Winkelwagentje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »
Justin S

Justin S

21/11/2010 12:09:37
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben bezig met een webwinkel. Nu ben ik aangekomen bij het plaatsen van producten in de winkelwagen en dit wil ik graag met cookies doen omdat sessies verlopen zodra je de browser sluit, en ik wil het graag ook nog in het winkelwagentje hebben staan als de bezoekers terugkomen.

Het enige wat in de cookies moet worden opgeslagen is de product_id en het aantal producten.
Nu loop ik vast bij het laatste, het lukt me wel om de coockies een "array" mee te geven ongeveer.
Eigenlijk wil ik:

Product[1]
id => 1
amount => 1

Alleen nu wil ik dus, dat als iemand bijvoorbeeld vier dezelfde producten toevoegt, de amount moet worden opgehoogd, alleen ik weet even niet hoe ik dat moet doen.

Iemand een idee?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 03:52:35

21/11/2010 12:31:46
Quote Anchor link
Ik zou zoiets doen:
$producten = array(1 // product id
=> array('ammout'=>1));
dan kan je gewoon $producten[$productid]['ammount'] +=4; doen o.i.d.

Justin S

Justin S

21/11/2010 12:35:21
Quote Anchor link
Maar een cookie pakt geen arrays, alleen strings

Tobias Tobias

Tobias Tobias

21/11/2010 13:08:31
Quote Anchor link
achter elkaar plakken: |priduct1-aantal1|product2-aantal2|product3-aantal3|etc
Met explode kun je ze weer 'lodhalen'. Zie ook de tut over webwinkel hier op phphulp

21/11/2010 13:13:45
Quote Anchor link
Zie voorbeeld drie van set_cookie.
Of serialize doen.

Justin S

Justin S

21/11/2010 13:25:33
Quote Anchor link
Ik heb ondertussen dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_errors', 1);

//$callback_url    =    $_SERVER['HTTP_REFERER'];

if(isset($_COOKIE['product']))
        {

$productcount    =    count($_COOKIE['product']) +1;
            //setcookie("product[".$productcount."][id]", 1);
            echo $productcount.'<br /><br /><br />';

for($i = 1; $i < $productcount; $i++)
                {

foreach($_COOKIE['product'][$i] as $name => $value)
                        {

echo $name;
                        }
                }
        }

else
        {
            setcookie("product[1][id]", 1);
        }

echo '<pre>';
    print_r($_COOKIE['product']);
    echo '</pre>';

?>

Nu moet ik nog zorgen dat ik de huidige ID vergelijk met alle records in de cookie product. Als ik een vergelijkbare ID heb gevonden kan ik de amount +1 doen.
Gewijzigd op 21/11/2010 13:31:23 door Justin S

Jacco Engel

Jacco Engel

21/11/2010 13:54:39
Quote Anchor link
Je doet te moeilijk denk ik

Als je gewoon $_koekje[product_id][amount] is het een stuk makkelijker

Justin S

Justin S

21/11/2010 13:57:06
Quote Anchor link
Het was inderdaad te moeilijk inmiddels al een andere opzet:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php

error_reporting(E_ALL);

if(isset($_COOKIE['product']))
        {

foreach($_COOKIE['product'] as $name => $value)
                {

if($_COOKIE['product'][$name]['id'] == $_GET['id'])
                        {

setcookie("product[".$name."][amount]", $_COOKIE['product'][$name]['amount'] + $_GET['amount']);
                        }

else
                        {
                            setcookie("product[". intval($name + 1) ."][id]", $_GET['id']);
                            setcookie("product[". intval($name + 1) ."][amount]", $_GET['amount']);
                        }
                }
        }

else
        {
            setcookie("product[1][id]", $_GET['id']);
            setcookie("product[1][amount]", $_GET['amount']);
        }

echo '<pre>';
    echo '</pre>';

?>

Maaaaaar: nu gaat het ok, als je bijv: id=1&amount=1 doet dan blijft ie de amount van die ene ID ophogen met 1, alleen als ik dan id=2&amount=1 doe, dan voegt ie 'm 1 keer toe, maar matcht 'm daarna niet meer en verhoogt ie de amount niet meer...

Jordi Kroon

Jordi Kroon

21/11/2010 13:58:34
Quote Anchor link
koekje ?

het is $_COOKIE

en dat schrijf je ook nog eens met hoofdletters

Justin S

Justin S

21/11/2010 13:59:10
Quote Anchor link
Als je niks nuttigs te melden hebt ;-)..

Jordi Kroon

Jordi Kroon

21/11/2010 14:00:11
Quote Anchor link
Jacco Engel op 21/11/2010 13:54:39:

het ging hierom

Justin S

Justin S

21/11/2010 14:02:54
Quote Anchor link
Jordi kroon op 21/11/2010 14:00:11:

het ging hierom

No shit sherlock, maar dat koekje COOKIE moet zijn snap ik zelf ook ;-).. Fijn dat je ook wakker bent!

21/11/2010 14:03:14
Quote Anchor link
Jordi kroon op 21/11/2010 14:00:11:

het ging hierom

Dat is het voorbeeld. Cookies worden ook wel eens koekjes genoemd om er naar te verwijzen.

De opzet die Jacco geeft bedoelde ik ook.

Justin S

Justin S

21/11/2010 14:09:20
Quote Anchor link
Oké, ik was nog half slapend. Snap nu wat jullie bedoelen.
Maar hoe haal ik dan het vorige aantal op? Die kan ik niet matchen met foreach want dan krijg ik beide values terug.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

error_reporting(E_ALL);

if(isset($_COOKIE['product'][$_GET['id']]))
        {

// Hoe krijg ik hier dan de match?
        }
    else
        {
            setcookie("product[".$_GET['id']."][".$_GET['amount']."]");
        }

echo '<pre>';
    echo '</pre>';

?>

Jacco Engel

Jacco Engel

21/11/2010 14:14:11
Quote Anchor link
Waarom zou je het vorige aantal willen?

Justin S

Justin S

21/11/2010 14:16:25
Quote Anchor link
Scherpe opmerking, ik zie nu in dat ik dat veel beter door kan geven met de $_GET in plaats van in het script te gaan rekenen.

EDIT: Hoe overschrijf ik dan een cookie als ik de amount niet weet maar alleen de ID? Ik weet natuurlijk het vorige amount niet, dus kan alleen matchen op id

Dit werkt niet:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

error_reporting(E_ALL);

{

$_COOKIE['product'][$_GET['id']][""] = $_COOKIE['product'][$_GET['id']][$_GET['amount']];
        }

else
        {
            setcookie("product[".$_GET['id']."][".$_GET['amount']."]");
        }

echo '<pre>';
    echo '</pre>';

?>
Gewijzigd op 21/11/2010 14:24:50 door Justin S

Jacco Engel

Jacco Engel

21/11/2010 14:40:02
Quote Anchor link
Wat dacht je van de amount IN de cookie zetten ipv als key ;)?

setcookie("product[".$_GET['id']."]" , $_GET['amount']);

optellen $_COOKIE['product'][$_GET['id']] += $_GET['amount'];
aftrekken $_COOKIE['product'][$_GET['id']] -= $_GET['amount'];

Justin S

Justin S

21/11/2010 15:22:13
Quote Anchor link
Oké, dit is heel raar.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

{

$_COOKIE['product'][$_GET['id']] = $_GET['amount'];
        }

else
        {
        }

?>

Als ik nu dus bijvoorbeeld id set naar 2 en de amount naar 9, en ik set vervolgens id=1 en amount=4 verandert 'ie de array naar

[1] => 4
[2] => 1

Online voorbeeld klik hier

Je moet even refreshen om de print_r te krijgen en even spelen met de id en amount.

21/11/2010 15:26:32
Quote Anchor link
Geen probleem hier.

Justin S

Justin S

21/11/2010 15:30:39
Quote Anchor link
EDIT:

Weer een vraag:
Hoe wijzig je de waarde van een cookie? Ik wil dat hij op blijft tellen met 1 als er geen amount wordt meegegeven (dus als iemand voor de tweede keer op "voeg toe aan winkelmandje" klikt moet hij 1 toevoegen. Dit doet hij echter maar één maal.. Nu is de amount bijvoorbeeld 55 maar hij verhoogt niet verder dan 56..

Edit 2:
Gelukt met onderstaande code!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

error_reporting(E_ALL);

if(isset($_GET['amount']))
        {

if(isset($_COOKIE['product'][""]))
                {

foreach($_COOKIE['product'] as $name => $value)
                        {

if($name == $_GET['id'])
                                {

$_COOKIE['product'][$_GET['id']] = $_GET['amount'];
                                }
                        }
                }

else
                {
                }
        }

else
        {
                {

$value    =    $_COOKIE['product'][$_GET['id']];
                    setcookie("product[".$_GET['id']."]", $value += 1);
                }

else
                {
                    setcookie("product[".$_GET['id']."]" , 1);
                }
        }

echo '<pre>';
    echo '</pre>';

?>
Gewijzigd op 21/11/2010 16:51:22 door Justin S

Justin S

Justin S

24/11/2010 12:29:29
Quote Anchor link
Helperts,

Volgende probleem aan de man. Ben bezig met de winkelwagen.
Ik geef elk productveld (die ik uit de cookies haal met foreach) een input veld mee waar je het aantal op kan hogen.
dit gaat prima, het script wordt verwerkt en update elke cookie. Maar zodra de pagina dan refreshed staan daar nog de oude waarden. Zodra ik de pagina opnieuw inlaad update hij de view wel.

Edit: never mind, het is al gelukt...
Gewijzigd op 24/11/2010 12:38:38 door Justin S

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.