niet alles helemaal goed samenwerkt. Ben je alleen dan heb je hier geen last van :)
* Werk je ook remote op je pc, controleer eerst wat voor jou een geschikte optie is. (VNC, teamviewer laten alles wat je doet ook zien op je scherm en die kan niet uit bij een mac)
Ik heb zowel Windows pc als een iMac op mijn bureau staan. Mijn persoonlijke voorkeur is de Windows pc. Qua stabiliteit doen ze niet voor elkaar onder.
Uiteindelijk is het altijd een persoonlijke smaak.
Thanks voor de tips TJVB! Dat van die magic mouse had ik trouwens nog niet eerder gehoord.
Dit was voor mij mijn eerste ervaring met uberhaubt Apple apparatuur. Het was wel heeeel erg wennen, maar als IT'er kom je snel achter en hoop functies en mogelijkheden.
Ik persoonlijk vind het een geweldige werkomgeving (OSX)
Vooral omdat het unix is en dus heel veel vergelijkbaar is met linux, inderdaad is de 'terminal' heel krachtig.
Standaard al ssh enz enz
OSX is voor mij 1malig gecrashed doordat de schijf kapot was.
Ow heilige TimeMachine backup (letterlijk een tijdmachine waarmee je op elk moment of een specifiek bestand terug kan halen van... 1 uur, 1/10/20 dagen geleden(vergeet ook niet dat je met je TimeMachine backup je hele systeem kan herstellen :-) ))
Allemaal standaard!! Updates zijn altijd vervelend gelukkig zijn de O/S updates binnen 15-30 minten geinstalleerd.
Wonder boven wonder is het veel veiliger, jammer dat ik in 15 seconden je encrypted drive gewoon formateer, maar er is altijd wel iets ;-)
Eigenlijk is er niks wat ik op Windows kan en niet op n Mac, behalve echt gamen, veel games zijn wel te 'porten' naar OSX maar goed ik ben coder en gamer meer :)
Apple apparaten zijn zoals eerder aangegeven meer 'waardevast' maar dat mag wel voor dat geld ((ik heb het er zelf niet voor over, maar van de zaak krijg ik alles, macbook,iphone,ipad watch) Ik wil liever NOOIT meer terug naar Windows, dan liever hackintosh :)
Hoewel ik de laatste macbooks een afknapper vind (geen mogelijkheid om nog hdd en/of geheugen uit te breiden)
>> Hoewel ik de laatste macbooks een afknapper vind
Dat klinkt dan inderdaad wel weer als een afknapper na dat mooie verhaal wat eraan vooraf ging.
gelukkig heb ik t laatste model van retina 15" welke nog een losse Flash schijf en geheugen heeft ;-]
Je kan trouwens wel voor n mac pro gaan, die zijn wel extreem mooi maar.. tis n desktop.. met los scherm.. verder wel modulair en het nieuwe model nog meer
Gewijzigd op 13/04/2017 22:44:36 door Dennis WhoCares